Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A8 |
Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel·ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
Seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica pròpies de la Psicologia Clínica.
| | A7 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel·ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
Seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica pròpies de la Psicologia Clínica.
| | A8 |
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l’eficàcia de les pròpies actuacions, en l’àmbit de la Psicologia Clínica.
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia Clínica.
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel·ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
Seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica pròpies de la Psicologia Clínica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
| | B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
| | B3 |
Experimenta amb procediments nous
Identifica els resultats de la innovació
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
|
Tema |
Subtema |
1. concepte de projecció: origen, desenvolupament i evolució |
|
2. Definició i classificació de les mateixes. |
|
3. Tècniques gràfiques: HTP, Família, Animal. |
|
4. Tècniques de realats en nens: PN, CAT |
|
5. Tècniques de relats en adults: TRO, TAT |
|
6. Devolució, informe i utilitat clínica. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
52 |
40 |
92 |
Sessió Magistral |
|
7 |
0 |
7 |
Treballs |
|
0 |
49 |
49 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Administració, correcció i interpretació de les tècniques exposades a classe a partir dels casos reals que porten els alumnes. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels continguts de l'assignatura. |
Treballs |
2 treballs pràctics: dossier infantil i dossier adult. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
La professora atendrà als alumnes al seu despatx durant les hores estipulades. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
2 treballs:
Dossier infantil
Dossier adult |
100% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència a les classes pràctiques és obligatòria en un 80%. |
Bàsica |
|
Abt, L.E. y Bellak. (1978). Psicología Proyectiva. Buenos Aires. Paidos. Alejandro Avila(Coord). Evaluación en Psicología Clínica II (1977) Amaris Corman, L. (1983). Test P.N., V 1,2 y 3 . Herder Frank de Verthely, R y otros (1983). Actualizaciones en el T.R.O. Buenos Aires. Paidos. Grassano, E. Indicadores Psicopatológicos en las Técnicas Proyectivas. Buenos Aires. Paidos Phillipson, H. (1965) el T.R.O. Buenos Aires. Paidos Hammer. E.F. Test proyectivos gráficos. Paidos Kock, K. (1962). El test del árbol. Buenos Aires. Kapelusz Koppitz.E.M. (1976) El dibujo de la figura humana en niños. México. Guadalupe Vives Gomila, M. (1994) Instrumentos y aplicaciones del Psicodiagnóstico infantil. Capítulo IV, V VI. Barcelona. Ed. PPU. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|