Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer les coordenades espaciotemporals (diacronia i sincronia), els límits i les interrelacions geogràfiques i culturals de la història de l’art. |
| A3 |
Analitzar la visió diacrònica regional i completa dels fenòmens artístics territorials en el context europeu occidental i hispànic. |
| A5 |
Analitzar el coneixement sistemàtic i integrat del fet artístic: diferents llenguatges (arquitectura i urbanisme, escultura, pintura, fotografia, cinema, música, etc.), procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història. |
| A9 |
Aplicar la metodologia científica en història de l'art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l'obra d'art, replantejament de problemes, recerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesis, formulació ordenada de conclusions. |
| A10 |
Avaluar la història de la conservació i les problemàtiques actuals, els criteris de restauració i la gestió del patrimoni historicoartístic i cultural. |
| A11 |
Conèixer els aspectes bàsics de la museologia i la museografia. |
| A12 |
Conèixer la documentació, la composició dels materials i les tècniques constructives dels béns artístics mobles i immobles. |
| A13 |
Conèixer la gestió de col·leccions d'art: inventari, documentació, catalogació, exposicions i difusió d'art. |
| A14 |
Conèixer el mercat de l’art: antiquariat, galeries, taxació i mecenatge. |
| A15 |
Conèixer els mitjans instrumentals aplicats a la història de l'art: gràfics, dibuix artístic i lineal, fotografia, imatge en moviment, informàtica, coneixements per interpretar les anàlisis de tipus material de la obra d’art (físiques, químiques, informes de restauració). |
| A17 |
Conèixer a trets generals la geografia regional i humana. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
| B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
| B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Integra adequadament les competències específiques en relació a l'anàlisi i coneixement dels períodes històrics i de l'estructura diacrònica de l'Història de l'Art
| | A3 |
Realitza una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull
| | A5 |
Realitza una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull
| | A9 |
Realitza una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull
| | A10 |
Realitza una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull
| | A11 |
Realitza una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull
| | A12 |
Realitza una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull
| | A13 |
Realitza una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull
| | A14 |
Realitza una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull
| | A15 |
Realitza una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull
| | A17 |
Realitza una activitat tutelada en empreses i institucions en relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució / empresa que l'acull
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Troba la solució adequada
| | B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
| | C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
L'alumne indica el museu o institució cultural que prefereix. Entre el
professor i l'alumne fan la selecció d'acord amb els interesos de
l'alumne i la seva disponibilitat de calendari i d'horari.
Aquesta és la relació de centres amb els que , fins al moment, s'han
signat convenis específics i les possibles tasques a realitzar:
· Museu de Valls ( 2 places)
· Museu del Port (1 plaça)
· Museu d’Alcover ( 2 places), possibilitat de treballar en cap de setmana
· Museu de Cambrils ( 2 places), possibilitat de treballar en cap de setmana
· Centre de la Imatge Mas Iglesias, Reus ( 2 places fototeca i 2 places cinemateca)
· Museu d’Art i Història de Reus (sense concretar)
· Museu Comarcal del Montsià ( 3 places)
· Ajuntament de Tarragona - Museu d'Història - (1 plaça)
· Ajuntament de Tarragona – Centre de Creació Contemporània ( sense concretar)
· Museu Diocesà de Tarragona ( 2 places)
· Museu d'Art Modern de Tarragona ( 2 plaçes)
· Museu Bíblic de Tarragona (2 plaça) , possibilitat de treballar per les tardes
· Fundació Apel·les Fenosa del Vendrell ( 1 plaça)
Les tasques a realitzar en aquest centres són:
· Documentació de les col·leccions
· Ordenació dels fons
· Muntatge d’exposicions
· Col·laboració amb el Servei pedagògic
· Atenció al públic
· Activitats de difusió |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Estada de pràctiques |
|
275 |
0 |
275 |
Treballs |
|
20 |
0 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió per tal d'informar als alumnes matriculats de les possibilitats i condicions per al desenvolupament de l'assignatura |
Estada de pràctiques |
Desenvolupament de les pràctiques durant 275 hores lectives |
Treballs |
Realització d'una Memòria de Pràctiques en la que es recolliran les tasques efectuades amb indicacíó dels aspectes positius i negatius del treball realitzat així com de les condicions de treball i integració a la institució. |
Atenció personalitzada |
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
Es realitzen contacte i converses específiques entre el tutor de les
pràctiques i el tutor del museo o institució acollidora. Es tracta de
contactes previs, de seguiment, i finals. L'alumne compte amb un temps
específic de tutoria tant amb el tutor extern com amb l'intern |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estada de pràctiques |
|
El tutor extern realitza una valoració de la quantitat i qualitat del treball realitzat per l'alumne, així com del seu comportament, actitud i incorporació a l'equip. |
80% |
|
Treballs |
|
Presentació d'una Memòria de Pràctiques. Es te en compte la curada descripció del coneixement de la institució d'acollida, de les tasques desenvolupades així com la valoració argumentada de l'alumne |
20% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La presentació de la Memòria de les Pràctiques es pot presentar per a ser avaluada en la 1a o 2a convocatòria, d'acord amb les dates que fixi el calendari oficial de la URV |
Bàsica |
|
Informació al Moodle sobre les diverses opcions per a la selecció de les pràctiques |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MUSEOLOGIA I/12071110 | MUSEOLOGIA II/12072114 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|