Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Saber dissenyar els aspectes formals i estètics en mitjans escrits, audiovisuals i digitals, i en qualsevol tipus de suport gràfic, així com conèixer l’ús de tècniques i eines per a la representació i la transmissió de fets i dades mitjançant sistemes infogràfics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
| B10 |
Tendir cap a la qualitat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Coneix i sap aplicar els fonaments de la composició visual en treballs de disseny gràfic i multimèdia
Coneix i sap aplicar els fonaments del cromatisme aplicats al disseny gràfic o multimèdia
Coneix i sap utilitzar el programari de creació de grafisme per a suport físic i bidimensional o per a multimèdia
Coneix i sap aplicar les tècniques i els criteris de producció i disseny d'aplicacions interactives multimèdia
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B8 |
Estableix objectius clars pel projecte
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
| | B10 |
Té motivació per la qualitat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
El disseny gràfic |
Què és i què no és disseny gràfic.
Àmbits, aplicacions i relacions interdisciplinars.
Referents i tendències |
Metodologia projectual |
Models de treball.
Recursos de projectació. |
Tipografia |
Terminologia.
Normes bàsiques.
Classificació i usos.
Tipografia opaca i tipografia transparent. |
La composició a l'espai bidimensional |
Sintaxi gràfica.
Jerarquia visual.
|
La identitat corporativa |
Imatge vs identitat.
El sistema mínim d'identitat (SMI)
La imatge tipoicònica |
El disseny editorial |
Arquitectura gràfica.
Organització i jerarquització dels elements de l'imprés. |
L'anàlisi crític al disseny gràfic |
Desenvolupament d'un marc teòric validador.
Crítica, valoració i justificació de casos concrets. |
El disseny multimèdia |
Definició del concepte multimèdia, origen, pares teòrics, terminologia. |
Els nous mitjans digitals i les eines de comunicació en xarxa. |
Els conceptes web 1.0 (estàtic), web 2.0 (dinàmic) i web 3.0 (semàntic).
Utilització dels gestors de continguts i eines de treball en grup en xarxa. |
Arquitectura de la informació |
Pàgina web i lloc web
Tipologies d’estructures |
Plantejament d’un projecte web |
La descripció del projecte
L'arquitectura del lloc web. |
Disseny de l’entorn gràfic |
Elements a tenir en compte en el suport digital utilitzat.
La composició de la pàgina. Tipografia, imatges i codi cromàtic a la web.
Jerarquia en la distribució dels diferents elements i continguts
|
Usabilitat web |
Els estàndars web. Html, javascript i CSS.
La importància de la resposta de l'usuari en el plantejament web.
Consells per a una correcta usabilitat.
|
Accessibilitat web |
Definició d’accessibilitat web.
Diferents normatives per avaluar l'accessibilitat dels llocs web.
L'accessibilitat en la programació de les pàgines web. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
60 |
90 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
60 |
60 |
120 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
4 |
10 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzarà una activitat introductòria al principi de cada quadrimestre per ubicar el bloc temàtic corresponent a l'alumne. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals, s'explicaran els continguts conceptuals del programa de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es realitzaran diferents pràctiques a les aules informàtiques de la unitat que serviran per reforçar els continguts expossats a les diferents sessions magistrals |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
S'atendrà a l'alumnat per l'aclariment de qualsevol tipus de dubte relacionat amb els exercicis, qüestions o conceptes plantejats a les sessions magistrals. En el cas de les pràctiques als laboratoris, l'atenció estarà basada amb l'assessorament, per tal que l'alumne realitzi l'activitat pràctica de manera satisfactòria. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Exàmens sobre els continguts exposats a les classes teòriques. |
25% |
Proves pràctiques |
|
Realització de diferents exercicis pràctics fora de l'horari lectiu. |
75% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
PRIMER QUADRIMESTRE. DISSENY GRÀFIC. Per superar el primer quadrimestre l'alumne haurà de realitzar i respectar les dates d'entrega de les pràctiques plantejades pel professor durant el curs. Les pràctiques suspeses es podran recuperar durant el primer quadrimestre. Les pràctiques no presentades a temps, s'hauran d'entregar durant el primer quadrimestre qualificant-se amb una nota màxima de 6.En cas de suspendre el primer quadrimestre l'alumne haurà de realitzar una prova de desenvolupament a la segona convocatòria.La nota del primer quadrimestre equival al 50% de la nota final de l'assignatura.SEGON QUADRIMESTRE. DISSENY MULTIMÈDIA. Per superar el segon quadrimestre l'alumne ha de realitzar totes les pràctiques plantejades dins els terminis establerts i aprovar un prova escrita sobre els continguts desenvolupats a les diferents sessions teòriques. En cas que l'alumne no segueixi l'avaluació continuada podrà superar l'assignatura en segona convocatòria si realitza un treball final global sobre els continguts pràctics i un examen teòric sobre els continguts teòrics i pràctics de l'assignatura. Per poder realitzar la prova escrita de l'avaluació continuada caldrà haver obtingut una mitja de les diferents parts pràctiques superior a 5. Si un alumne suspèn la prova escrita haurà de realitzar l'examen teòric de la segona convocatòria. L'examen té un grau de dificultat superior a la prova escrita d'avaluació continuada. L'avaluació continuada és la forma recomanada per superar l'assignatura assolint els objectius plantejats seqüencialment i amb una càrrega de treball distribuïda proporcionalment i assequible per l'alumne. La nota del segon quadrimestre equival al 50% de la nota final de l'assignatura. Per aprovar l'assignatura s'han d'aprovar els dos quadrimestres. |
Bàsica |
Castells, M. , La Galàxia Internet., Barcelona: Rosa dels Vents. , 2002
Lynch, Patrick J. i Horton, Sarah: , Principios de diseño básicos para la creación de sitios web., Barcelona: Gustavo Gili.,
Frutiger, Adrian., Signos, símbolos, marcas y señales., Barcelona: Gustavo Gili, 1982
Chaves, Norverto, La imagen corporativa, Barcelona: Gustavo Gili , 1996
Hochuli, Jost , El detalle en la tipografía., Valencia: Campgràfic, 2007
Jardí, Enric, Veintidós consejos sobre tipografía (que algunos diseñadores jamás revelarán), Veintidós cosas que nunca debes hacer con las letras (que algunos tipógrafos nunca te dirán)., Barcelona: Actar, 2007
, Revista Étapes. Diseño y cultura visual, Barcelona: Gustavo Gili ,
Lev Manovich, El lenguaje de los nuevos medios de comunicación. La imagen en la era digital, Barcelona: Paidós Comunicación 163, 2005
Xavier Colomés Fornós, CSS. Guía práctica, Madrid: Anaya multimedia, 2008
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|