Codi |
|
A8 |
Coneixement dels mètodes del pensament creador i la seva aplicació al procés de comunicació publicitària: escoles, mètodes i tècniques. |
A9 |
Coneixement dels processos d’elaboració dels missatges publicitaris: mètodes, tècniques creatives i sistemes d’anàlisi de les campanyes |
A10 |
Coneixement dels elements, les formes i els processos dels llenguatges publicitaris i d’altres formes de comunicació, utilitzant amb aquesta finalitat les llengües oficials de la Comunitat Autònoma i les estrangeres, especialment l’anglesa |
A11 |
Coneixement de l’ètica i la deontologia professional de la publicitat i de les relacions públiques així com del seu ordenament jurídic |
A12 |
Coneixement dels processos psicològics bàsics en la comunicació i en el consumidor i els models psicològics específics desenvolupats per a la comunicació i la persuació |
A16 |
Capacitat i habilitat per a l’exercici liberal de la professió |
A19 |
Capacitat i habilitat per a la creació i el desenvolupament d’elements gràfics, imatges, símbols o textos |
Objectius |
Competències |
L'objectiu de l'assignatura és facilitar als alumnes tot un seguit de coneixements teòrics, tècnics i pràctics en torn la creativitat i la seva aplicació immediata a les seves vides. Desenvolupar, especialment, una actitud professional honesta i valenta a cada alumne dotant-lo dels coneixements pràctics precisos per a assolir l’excel•lència immediata en el seu futur de creador pluridisciplinar. Conéixer les tècniques i procediments publicitaris a l’hora d’’elaborar una campanya publicitària |
A8 A9 A10 A11 A12 A16 A19
|
|
|
Classes teòriques i pràctiques. La part teòrica es basarà en el temari del curs i en el seguiment de la bibliografia. La part pràctica es fonamentarà en diversos exercicis tant a l’aula com a casa, individuals i entre parelles creatives i “agències” per portar a terme diverses campanyes reals i així aconseguir el desbloqueig creatiu, la descoberta de les pròpies potencialitats i, finalment la construcció d’una personalitat creativa. |
A8 A9 A10
|
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: La involució de les espècies. El triomf de l’home ludens. Història de les idees. Creak què? Condicions per a un entorn creatiu. La construcció del Jo. El “Jo sóc” metafísic.
Tema 2: Com funciona el cervell: un joc d’hemisferis. La sinapsis. El software mental. De la Il•luminació a la Creació.
Tema 3: L’agència. Departaments de l’agència de publicitat; el departament creatiu. L’equip creatiu. El director creatiu, el redactor o “copy”. El director d’art. Els dissenyadors. El briefing de l’anunciant. La parella creativa. El “Copy”. El Copy Strategie.
Tema 4: Cap a una nova definició de Creativitat. Camp-Àmbit-Individu Creador. Els guardians de la creativitat. Les intel•ligències múltiples. Les aportacions de Howard Gardner i Mihaly Csiksentmihalyi.
Tema 5: Creativitat Publicitària. Tècniques per produir idees: Roy Web Young, Edward de Bono i el pensament lateral, Alex F. Osborn i el brainstorming.... L’eix psicològic de H. Joannis. L’ U.S.P de Roser Reeves.. G.E. White; Reid i Rotfeld; T.A. Bengtson; Johar, Holbrook i Stern; Concepte publicitari estratègia creativa.Aptituds de l’Ésser Creador. Analisi de la persona Creativa. L’homo ludens, de nou.. Creació d’una campanya publicitària. La recerca creativa: una tècnica per a produir idees, el pensament lateral, altres conceptes creatius bàsics. L’anunci: elements constituents: el text publicitari, la imatge. Avaluació d’idees i de propostes gràfiques. Campanyes above the line i below the line.
Tema 6: Aplicacions de la creativitat a premsa, radio, televisió, exterior, below the line. Noves tecnologies, el crossmedia, l’advergaming, les xarxes socials
Tema 7:Creativitat i Política, creació d’una campanya política. Estudi del candidat. Anàlisi de decisió de vot. Creació del programa polític. Actes polítics, mítings, esdeveniments, oratòria política; aplicació de les relacions públiques. Materials de campanya. Internet. La pàgina web. El blog.
