Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes. |
| A12 |
Treballar amb expertesa en política lingüística i planificació lingüística. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Adquireix coneixements i conceptes per comprendre la funció cultural, social i política de les llengües en general i de la llengua catalana en particular
Adquireix instruments per aplicar conceptes en el camp professional de la docència de la llengua catalana, la normalització lingüística, l'assessorament i la correcció lingüístiques, el treball en estandarització, la lexicografia, la planificació lingüística, la gestió de textos, la traducció, la comunicació, la gestió i administració culturals del patrimoni escrit i oral, la redacció i edició de textos de tot tipus i en diversos formats
Comprèn la llengua com un espai de representació i de debat ideològic i de construcció de discursos socials
| | A12 |
Adquireix coneixements sobre lingüística catalana descriptiva, gramàtica normativa catalana, història de la llengua catalana i lingüística diacrònica catalana
Adquireix coneixements i conceptes per comprendre la funció cultural, social i política de les llengües en general i de la llengua catalana en particular
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
| | B2 |
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Troba la solució adequada
| | B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
| | B6 |
Sap respondre les preguntes que se li formulen
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1. Multiculturalisme i planificació de l’estatus |
1.1 Llengua i cultura. Les llengües, una visió específica del món
1.2 Realitat cultural i realitat lingüística
1.3 Les llengües i la cohesió social: de l’heterogeneïtat a l’homogeneïtat
1.4 Llengua i poder
1.5 Multiculturalisme i multilingüisme al segle xxi
1.6 Les llengües en el procés de mundialització
|
2. Planificació del corpus, política lingüística i dret lingüístic |
2.1 Objectius i fases de la planificació del corpus
2.2 La codificació lingüística, l’estàndard i la normativa
2.3 Models i criteris de codificació
2.4 L’estandardització lingüística. Àmbits de l’estandardització.
2.5 Política lingüística i dret lingüístic
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
55 |
85 |
140 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
0 |
8 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
El professor està obert a atendre els alumnes, previ acord, el temps que calgui, per les qüestions que considerin oportunes en relació amb la matèria tractada a l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Prova final |
60% |
Proves pràctiques |
|
4 proves pràctiques |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els qui no superin la primera convocatòria o no s'hi presentin poden ser avaluats en la segona convocatòria. En aquesta segona convocatòria cal presentar igualment les proves pràctiques així com presentar-se a la prova escrita (examen). |
Bàsica |
|
Al llarg de l'assignatura, per a cada tema, s'aniran donant referències de material de consulta sobre cada àrea. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|