Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Conèixer l'evolució del llenguatge en la primera infància, saber identificar possibles disfuncions i vetllar per la seva correcta evolució. Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i multilingües. Expressar-se oralment i per escrit i dominar l'ús de diferents tècniques d'expressió. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Coneix la literatura infantil
Domina les tècniques d'expressió oral.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B6 |
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. L’expressió oral: funcions del llenguatge infantil a l’aula.
|
|
2. El desenvolupament de l’organització del discurs.
|
2.1. Les situacions comunicatives a l’aula.
2.2. La conversa dirigida.
2.3. Els rols d’emissor i receptor: les sessions d’intervenció privilegiada dels alumnes – el “temps per compartir”.
|
3. Tipologia textual oral a Educació Infantil. Estratègies de l’aula dels diferents tipus de text: narració, descripció, poesia.
|
3.1 Activitats per desenvolupar el discurs narratiu: ordenacions cronològiques, narracions de contes i històries, relacions col•lectives.
3.2 Funció lúdica i funció creativa del llenguatge en la descripció. Descripció de persones, de llocs, d’objectes
3.3 La poesia a Educació Infantil: la poesia com a creació de sentiments, la poesia com a creació de bellesa. La poesia com a joc de sons, de paraules, de llenguatge. Recursos per a la producció poètica. |
4.Literatura oral i literatura infantil.
|
4.1. El valor educatiu de la literatura.
4.2. La literatura oral (teoria etnopoètica).
-L’art d’explicar rondalles competència expressiva: recursos de la veu i del cos)
-Aprofitament de la literatura oral (rondalles, llegendes, parèmies...) a l’aula d’educació infantil.
4.3. La literatura infantil.
-La formació de l’hàbit lector: el gust literari.
-Panorama produccions literàries infantils: referències i criteris de selecció:
-Poesia, narrativa, il•lustracions...
-Biblioteca escolar, biblioteca d’aula
-Activitats d’animació a la lectura |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
20 |
0 |
20 |
Treballs |
|
20 |
0 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
0 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
30 |
0 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
18 |
0 |
18 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
El contingut teòric de l'assignatura s'abordarà de manera col.laborativa a l'aula emprant de manera pràctica tècniques i mètodes d'aprenentatge cooperatiu com a motor de l'aprenentatge significatiu dels conceptes treballats. |
Treballs |
Per tal d'optimitzar les diferents situacions en l'adquisició d'estratègies instructives partirem de l'elaboració en grup de treballs sobre l'aplicació pràctica del contingut teòric de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
En les interaccions amb altres cal crear situacions òptimes per l'aparició de conflicte sociocognitiu, mecanisme que desencadena l'aprenentatge segons Piaget. Els alumnes hauran de presentar els companys la seva tasca per tal de posar a prova la seva competència lingüística i comunicativa així com del coneixement de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
A partir del bagatge teòric adquirit cal desplegar les competències relacionades amb l'anàlisi crític de la pròpia feina i la dels companys, així com del propi procés d'aprenentatge. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes disposen d'hores d'atencio pel seguiment i supervisio del treball individual i en grup. Respon igualment a les demandes dels dubtes dels estudiants que no es puguin treballar a classe ni a través de la bibliografia o altres fonts competents. Inicialment s'establirà contacte via mail per posteriorment fixar una trobada. |
Descripció |
Els alumnes disposen d'hores d'atencio pel seguiment i supervisio del treball individual i en grup. Respon igualment a les demandes dels dubtes dels estudiants que no es puguin treballar a classe ni a través de la bibliografia o altres fonts competents. Inicialment s'establirà contacte via mail per posteriorment fixar una trobada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Prova escrita a l'aula |
20% |
Treballs |
|
Realització de treballs escrits sobre temes de la matèria |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
exposicions orala a l'aula en grups de temes relacionats ambels continguts del curs |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Proposta d'anàlisi, resolució i estudi crític d'una situació problemàtica relacionada amb aspectes didàctics de la matèria |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|