Tema 7: Producció i Realització d’una campanya publicitària. Processos de producció: el càsting, el pla de rodatge, el rodatge; la postproducció, la locució i la sonorització. Edició final.
Tema 8: La presentació i la venda de la campanya. Introducció a l’oratòria. Introducció a la psicoestètica. Comunicació verbal i no verbal. El “pitching”. La venda al client. Els materials de suport, els continguts.
Tema 9. La Creativitat Publicitària i la seva aplicació a altres camps de la creació: la literatura. Funcions del llenguatge literari versus el llenguatge publicitari. Convergències entre suports Títol llibre/Eslogan campanya, Portada llibre/Cartell Publicitari; Literatura d’encàrrec/Briefing, Story Conference/reunió creativa...
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
6 |
0 |
6 |
|
Sessió Magistral |
|
60 |
30 |
90 |
Treballs |
|
200 |
0 |
200 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Classes teòriques i pràctiques. La part teòrica es basarà en el temari del curs i en el seguiment de la bibliografia. La part pràctica es fonamentarà en diversos exercicis tant a l’aula com a casa, individuals i entre parelles creatives i “agències” per portar a terme diverses campanyes reals i així aconseguir el desbloqueig creatiu, la descoberta de les pròpies potencialitats i, finalment la construcció d’una personalitat creativa |
Sessió Magistral |
|
Treballs |
|
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Els alumnes tindran horari de despatx per a compartir les activitats docents descrites, per a demana informació o compartir la recerca o lliurar els treballs encarregats |
|
|
Descripció |
Pes |
Atenció personalitzada |
Es determinarà hores de despatx per a l'assistència de l'alumne |
|
Altres |
L'assistència a classe allibera de l'examen final sempre que s'hagin presenntat totes les pràctiques i s'hagi fet la campanya publicitària per agència. Examen final pels no assistents al curs |
el 100% en pràctiques durant el curs |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
+Examen final pels no assistents mi treball de curs indicidual per a la primer convocatòria més lectura de llibres de e bibliografia i visionat de films El matexi cas per la segona convocatòria |
Bàsica |
|
Romo, Manuela (1998): Psicología de la creatividad. Paidós, Barcelona.
Ricarte, José María (1998): Creatividad y comunicación persuasiva. Aldea Global, Bellaterra.
Hernández, Caridad (1999): Manual de creatividad publicitaria. Síntesis, Madrid.
Landau, Erika (1987): El vivir creativo. Herder, Barcelona.
Puente Ferreras, Aníbal (1999): El cerebro creador. Alianza Editorial, Madrid.
Gardner, Howard: Mentes creativas. Una anatomía de la creatividad vista a través de las vida de Sigmund Freud, Albert Einstein, Pablo Picasso…Mahatma Gandhi, Paidos Testimonios, 1995.
Herreros Arconada, Mario: La Publicitat. Fonaments de la comunicació publicitaria. Barcelona: Pòrtic Mèdia. Enciclopèdia Catalana, 2000
Marina, José Antonio: Teoría de la Inteligencia Creadora.Anagrama, 1993.
Mokyr, Joel. La palanca de la riqueza. Creatividad tecnológica y progreso económico. Alianza Editorial, Madrid 1993
Ricarte, José M.: Creatividad y Comunicación persuasiva. Valencia: Universitat de Valencia, 1998.
Steiner, George Gramàtiques de la Creació. Proa, 2001
Dr.Mario Alonso Puig. Reinventarse. Tu segunda oportunidad. Plataforma Editorial, 2010
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TEORIA I TÈCNICA DEL LLENGUATGE AUDIOVISUAL (RÀDIO I TV)/12111004 | IMATGE CORPORATIVA/12111108 | LA LLENGUA DELS MITJANS AUDIOVISUALS/12111206 | TALLER DE CREATIVITAT/12112227 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DISSENY GRÀFIC I COMPOSICIÓ VISUAL/12111106 | INTRODUCCIÓ A LA CREATIVITAT PUBLICITÀRIA/12111107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|