Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Saber dissenyar els aspectes formals i estètics en mitjans escrits, audiovisuals i digitals, i en qualsevol tipus de suport gràfic, així com conèixer l’ús de tècniques i eines per a la representació i la transmissió de fets i dades mitjançant sistemes infogràfics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Es consciencia de la importància de la infografia com a recolzament per a una millor transmissió i comunicació de la informació
Es familiaritza amb els conceptes bàsics de la representació gràfica de la informació
Obté les habilitats tècniques bàsiques per a generar productes d’infografia en qualsevol suport i canal: premsa, televisió i multimèdia interactiu
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Tema |
Subtema |
Introducció al disseny de la informació. Aproximació terminològica.
|
Infodisseny, infografia, infonomia, arquitectura de la informació, disseny d'experiències.
L'estructura del llenguatge icònic i graus d'iconocitat. Signes, marques, senyals i símbols. Fluxos, direccions, accions i objectes.
|
Del pensament a la representació:
El disseny de la informació a la comunicació interpersonal.
|
Instruments i tècniques. El guionatge i la visualització del discurs. La presentació com instrument eficaç de transmissió d'idees i conceptes. |
Metodologies i tècniques genèriques de disseny de la informació als suports multimèdia. |
Disseny a la informació als suports multimèdia. Criteris d'usabilitat i navegació. Interactivitat i animació com a factors de construcció de la realitat. Eines i tècniques de disseny.
|
Metodologies i tècniques genèriques de disseny de la informació a la televisió. |
Disseny a la informació televisiva. L'ús de la imatge sintètica. Eines i tipologies de creació.Us i eficàcia de la imatge sintètica. |
Metodologies i tècniques genèriques de disseny de la informació a la premsa |
Disseny a la informació a la premsa escrita. Eines i tipus d'infogràfics. Processos de selecció i creació infogràfica. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
6 |
10 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
22 |
60 |
82 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
30 |
38 |
Sessió Magistral |
|
8 |
12 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
6 |
9 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts, del sistema de treball i l'avaluació de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Sessions pràctiques destinades a l'aprenentatge d'eines i software de creació d'aplicacions d'infodisseny. |
Presentacions / exposicions |
Davant públic real, farem una presentació on optimitzarem al màxim totes les tècniques possibles del disseny de la informació. |
Sessió Magistral |
Sessions a l'aula que pretenen amb el suport d'exemples identificar i donar claus de les diferents tècniques del disseny de la informació |
Atenció personalitzada |
Realització de tutories grupals i individuals que proporcionen seguiment de cadascú dels treballs de l'alumne. |
Descripció |
Realització de tutories grupals i individuals que proporcionen seguiment de cadascú dels treballs de l'alumne. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Anàlisi i avaluació oberta dins de l'aula de les pràctiques realitzades a la llar de l'alumne |
50% |
Presentacions / exposicions |
|
Visionat, anàlisi i avaluació de l'exposició realitzada davant públic real. |
30% |
Atenció personalitzada |
|
Realització de tutories grupals i individuals que proporcionen seguiment i avaluació de cadascú dels treballs de l'alumne. |
10% |
Altres |
|
Participació i actitud general de l'alumne |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
BOUNFORD, TREVOR, DIAGRAMAS
DIGITALES: COMO DISEÑAR Y PRESENTAR INFORMACION GRAFICA, Gustavo Gili, 2001
McAdams, Mindy , Flash
Journalism: How to Create Multimedia News Packages, Focal Press, 2005
PABLOS, JOSE MANUEL DE,
INFOPERIODISMO: EL PERIODISTA COMO CREADOR DE INFOGRAFIA, Ed. Sintesis, 1999
Juan Carlos Dürsteler,
Infovis, http://www.infovis.net/, 2004-08
de VALERO SANCHO, JOSE LUIS,
LA INFOGRAFIA: TECNICAS, ANALISIS Y USOS PERIODISTICOS, UAB, 2002
Holmes, NIGEL, Nigel Holmes:
Perfiles de la Comunicación Gráfica. , Jorge Pinto Books Inc., 2006
REYNOLDS, GARR, Presentation
Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery, New Riders Press, 2008
ROAM, DAM, The Back of the
Napkin: Solving Problems and Selling Ideas with Pictures, Portfolio
Hardcover, 2008
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|