BLOC 1 Farocki, H. (2003). Crítica de la mirada. Buenos Aires: Gobierno de Buenos Aires. Didi-Huberman, G. (2004). Imágenes pese a todo. Memoria visual del holocausto. Barcelona: Paidós. Monegal, A. (comp.) (2007). Política y (po)ética de las imágenes de guerra. Barcelona: Paidós. Sontag, S. (2003). Ante el dolor de los demás. Madrid: Alfaguara. BLOC 2 2.1 Código de Conducta Publicitaria de la Asociación para la Autorregulación de la Comunicación Comercial. (Disponible en la web de la asociación). Montero, M. Ética y Publicidad. Documento disponible en: www.unav.es/empinf/medpub/documentos/eticaypublicidad.doc Ortega, E. (2004). La
regulación publicitaria. En: E. Ortega. La comunicación publicitaria. Madrid:
Piràmide. 2.2 Black, S. (1994). Aspectos
legales de la práctica de las relaciones públicas. A: S. Black. Las relaciones
públicas. Un factor clave de gestión. Barcelona: Editorial Hispano Europea. Códigos de conducta y ética
profesional. En: Black, S. (1994). Las relaciones públicas. Un factor clave de gestión.
Barcelona: Editorial Hispano Europea. Wilcox, Cameron i Xifra
(2006). Ética y profesionalidad. A: Wilcox et al. Relaciones Públicas. Estrategias y
tácticas. Madrid: Pearson. 2.3 Huertas, S. (2009). Les marques
turístiques de destinacions. A: J. de San Eugenio. Manual de Comunicació Turística.
Girona: Documenta. Keogh, B. (1990). Public
participation in community tourism planning, Annals of Tourism Research, vol.17,
p.449-465. Miller et al. (2010).
Public understanding of sustainable tourism, Annals of Tourism Research, vol.37, nº3,
p.627-645. BLOC 3 Veure programa. BLOC 4 4.1 Gill, R. (2007), ‘Postfeminist media culture: Elements
of a sensibility’, European Journal of
Cultural Studies, 10: 2, pp. 147-166. Gill, R. (2008), ‘Empowerment/Sexism: Figuring Female
Sexual Agency in Contemporary Advertising’, Feminism
& Psychology, 18: 1, pp. 35-60. Gill, R. (2009), ‘Beyond the “Sexualization of
Culture” Thesis: An Intersectional Analysis of “Sixpacks”, “Midriffs” and “Hot
Lesbians” in Advertising’, Sexualities,
12: 2, pp. 137-160. 4.2 Ringrose, J. (2011), ‘Are You Sexy, Flirty, Or A Slut?
Exploring ‘Sexualization’ and How Teen Girls Perform/Negotiate Digital Sexual
Identity on Social Networking Sites’, in R. Gill and C. Scharff (eds), New Femininities: Postfeminism,
Neoliberalism and Subjectivity, Basingstoke: Palgrave McMillan, pp. 99-116. Siibak, A. (2010), ‘Constructing masculinity on a
social networking site. Thecase-study of visual self-presentations of young men
on the profile images of SNS Rate’, Young.
Nordic Journal of Youth Research,
18: 4, pp. 403–425. Tortajada, I., Willem, C.,
Crescenzi, L., Araüna, N. and Tellado, I. (2011), ‘Fotologs and Love
Socialisation Processes. A Conventional or a Transformative Model of Sexuality
and Relationships?’, in M. Walrave, W. Heirman, S. Mels, C. Timmerman and H. Vandebosch
(eds), eYouth. Balancing between
Opportunities and Risks. Bruxelles: Peter Lang, pp. 215-232. 4.3 Carrasco, M., Corcoy, M.,
Puig, M. and Riera, E. (2011), Impacte de
les recomanacions sobre el Tractament de la Violència Masclista als Mitjans de
Comunicació, Barcelona: Associació de
Dones Periodistes de Catalunya. Consell de l’Audiovisual de
Catalunya (2011), El tractament de les
informacions sobre violència en l’àmbit familiar i sobre violència masclista en
els teleinformatius. Anàlisi del seguiment de les Recomanacions sobre el
tractament de la violència masclista als mitjans de comunicació, Barcelona:
Consell de l’Audiovisual de Catalunya-Generalitat de Catalunya. Kitzinger, J. (2004), Framing Abuse. Media Influence and Public Unerstanding of Sexual
Violence Against Children, London: Pluto Press. Soriano,
J. (2004), ‘Las mujeres ante la información sobre violencia de género, Sphera Pública, 4, pp. 151-170. 4.4 Marthoz, J.P. (2012), Corresponsals de les
migracions. La cobertura informativa d'un fet global, Catalunya: Pol·len edicions. |