Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A14 |
Coneixement teòric i operatiu de l’anàlisi i la investigació de les audiències aplicat a la selecció i la compra de suports i mitjans per a la planificació de la difusió publicitària. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A14 |
Coneix els procediments i els instruments per a la investigació relacionada amb el màrqueting i la comunicació
Obté una visió general del procés d’investigació de màrqueting
Sap obtenir, de la font d’informació més adequada en cada cas, la informació que es necessiti
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Aspectes fonamentals de la investigació Comercial |
Subtema
Introducció a la Investigació de Mercats
Necessitats d'informació a la gestió de Màrqueting
Aplicacions de la investigació comercial
Limitacions de la investigació de mercats
Organització de la investigació comercial
El procés d'investigació comercial
Fonts d’informació
Classificació de les Metodologies d’Investigació de Mercats
|
Tema 2. Investigació qualitativa |
Grups de discussió.
Entrevista en profunditat.
Observació directa.
Interpretació de resultats i presa de decisions.
|
Tema 3. El disseny d’estudis quantitatius
|
La base del disseny de la mostra
Mostreig
Error mostral
|
Tema 4. Tècniques d’Investigació quantitativa |
Tècniques d'investigació quantitativa
L'observació i l'experimentació
L’enquesta
Els panells i òmnibus
El disseny de qüestionari
Treball de camp.
|
Tema 5. Anàlisi quantitativa |
odificació de les variables
Anàlisi univariable
Anàlisi bivariable: Taules de contingència
Anàlisi multivariable. Necessitats de la perspectiva multivariant per explicar la presa de decisions en màrqueting.
|
Tema 6. Investigació de mercats aplicada |
La segmentació de mercats
L'estimació de la demanda potencial
Mapes de posicionament
Els factor que determinen la fidelització
Pre-test de campanyes
Test de producte/concepte
Anàlisi del consumidor.
Efectivitat publicitària
Pretest publicitari
Postest de campanyes
Seguiment (tracking) de la publicitat.
Efectivitat promocional
Audiència de mitjans
Efectivitat de mitjans
Anàlisis de formats i continguts
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
• TRESPALACIOS GUTIERREZ, J.A; VÁZQUEZ CASIELLES, RODOLFO; BELLO ACEBRÓN, L., Investigación de Mercados, Thomson,
professor, • Dossier/Recull d’articles i lectures preparats pels professor, ,
• MIQUEL, SALVADOR (ET AL.)., Investigación de Mercados, McGraw-Hill,,
• DIEZ DE CASTRO, E. & MARTIN ARMARIO, E. & SNACHEZ FRANCO, M., Comunicaciones de marketing, Pirámide,
Ramón Pedret, Laura Sagnier Delgado, Francesc Camp, La investigación comercial como soporte del márketing, Deusto,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|