Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel·ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
|
Tema |
Subtema |
Resposta fisiològica d’estrès |
|
Estrès i malaltia |
i) Immunitat, estrès i malaltia
ii) Deteriorament cognitiu i neurodegeneració
iii) Trastorn per estrès post-traumàtic
iv) Ansietat i depressió
v) Esquizofrènia
vi) Addicció
|
Factors de protecció i de vulnerabilitat front a l’estrès |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
16 |
32 |
48 |
Seminaris |
|
5 |
7.75 |
12.75 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
0.25 |
0 |
0.25 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
Proves objectives de tipus test |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació de l'organització, planificació i avaluació de l'assignatura.
|
Sessió Magistral |
Explicaions del professorat respsecte els diferents temes |
Seminaris |
Lectures d'articles en castellà i/o anglés i discussió a l'aula
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada dels dubtes que, un cop resolts a l'aula, continui tenint l'alumnat.
Aquesta atenció es farà dins de l'horari d'atenció del professorat prèvia cita amb el mateix establerta per correu electrònic.
Sols es contestaran els missatges enviats des del correu corporatiu. |
Descripció |
Atenció personalitzada dels dubtes que, un cop resolts a l'aula, continui tenint l'alumnat.
Aquesta atenció es farà dins de l'horari d'atenció del professorat prèvia cita amb el mateix establerta per correu electrònic.
Sols es contestaran els missatges enviats des del correu corporatiu. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Preguntes orals i/o escrites, individuals o grupals, que es formularan a l'aula durant els seminaris i/o resolució de casos, problemes i exercicis |
40 |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen de preguntes de V/F sobre els temes tractats a l'assignatura (concretament a les classes magistrals) |
30 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Preguntes curtes sobre els temes tractats a l'assignatura (a les classes magistrals, seminaris, resolució de casos i excercicis que s'hagin treballat durant el desenvolupament de l'assignatura) |
20 |
Altres |
|
Participació activa de l'estudiant per avaluar la seva iniciativa, interés i disponibilitat |
10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Sandi C, Venero C, Cordero MI , Estrés, Memoria y Trastornos Asociados, Ariel, 2001
Sandi C, Calés , ) Estrés: Consecuencias psicológicas, fisiológicas y clínicas. , Sanz y Torres, 2000
Martínez Sanchis S. (Coord.), Hormonas, estado de ánimo y función cognitiva. , Delta, 2007
de Rivera, L, Los síndromes del estrés, Síntesis, 2010
Sapolsky, RM, ¿Por qué las cebras no tienen úlceras? La guía del estrés. , Alianza, 2008
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|