DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) EINES TELEMÀTIQUES PER A LA DOCÈNCIA Codi 11625106
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 Obligatòria Primer Únic anual
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Pedagogia
Coordinador/a
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
Adreça electrònica juan.gonzalezm@urv.cat
ramon.palau@urv.cat
adolfina.perez@urv.cat
jordilluis.coiduras@urv.cat
antonio.gallardo@urv.cat
Professors/es
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
PALAU MARTIN, RAMON FELIX
PÉREZ I GARCIAS, ADOLFINA
COIDURAS RODRÍGUEZ, JORDI LLUIS
GALLARDO PÉREZ, ANTONIO
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura serà impartida per Jordi Coiduras, Enric Brescó i Toni Gallardo
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
Usos educatius d’internet.
Teledocumentació.
La integració de les TIC com a projectes d’innovació.
La incorporació de les innovacions tecnològiques. Investigació i desenvolupament. Innovació educativa i incorporació de les TIC.
Disseny i desenvolupament de projectes d’innovació

Atenció personalitzada
Descripció
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura. - Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorar en la recerca d’informació. - Etc.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Assistència al 80% de les sessions de videoconferència.


Fonts d'informació
Bàsica

BATES, A. W. (2001): Como gestionar el cambio tecnológico. Estrategias para los responsables de centros universitarios.

Barcelona

. Gedisa.

CAMACHO, M. y GISBERT, M. (2004) The N-@ble Project: An instructional proposal for Teacher Training in ICT-Based Setting, Ed-Media Proceedings. Lugano.

DEDE, Ch. (2000): Aprendiendo con tecnología. Paidós. Barcelona.

DUART, J.M. y SANGRÀ, A. (comps.) (2000): Aprender en la virtualidad. Gedisa. Barcelona.

AA.VV (2000). Evaluation and assessment of flexibility mobility and transferability in European countries: Flexibility, transferability, mobility as targets of vocational education training [European cooperation in the field of scientific and technical research ]

Brussels

.  p. 141-149.

GISBERT, M.; ADELL, J.; ANAYA, L. y RALLO, R. (1997): Entornos de formación Presencial Virtual y a Distancia. Boletín de RedIris. No. 40. Pp.13-25.

GISBERT, M. (2005): La formación del Profesor para la Sociedad del Conocimiento. Revista Bordón (En prensa).

JONASSEN, D.H. y LAND, S.M. (2000): Theoretical foundations of learning environment.

Lawrence

Erlbaum Associates.

New Jersey

.LEVIS, D. y GUTIÉRREZ, M.L. (2000): ¿Hacia la herramienta Universal? Enseñar y aprender en tiempos de Internet. La Crujía/Ciccus.

Buenos Aires

.

PETERS, O. (2000): Learning and teaching in distance education. Kogan Page. Londres.

SALINAS, J. (2004) Entonos Virtuales y Redes de Aprendizaje. Perspectivas de la Educación en el Nuevo Milenio. Universidad Tecnológica de Panamá. (Ponencia).

VV.AA. (2004): Visions of Education. THRESHOLD http://www.ciconline.org. http://www.iste.org/futures.

SALINAS, J. (1998): Enseñanza flexible, aprendizaje abierto: Las redes como herramientas para la formación. En CEBRIAN, M. et al.: Recursos Tecnológicos para los procesos de Enseñanza-Aprendizaje. ICE/UMA. Pp. 54-64.

SUÀREZ, B. (2003). La Sociedad del Conocimiento: una revolución en marcha. En ponències Seminario REBIUN. Palma de Mallorca.

WILKINSON, D. (2002): The Intersection of Learning Architecture and Instructional Design in e-Learning. ECI Conference on e-Technologies in Engineering Education: Learning Outcomes Providing Future Possibilities. http://services.bepress.com/eci/etechnologies/33.

 

Documents i Espais de Referència.

- The Institute for Higher Education Policy: Quality on the line. Benchmarks for success internet-based distance education.. http://www.ihep.com.

- American Federation of Teachers. Higher Education Department http://www.aft.org.

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent