Codi |
|
A1 |
Coneixement de la història general (universal) i del territori (coneixement de la història nacional pròpia –segons Aneca-) |
A5 |
Consciència dels temes i problemàtiques objecte de debat historiogràfic: el que ens preocupa des de la contemporaneïtat o ha interessat en altres èpoques |
A6 |
Us, ordenació e interpretació de les fonts històriques |
A7 |
Coneixement de la història local |
A8 |
Coneixement de la història de la integració europea |
A9 |
Coneixement detallat d’un o més períodes específics del passat de la humanitat |
B1 |
Habilitat d’exposar de forma narrativa i oral –capacitat de comunicar-se oralment i utilitzar la terminologia o tècniques acceptades a la professió- |
B2 |
Coneixement de i habilitat per a usar els instruments de recopilació d’informació, tals com catàlegs bibliogràfics, inventaris d’arxius, i referències electròniques |
B3 |
Capacitat de llegir textos historiogràfics o documents originals en la pròpia llengua |
B5 |
Coneixement de i habilitat per a usar mètodes i tècniques d’altres ciències humanes |
B6 |
Capacitat analítica i crítica |
B7 |
Capacitat d’organització i planificació |
B8 |
Treball en equip |
B9 |
Relativisme constructiu |
B10 |
Independència de judici |
B29 |
Es comunica de manera efectiva en la pràctica professional i com a ciutadà (assertivitat) |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d’un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Conèixer i utilitzar correctament tot tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques electròniques |
A1 A5 A6 A7
|
B1 B2 B3 B8
|
|
Realitzar treballs de recerca històrica sobre qüestions senzilles utilitzant noves tecnologies |
A8 A9
|
B8 B9 B10 B29
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Presentacions orals d'estudis o treballs de forma individual o col•lectiva utilitzant noves tecnologies |
|
B5 B6 B7 B8
|
|
Tema |
Subtema |
1.Introducció a les Noves tecnologies aplicades a les ciències humanes: del cinzell al processador de textos |
|
2. La (re)cerca |
2.1. Biblioteques i catàlegs virtuals
2.2. Arxius i hemeroteques: documents-e, llibres-e, revistes-e i arxius-e
2.3. Les bases de dades
2.4. Diccionaris i enciclopèdies: termcat, viquipèdia i altres
2.5. Llocs i localitzacions a través de la xarxa: google earth i altres fonts
2.6. La memòria externa |
3.L’organització de les dades i la informació |
3.1. Organització de les bases de dades bibliogràfiques: refworks, endnote i altres
3.2. Organització de dades científiques |
4.La presentació de les dades |
4.1. els processadors de textos
4.2. els processadors d’imatges. Tractament i maquetació d’imatges.
4.3. les eines de dibuix, la fotogrametria.
4.4. els correctors de textos, diccionaris i altres eines
4.5. les presentacions orals amb suports tecnològics
4.6 els Sistemes d’Informació Geogràfica (GIS) aplicats a la Arqueologia.
|
5. Normes del treball científic |
5.1. normes de publicació i normes de presentació de treballs
5.2. protecció de dades, registre d’imatges i altres lleis
5.3. Els perills del copiar/enganxar: plagis i altres paranys tecnològics
|
6.El treball científic |
6.1. Discussions científiques en línia: skype i fòrums.
6.2. Conferències virtuals i treball en equip a través de la xarxa
6.3. Les correccions i revisions dels treballs
6.4. Compartir el coneixement científic: revistes, llibres, presentacions i blogs |
7.Noves tecnologies aplicades a l’historia de l’art, l'arqueologia i la historiografía |
7.1. Tècniques per l’estudi de l’historia de l’art
7.2. Tècniques de recuperació i estudi de restes arqueològiques. Eines estadistiques i paquets d’anàlisi dels GIS.
7.3. Tècniques per l'estudi de documents històrics
|
8. La Socialització del coneixement científic i la didàctica de les ciencies socials a traves de noves tecnologies |
8.1 Internet com eina de difusió del coneixement.
8.2 La realitat virtual. Mètodes, eines i la ètica de la recreació dels mons pretèrits. Estudis de casos.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
0 |
15 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
45 |
27 |
72 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
30 |
33 |
Treballs |
|
6 |
20 |
26 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts del curs, la planificació i avaluació incidint en la forma de treballar |
Sessió Magistral |
Introducció teòrica als diferents continguts tractats en l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització dels treballs pràctics. Primer es farà una breu presentació de la pràctica i després de manera individual o en grup es realitzarà la pràctica. |
Presentacions / exposicions |
Presentació a l'aula dels treballs pràctics realitzats i del treball de curs |
Treballs |
Realització d'un dossier de pràctiques i un treball de curs |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
L'atenció personalitzada es durà a terme durant sessions individuals o en grups per tal de discutir els objectius dels treballs |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització i lliurament d'un dossier de pràctiques |
35% |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral del treball |
10% |
Treballs |
Lliurament del treball |
30% |
Altres |
Prova practica |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per la segona convocatòria es farà un examen pràctic |
Bàsica |
, http://www.cervantesvirtual.com/, ,
, https://www.refworks.com, ,
, www.urv.cat, ,
, http://www.wdl.org/es/, ,
|
A més a més d'aquests recursos electrònics cada apartat del temari constarà amb diverses fonts d'informació |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|