DATOS IDENTIFICATIVOS 2012_13
Asignatura (*) LLENGUA ANGLESA II Código 12254119
Titulación
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Obligatòria Segon Segon
Impartición
Prerrequisitos 12254118 Llengua anglesa I
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
MIGUEL GOMEZ, SARA
ESCRIU ROCA, ALBA
Correo-e alba.escriu@urv.cat
sara.miguel@urv.cat
Profesores/as
ESCRIU ROCA, ALBA
MIGUEL GOMEZ, SARA
Web
Descripción general e información relevante Acquisition of grammatical competence and knowledge appropriate to level B2 (CERF), with a main focus on the Verb Phrase. and related elements.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Entendre la llengua anglesa i expressar-s'hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Desenvolupa la capacitat d'expressió oral i escrita per satisfer les necessitats d’ús instrumental de la llengua anglesa a un nivell bàsic
Mostra un maneig de la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell bàsic
Es sensibilitza sobre els aspectes de més contrast entre l'anglès i l'espanyol/el català i es familiaritza amb els errors més comuns que es donen en el procés de transferència entre llengües per poder-los identificar i corregir
Valora la importància de la responsabilitat, l'organització, la disciplina i la consistència a l'hora de dur a terme treballs individuals i en grup com a qualitats necessàries per al desenvolupament personal
Utilitza les noves tecnologies per adquirir coneixements, desenvolupar tasques, solucionar problemes i millorar diversos aspectes relacionats amb el propi procés d'aprenentatge de la llengua anglesa
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Verb complementation Objects vs Complements. Intransitive, monotransitive, ditransitive and complex-transitive verbs. Complementation with non-finite verb forms: –ing and infinitive clauses, bare infinitive,negative infinitive. Special Cases.
Modals and semi-modals. Form and function. (1) Expression of permission, ability, obligation, deduction, necessity, speculation, advice, suggestion: can, could, be able to, be allowed to, will, would, used to, may, might.
Modals and semi-modals. Form and function. (2) Expression of permission, ability, obligation, deduction, necessity, speculation, advice, suggestion: must, have (got) to, need(n't), don't need to, don't have to, should, ought to, had better.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A1
10 0 10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
B4
40 0 40
Estudis previs
A1
B4
0 15 15
Resolució de problemes, exercicis
A1
B4
0 40 40
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge
A1
B4
0 38 38
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
A1
3 0 3
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Course presentation (aims, content, learning methods, assessment).
Sessió Magistral Presentation and explanation (for each new item) of course contents, to support and complement practice with the acquisition of appropriate corresponding linguistic and meta-linguistic knowledge.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Exercises completed in the class sessions (corrections will be explained in English, preferably by the students), to:
(a) increase the student's degree of grammatical accuracy,
(b) initiate training in basic description and analysis of the English language, and
(c) detect and deal with any especially problematic aspects.
Estudis previs Reviewing and revising for written tests. Complementation (with brief readings) of class lectures.
Resolució de problemes, exercicis Additional exercises designed to check student's current knowledge and command of each new topic, and detect any areas which may require special attention.
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge Portfolio to be submitted as required by course instructors, containing all coursework (as well as the corresponding corrections and annotations), plus a detailed final self-assessment report.
Atenció personalitzada Reviews of portfolios or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Atenció personalitzada
descripción
Reviews of portfolios or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
B4
Regular active oral participation in class sessions.
Correct, punctual and complete processing of exercises.
9%
Resolució de problemes, exercicis
A1
B4
Correct, punctual and complete processing of exercises done out of class. 9%
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge
A1
B4
Full completion of coursework. Regular and appropriate use of self-corrections, together with annotations, explanations, etc. Evidence of self-learning initiatives. Quality of Final Reports. 27%
Proves mixtes
A1
Written tests (85% practical, 15% theory) closely based on course content. 55%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Segona Convocatòria will consist of a written test which will include questions and exercises on all the topics covered in the course (all of which must be answered by every student). The marks for "Problem solving and (class) exercises", and "Portfolios/Learning folder" above (as well as their overall relative value) will be maintained for Segona Convoc. whenever this proves favourable.


Fonts d'informació

Bàsica Hewings, Martin, Advanced Grammar in Use, Third Edition, Cambridge University Press
Haines, Simon & Nettle, Mark, Advanced Grammar in Use (Supplementary Exercises), , Cambridge University Press

The above two items are indispensable course material for both English Language 1 and 2. In both cases, students should acquire them with answers, and in the first case, with CD-Rom.

Complementària

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
ANGLÈS I/12254002
ANGLÈS II/12254003
LLENGUA ANGLESA I/12254118
 
Otros comentarios
The course requires a high degree of student involvement and participation. Consistent day-to-day work will be paramount, as well as following instructions correctly and fully, and meeting deadlines punctually.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.