DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) DIDÀCTICA DE LA LLENGUA ESTRANGERA Codi 11244208
Ensenyament
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologies Romàniques
Coordinador/a
MARGALEF VALLDEPEREZ, ANNA
Adreça electrònica anna.margalef@urv.cat
Professors/es
MARGALEF VALLDEPEREZ, ANNA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 MI1 Conèixer les principals corrents didàctiques de l'ensenyament de les llengües estrangeres i la seva aplicació a l'aula d'educació primària.
 MI2 Compendre els components i les diferents metodologies del procés d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MI3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MI4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llegua estrangera en l'educació primària.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Educació Primària.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 MI1 Reflexiona sobre les teories del llenguatge actuals.
 MI2 Entén els concepetes de l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
 MI3 Entén i avalua les diferents metodologies d'un idioma com a llengua estrangera.
Dissenya unitats didàctiques i desenvolupa activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
 MI4 Desenvolupa les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
 B8 Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C6 Identifica necessitats de formació

Continguts
Tema Subtema
1. Teaching the language 1.1 How students learn vocabulary, grammar and pronunciation
2. Teaching different language skills 2.1. Productive skills: speaking and writing, and also Receptive skills: listening and reading.

3.How to teach literature to young learners 3.1. Students learn how to equip young learners to read literary texts and which readings are appropriate.
4. Evaluation and assessment 4.1. How to evaluate and assess the daily work.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
MI2
4 2 6
Sessió Magistral
MI2
14 22 36
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
MI4
B3
13 22 35
Debats
B3
C3
6 6 12
Treballs
MI3
B1
B2
14 23 37
Presentacions / exposicions
MI4
5 15 20
Atenció personalitzada
C6
2 2 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a fer que els alumnes siguin conscients i rescatin el coneixement previ que tenen dels conceptes a treballar a l'assignatura. Igualment es realitzara una presentacio de la mateixa aixi com del treball a realitzar durant el curs
Sessió Magistral Presentacions on s'exemplificaran el conceptes treballats. Les presentacions es realitzaran de manera oral i amb suport power point. Habitualment seran d'algun tema sobre el que s'ha fet treball escrit.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Analis i resolucio de situacions de caire didactic relacionades amb aspectes teorics i practics desenvolupats a les sessions de classe magistral degudament justificades i detallades.
Debats Debat de temes concrets referents a les presentacions/exposicions i lligats amb els cocntinguts treballats.
Treballs Els alumnes posen en pràctica els coneixements que han anat adquirint a nivell teòric.
Presentacions / exposicions Presentació oral per part dels alumnes d'un trebhall realitzat en grup.
Atenció personalitzada Descrita al pas 6.

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes disposen d'hores d'atencio pel seguiment i supervisio del treball individual i en grup. Respon igualment a les demandes dels dubtes dels estudiants que no es puguin treballar a classe ni a traves de la bibliografia o altres fonts competents. Inicialment s'establira contacte via mail per posteriorment fixar una trobada.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
MI4
B3
Es tindra en compte la capacitat de resolucio de problemes plantejats, aixi com l'analisis, la justificacio i el plantejament.
30%
Debats
B3
C3
Debat de temes concrets referents a les presentacions/exposicions i lligats amb els cocntinguts treballats. 20%
Treballs
MI3
B1
B2
Els alumnes posen en pràctica els coneixements que han anat adquirint a nivell teòric.
15%
Presentacions / exposicions
MI4
Presentació oral per part dels alumnes d'un trebhall realitzat en gr 35%
Altres  

Treballs

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , , ,
Tricia Hedge, Teaching and Learning in the Language Classroom, 2008,
Ashworth, M, Teaching the World's Children:ESL for Ages Three to Seven, 2004,
Kimberly A. Nance, Teaching Literatures in the Languages, 2010,
Brewster, J. et al., The Primary English Teacher's Guide, 2002,

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Cal tenir un dominin adequat de la llengua anglesa.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent