Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Conèixer els processos i etapes principals del desenvolupament psicològic al llarg del cicle vital en els seus aspectes de normalitat i anormalitat. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
| | A6 |
Seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica pròpies de la Psicologia Clínica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
1. Trastorns d'ansietat
|
1.1. Descripció i aspectes evolutius i clínics
1.2 Classificació u tipus de trastorns d'ansietat
1.3, Manifestacions clíniques específiques per cada trastorn
1.4. Comorbilitats i diagnòstic diferencial
1.5. Etiopatogènia
1.6. Avaluació |
Trastorns de l'humor |
2.1. Classificació
2.2. Els trastorns depressius
2.2.1. Tipus
2.2.2. Manifestacions clíniques
2.2.3. Factors de risc imodels etiopatogènics
2.2.4. Avaluació
2.3. El trastorn bipolar en nens |
3. Trastorns del comportament alimentari |
3,1, Classificació i epidemiologia
3.2. L'anorèxia nervosa
3.3. La bulímia nervosa
3.4. Trastorns del comportament alimentari no especificats |
4. Trastorns de conducta |
4.1. Classificació i epidemiologia
4.2. Manifestacions clíniques específiques per cada trastorn
4.3. Comorbilitats i diagnòstic diferencial
4.4. Factors de risc i models etiopatogènics |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
19 |
28 |
47 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura explicant els objectius generals i específics. Descrpició dels temes.
Comunicar el sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
Explicació amb suport power point del contingut teòric dels diferents temes. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Es tractaran casos clínics per treballar practicament els continguts teòrics de diagnòstic, avaluació o diagnòstic diferencial entre altres |
Atenció personalitzada |
Atendre als alumnes d'una manera individualitzada qualsevol aspecte de l'assignatura |
Descripció |
Atendre als alumnes d'una manera individualitzada qualsevol aspecte de l'assignatura |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Examen mixt: test i casos clínics |
70% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
S'entregarà una memòria de les pràctiques |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura s'han d'aprovar les dues parts. La segona convocatòria, per qui no hagi aprovat les dues parts, serà un examen final (mixt: test i casos clínics). |
Bàsica |
Caballo V.E., Caballo Manrique V.E., Simon M.A., Simon López M., Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente: Trastornos específicos, Pirámide, Madrid
Caballo V.E. , Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente: Trastornos generales, Pirámide, Madrid
González T., Psicología clínica de la infancia y de la adolescencia: Aspectos clínicos, evaluación e intervención, Pirámide, Madrid
Rodríguez Sacristan, J, Psicopatología infantil básica, Pirámide, Madrid
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|