Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en l'àmbit del Mestre/a d'Educació Infantil. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
| | B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
| | B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B6 |
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
|
Tema |
Subtema |
Cos, veu i salut: bases fisiològiques. |
Fisiologia de la veu.Òrgans emissors: la laringe i les cavitats glòtiques.
Ressonadors superiors: faringe, boca, bòveda del pal.ladar, sinus i cavitats nasals.
El cos com a transmissor de ressonància: columna vertebral, postura i tò muscular com a elements dinamitzadors.
|
Respirant: el motor de l'emissió |
Respiració abdominal. Aprenent o reaprenent a respirar. Exercicis pràctics.
Inspiració, energia i ressonadors. Expiració, moviment i expressió.
Respiració intercostal. Exercicis pràctics
|
Articulacions, moviment i comunicació |
L'emissió vocal i les articulacions com a vehicle de comunicació a l'aula.
Alliberant les articulacions per una emissió saludable: el cos en moviment
Tò muscular i emissió: el diafragma, els músculs abdominals i el moviment pèlvic |
Educació vocal i corporal |
Exercicis de sensibilització corporal
Exercicis de respiració
Tècnica vocal
Petits itineraris musicals (repertori) |
Veu, salut i escola |
L'espai escolar: contaminació acústica, contaminació ambiental i qüestions d'ergonomia
La veu del mestre: educació infantil
Mimetisme i emissió: projecció vocal i risc
Hàbits saludables per a docents i infants
Salut vocal i entorns socials |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
10 |
15 |
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
15 |
15 |
30 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informacions bàsiques en forma de sessió magistral introductòria i petits exercicis |
Sessió Magistral |
Sessions a l'aula amb l'ajut de multimèdia i recursos auditius i visuals |
Atenció personalitzada |
Exercicis de respiració, corporals i de tècnica vocal |
Descripció |
Tutories com a atenció a l'alumne però també educació vocal a l'aula en petits grups però escoltant cada estudiant i mirant de resoldre possibles problemes de salut vocal |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats Introductòries |
|
Introducció i comprensió dels conceptes bàsics
S'avaluarà a través de la participació en diferents fòrums moodle |
10% |
Sessió Magistral |
|
Temari concret del curs sobre el qual es proposa un debat constant i obert a l'aula
S'avaluarà a través dels fòrums de temari moodle |
20% |
Atenció personalitzada |
|
Sessions en petits grups basats però en treball individual d'educació de la veu
Prova final pràctica |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Myriam Alió, Reflexiones sobre la voz, Clivis, 1983
Blandine Calais, Anatomía para el movimiento, Liebre de marzo, 1991
Myriam Alió, Los espacios de la voz, Edicions Badia, 1983
Bustos Sánchez, I, La voz. La técnica y la expresión, Paidotribo, 2007
Bustos Sanchez, I, Trastornos de la voz en edad escolar, Aljibe, 2000
Gassull, C, Casanova C, Botey Q, Amador M, The impact of the reactivity to stress in teachers with vocal problems, Folia Phoniatrica et Logopaedica, 2010
Diferents autors, http://www.slideshare.net/thelma01/laringe-anatomia-resumen, ,
, http://grupsderecerca.uab.cat/eves/, ,
Federación e. enseñanza cc.oo., http://istas.net/web/abreenlace.asp?idenlace=7733, Paralelo edición, 2009
, http://www.medecine-des-arts.com/, ,
, http://www.voicefoundation.org/, ,
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana a totes les persones que tinguin dificultats d'emissió o problemes de salut vocal, complementin els aprenentatges de l'assignatura amb la consulta a un foniatra i demanin atenció individualitzada a la professora durant les dues primeres setmanes de curs.
Cal venir a les sessions amb roba còmoda i una tovallola o aïllant per poder estirar-se al terra. També cal dur uns mitjons.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|