Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes. |
| A12 |
Treballar amb expertesa en política lingüística i planificació lingüística. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Adquireix instruments per aplicar conceptes en el camp professional de la docència de la llengua catalana, la normalització lingüística, l'assessorament i la correcció lingüístiques, el treball en estandarització, la lexicografia, la planificació lingüística, la gestió de textos, la traducció, la comunicació, la gestió i administració culturals del patrimoni escrit i oral, la redacció i edició de textos de tot tipus i en diversos formats
Realitza activitats d'estudi i anàlisi dels conceptes teòrics i els mecanismes fonamentals per entendre els períodes, etapes i estils de la llengua catalana
| | A12 |
Adquireix instruments per aplicar conceptes en el camp professional de la docència de la llengua catalana, la normalització lingüística, l'assessorament i la correcció lingüístiques, el treball en estandardització, la lexicografia, la planificació lingüística, la gestió de textos, la traducció, la comunicació, la gestió i administració culturals del patrimoni escrit i oral, la redacció i edició de textos de tot tipus i en diversos formats
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Troba la solució adequada
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
|
2. Majúscules i minúscules |
|
3. Abreviacions |
|
4. Puntuació |
|
5. Nombres i magnituds |
|
6. Tractament distintiu de paraules i seqüències (cometes i cursives) |
|
7. Traducció de noms |
|
8. Citacions |
|
9. Bibliografia i referències bibliogràfiques |
|
10. Altres aspectes de l’ortotipografia |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
80 |
110 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
22 |
37 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació |
Sessió Magistral |
Classes que desenvolupen el temari de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució i explicació de les pràctiques fetes |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada quan sigui necessària |
Descripció |
Atenció personalitzada als alumnes que ho necessitin. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Exercici final de tancament de l'avaluació continuada. |
70% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Correcció de les pràctiques i comentari posterior a classe. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En el cas de la segona convocatòria, cal distingir: a) Alumnes que han seguit el curs amb normalitat - Les pràctiques setmanals es valoraran en un 30%, i la prova de la segona convocatòria en un 70%. b) Alumnes que no han seguit el curs amb normalitat - La nota final dependrà exclusivament de la prova de la segona convocatòria. |
Bàsica |
|
Bibliografia bàsica:
Bofarull, Jordi de; Jordi Ginebra; Arantxa Tévar (1999): Praxi lingüística I. Convencions, Tarragona, Servei Lingüístic de la Universitat Rovira i Virgili.
Mestres, Josep M.; Joan Costa; Mireia Oliva; Ricard Fité (1995): Manual d’estil. La redacció i l’Ortotipografia, Vic/Barcelona, Eumo Editorial / Universitat de Barcelona / Universitat Pompeu Fabra / Associació de Mestres Rosa Sensat. 2a ed.: 2000. 3a edició actualitzada i revisada: 2007.
Pujol, Josep M.; Joan Solà (1995): Ortotipografia. Manual de l’autor, l’autoeditor i el dissenyador gràfic, Barcelona, Columna. 4a edició revisada: 2011. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|