Tema |
Subtema |
1. La comprensió i l'expressió oral i escrita (I) |
Models i estratègies, enfocaments i recursos didàctics
Tècniques d'expressió oral.
Tècniques d'expressió escrita.
L'aprofitament del folklore popular
Les dramatitzacions
La utilització lúdica i creativa de la llengua.
|
2. La comprensió i l'expressió oral i escrita (II) |
El gust per la lectura
L'anàlisi de la literatura infantil i juvenil
El còmic a la classe |
3. Objectius didàctics, continguts i activitats de la llengua a l'ensenyament primari |
L'ensenyament de l'ortografia
L'ensenyament de la gramàtica |
Descripció |
Els alumnes hauran de rebre les directrius metodològiques i bibliogràfiques oportunes que els faciliti la tasca.
Els treballs individual tindran la proposta d'esquema i la seva bibliografia específica a l'espai virtual de l'assignatura.
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta prova consistirà en l'aplicació, sobre casos pràctics, d'elements treballats a classe, i en la formulació de criteris i opinions raonats sobre el caràcter didàctic de diferents exercicis, tècniques, procediments, etc. En tot moment es tindrà molt en compte la correcció en l'expressió escrita. Es recomana de portar un llibre de Llengua catalana o castellana de Primària i el curriculum de Primària. |
Bàsica |
, http://www.elhuevodechocolate.es, ,
, http://www.monografias.com/trabajos15/metodos-creativos/metodos-creativos.shtml, ,
, http://www. edu365.primaria, ,
M. Correig i altres, Una capseta blanca que s'obre i es tanca., Graó, 1984
M. Vilà i Santasusana, Didàctica de la llengua oral formal: continguts d'aprenentatge i seqüències didàctiques., Graó, 2002
G. Rodari, Gramàtica de la fantasia., Aliorna, 1987
J. Palou; C. Bosch (coords), La llengua oral a l'escola: 10 experiències didàctiques., Graó, 2005
J. Moreno; J. Paredes, Hacer sentir, pensar. Reflexiones y actividades para mejorar la comunicación, Ñaque, 2005
M. Cuervo y otros, Mejorar la expresión oral. Animación a través de dinámicas grupales., Narcea, 1991
D. Cassany, Escriure per comunicar-me, per divertir-me, Cruïlla, 1990
D. Cassany, La cuina de l'escriptura, Empúries, 1993
D. Cassany, Construir l'escriptura, Empúries, 1999
D. Cassany, Cop d'ull. Textos i exercicis per a la comprensió lectora i l'expressió escrita, Edicions 62, 1991
D. Cassany i altres, Ensenyar llengua, Graó, 1993
A. Camps i altres, L'ensenyament de l'ortografia, Graó, 1989
A. Camps, La gramàtica a l'escola, Barcanova, 1986
J. Bruner, La parla dels infants, Eumo, 1985
C.Lomas y otros, Ciencias del lenguaje, competencia comunicativa y enseñanza de la lengua, Paidós, 1993
J. Tough, Lenguaje, conversación y educación. El uso curricular del habla en la escuela desde los 7 años, Visor, 1989
G. Lluch (coord.), ¿Cómo conocer los buenos libros para niños y jóvenes, Fundalectura (Bogotá), 2009
F. Orteu, Per què no llegeixo?, Ara Llibres, 2003
T. Colomer y A. Teberosky, Proposta constructivista per aprendre a llegir i escriure, Vicens Vives, 2001
F. Smith, Para darle sentido a la lectura, Trillas (México), 1990
M. Torra, Taller d'escriptura d'escriptura creativa, Educaula, 2009
, http://www.xtec.cat, ,
, http://academia.uat.edu.mx/parter/asesoria/escribir.htm, ,
, http://personal2.iddeo.es/xgarcia/cuina.htm, ,
|
|
Complementària |
, , ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|