Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Aplicar adequadament les tecnologies i els sistemes utilitzats per recopilar, processar, elaborar i transmetre continguts periodístics a través dels mitjans de comunicació i d’Internet. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B11 |
Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix els conceptes físics que conformen la naturalesa del so i de la imatge
Coneix i identifica els diferents sistemes i formats de captació, gravació, edició i tractament d’imatge i so
Coneix i s'interessa per l’evolució tecnològica del món audiovisual i d’Internet
Organitza de manera metòdica els equips necessaris per a una correcta presa, gravació, reproducció, tractament i edició d’imatge i so
Participa i col·labora del treball en equip
Té mentalitat emprenedora en les tasques i a les accions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B11 |
Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a noves situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
Acústica bàsica |
La naturalesa del so.
Propagació del so.
Acústica fisiològica. |
Àudio digital |
Conversió Analògica-digital.
Formats i compressió.
|
Electroacústica |
Micròfons.
Taules de mescla.
Enregistrament.
Processat. |
Estudis de so |
Estudis de realització.
Estudis de producció.
Estudis de postproducció.
Unitats mòbils.
Emissió radiofònica. |
Estructura i funcionament d'internet. |
Història d'internet.
Estructura i tipus de xarxes.
|
Teoria de la llum |
Naturalesa de la llum.
Fotometria. Unitats de mesura.
Colorimetria. Temperatura de color.
Fisiologia humana de la visió. |
Suports multimèdia per internet |
Imatge i so per la web.
|
Òptica |
Característiques de la lent simple.
Formació de la imatge.
Blocs òptics. |
La càmera i el camascopi. |
Parts de la càmera.
Funcionament de la càmera.
Tipus de càmeres.
Tipologia de plans. |
Sistemes de vídeo, TV i cinema |
Normes de TV.
Formats de vídeo digitals.
Suports cinematogràfics.
Estructura de la TDT. |
Estudis de televisió. |
Estudis de realització.
Estudis de producció.
Estudis de postproducció.
Unitats mòbils. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
3 |
4 |
Sessió Magistral |
|
24 |
39 |
63 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
3 |
4 |
7 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
20 |
40 |
60 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
20 |
0 |
20 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
35 |
55 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzarà una activitat introductòria al principi de cada quadrimestre per ubicar el bloc temàtic corresponent a l'alumne. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals, s'explicaran els continguts conceptuals del programa de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Amb la resolució de problemes, exercicis i supòsits pràctics a l'aula, es complementarà la part conceptual del programa de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es realitzaran diferents pràctiques a les aules informàtiques de la unitat. Aquestes ens serviran d'introducció als diferents entorns no linials d'edició d'àudio,vídeo i multimèdia. |
Pràctiques de camp/sortides |
Es realitzaran vàries pràctiques de presa de so i imatge, que serviran per adquirir una metodologia i utilització correctes dels equips emprats. |
Pràctiques a laboratoris |
A Les pràctiques als laboratoris es realitzaran productes audiovisuals segons uns criteris de qualitat establerts. També es realitzaran pràctiques als estudis de ràdio i televisió, per tal que els alumnes coneguin la seva configuració i el seu ús. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
S'atendrà a l'alumnat per l'aclariment de qualsevol tipus de dubte relacionat amb els exercicis, qüestions o conceptes plantejats a les sessions magistrals.
En el cas de les pràctiques als laboratoris, l'atenció estarà basada amb l'assessorament, per tal que l'alumne realitzi l'activitat pràctica de manera satisfactòria.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Amb entrega de les pràctiques amb suport informàtic i les memòries corresponents. |
15% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Amb l'entrega dels enregistraments amb els seus suports i les memòries corresponents. |
20% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Amb l'entrega de productes audiovisuals acabats en funció dels requisits establerts i les memòries dels estudis de TV i ràdio. |
25% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen tipus test i/o preguntes curtes. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es realitzarà un examen d'alliberament de la matèria del primer quadrimestre al febrer. Si aquest es supera, nota igual o superior a 5,a l'examen que es realitzarà al maig dins l'avaluació continuada, l'alumne únicament s'avaluarà del contingut teòric del segon quadrimestre.Si la prova de febrer no és superada, l'alumne s'avaluarà de tot el curs a la prova de maig. Per tal d'aprovar la part teòrica dins l'avaluació continuada, l'alumne ha de superar l'examen de febrer i el de maig per separat amb notes iguals o superiors a 5 en cada prova, o bé superar el de maig com a prova global amb una nota igual o superior a 5. En el primer cas, la nota final de teoria seria la mitja aritmètica de les dues proves. De no ser així, l'alumne s'haurà d'avaluar de tota la part teòrica a l'examen de segona convocatòria. L'alumne haurà de realitzar les pràctiques plantejades pel professor durant el curs, avaluades de forma continuada. Les pràctiques que estiguin suspeses es recuperaran també durant el curs, qualificant-se amb una nota màxima de 7.Les pràctiques no presentades, podran entregar-se al dia de l'examen de primera convocatòria, qualificant-se amb una nota màxima de 5. L'avaluació final consistirà en la mitjana aritmètica entre la nota teòrica (aconseguida amb proves teòriques) i la nota pràctica (aconseguida amb la mitjana de les notes pràctiques). La composició de la nota final es calcularà mitjançant la ponderació de la nota d'avaluació de pràctiques (60%) amb la nota de teoria (40%). Cal tenir totes dues parts (teoria i pràctica) aprovades per separat. Si no és així, l'assignatura quedarà suspesa. |
Bàsica |
Michael Langford, La fotografía paso a paso, Hermann Blume Ediciones,
Emilio Félix Molero, Sistemas de radio y televisión, McGrawHill,
José María Castillo, Televisión y lenguaje audiovisual, IORTV,
Emilio Pareja Carrascal, Tecnología actual de televisión, IORTV,
Herbert Zettl, El manual de producción para vídeo y televisión, Escuela de cine y video,
Gerald Millerson, Realización y producción en televisión, IORTV,
Manuel Recuero López, Técnicas de grabación sonora, IORTV,
Stanley R. Alten, El manual del audio en los medios de comunicación, Escuela de cine y vídeo,
Jeff Wignall, La exposición en la fotografía, Anaya Multimèdia,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|