Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer, analitzar i transmetre la història general i la història pròpia del territori. |
| A2 |
Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història. |
| A6 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
| A9 |
Conèixer, analitzar i interpretar detalladament un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Avalua el procés de construcció del coneixement
Analitza els comportaments humans i les estratègies de les diferents organitzacions socials al llarg de la història mitjançant la interpretació de fonts històriques
Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics
| | A2 |
Analitza els comportaments humans i les estratègies de les diferents organitzacions socials al llarg de la història mitjançant la interpretació de fonts històriques
| | A6 |
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria
| | A9 |
Analitza els comportaments humans i les estratègies de les diferents organitzacions socials al llarg de la història mitjançant la interpretació de fonts històriques
Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
0. Introduccion |
Decadencia / transformación |
1. El Imperio romano tardío |
Las reformas
La fiscalidad
La teoría de Pirenne
|
2. La ciudad tardía |
Rasgos de la transformación urbana
Cristianización de las ciudades.
Las curias y su declive |
3. La aristocracia en la Antigüedad tardía |
De ciudadanos a honestiores
La aristocracia como clase.
La riqueza de la aristocracia
|
4. Las transformaciones del colonato |
El colonato romano. El desarrollo de la adscripción
El servus quasi colonus.
La continuidad del esclavismo y la teoría de Bonnassie
|
5. Las transformaciones culturales |
La cultura pagana
El cristianismo
Las herejías.
La ciudad cristiana
Fuera de la ciudad: el monje |
6. Los bárbaros |
El concepto de bárbaro
La etnogénesis
El asentamiento. Discusión sobre la teoría de Goffart
El Derecho germánico
La realeza |
7. La Europa carolingia |
Dinámicas de expansión
Organización del regnum
Tensiones políticas |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
40 |
45 |
85 |
Treballs |
|
3 |
20 |
23 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
Seminaris |
|
15 |
25 |
40 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
introducció al període i las seves característiques |
Sessió Magistral |
temari |
Treballs |
ressenya / anàlisi de fonts escrites |
Atenció personalitzada |
marxa del curs |
Seminaris |
tractament de problemes específics; estudi de textes |
Descripció |
desenvolupament del curs (treballs-ressenya) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
proba esctrita |
50 % |
Treballs |
|
ressenya de lectura / anàlisi de text |
30 % |
Seminaris |
|
la mateixa proba escrita |
20 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria és una prova total de l'assignatura (temari). Està dirigida als estudiants que no han superat l'avaluació continuada. Suposa el 100% de la nota. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
Chris Wickham, The Inheritance of Rome. A History of Europe from 400 to 1000, penguin, 2009
J.R. Davies i M. McCormick, The Long Morning of Medieval Europe, ashgate, 2008
B. Ward-Perkins, La caida de Roma y el fin de la civilizacion, Espasa-Calpe, 2007
C. Wickham, Una historia nueva de la Alta Edad Media, Crítica, 2008
G. Halsall, Barbarian Migration and the Roman West, 376-568, Cambridge, UP, 2007
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
HISTÒRIA MEDIEVAL D'ESPANYA/12204203 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|