Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Entendre una llengua estrangera i expressar-s'hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Mostra un maneig de la gramàtica i el vocabulari d'una segona llengua estrangera a un nivell bàsic
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per satisfer les necessitats d'ús d'una segona llengua estrangera
Es sensibilitza sobre els aspectes de més contrast entre la segona llengua estrangera i l'espanyol/el català i es familiaritza amb els errors més comuns que es donen en el procés de transferència entre llengües per poder-los identificar i corregir
Es sensibilitza sobre el sistema de sons de la segona llengua estrangera
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Adapta els objectius d'aprenentatge proposats pel professor/a
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació
| | B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d'acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
S'interessa per la importància de l'activitat que es desenvolupa en el grup
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Continuació de l'assignatura Llengua Alemanya I. Els continguts es troben dividits fonamentalment en dos apartats bàsics i aquests per lliçons basades en el llibre de text (4 en total).
|
1- Estructures gramaticals
2- Funcions comunicatives |
Unitat 1: LEKTION 5 - Themen aktuell 1: Wohnen (l'habitatge)
|
Unitat 1: LEKTION 5: Wohnen. (L'habitatge)
ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- nominatiu i acusatiu de determinants: artcicle determinat i indeterminat
- preposicions de doble recció: in, an i auf
- preposicions que regeixen acusatiu: für
- la negació parcial: nicht/kein- ... sondern
- noms compostos
- verbs modals (ampliació)
FUNCIONS COMUNICATIVES
- expressar goig i objeccions
- demanar l'opinió sobre una cosa
|
Unitat 2: LEKTION 6 - themen aktuell 1: Krankheit. (Malaltia) |
Unitat 2: LEKTION 6: Krankheit. (Malaltia)
ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- els determinants possessius (ampliació)
- els verbs modals wollen i sollen.
- l'imperatiu (ampliació)
- el Perfekt de verbs regulars i irregulars
- el Perfekt dels verbs separable
FUNCIONS COMUNICATIVES
- expressar desitjos, ordres i consells
- expressar ordres i consells donats per una tercera persona
- demanar consells
- narrar fets passats
|
Unitat 3: LEKTION 7 - themen aktuell 1: Alltag. (La vida quotidiana)
|
Unitat 3: LEKTION 7: Alltag. (La vida quotidiana)
ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- el Perfekt dels verbs irregulars (ampliació)
- l'acusatiu dels pronoms personals
- les preposicions in, nach i zu en l'expressió de direcció i les seves correspondències en l'expressió de localització (in i bei)
FUNCIONS COMUNICATIVES
- narrar fets passats
- informar-se sobre alguna cosa
|
Unitat 4: LEKTION 8 - themen aktuell: Stadt und Verkehr. (La ciutat i els mitjans de transport) |
Unitat 4: LEKTION 8: Stadt und Verkehr.
(La ciutat i els mitjans de transport)
ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- els verbs stehen/stellen, liegen/legen i hängen
- les preposicions de doble recció in, an i auf (ampliació)
- les altres preposicions de doble recció
- la preposició bimembre bis zu
- les preposicions aus i von en l'expressió de procedència
- altres usos de aus
- les preposicions temporals seit i nach
- els adverbis rechts, links i geradeaus
- el verb lassen
FUNCIONS COMUNICATIVES
- demanar i donar informació sobre com anar a un lloc
- expressar localització, direcció i procedència
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
48 |
74 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
25 |
50 |
Treballs |
|
1 |
5 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
5 |
10 |
15 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Redacció de textos breus relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final. |
Descripció |
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Es faran 2 proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre.
Les dues primeres només seran sobre continguts gramaticals i per aprovar-les cal treure un 5. A la darrera hi haurà:una part de gramàtica (66 %) + una prova de comprensió auditiva (17 %) + una prova de comprensió lectora (17 %). En aquesta darrera caldrà treure un mínim d'un 5 a la part de gramàtica per fer mitjana amb les altres dues parts. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de 5. Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana amb les dues proves parcials en el cas que el resultat superi la mitjana obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 2 proves parcials i de la final, caldrà treure un mínim de 5 a la prova final. A l'hora de fer aquesta mitjana, la 1a prova parcial tindrà un valor de d'un 16%, la 2a d'un 34% i la final un valor d'un 50%. L'assignatura es donarà per aprovada, si la mitjana resultants és com a mínim de 5. |
100% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria tindrà les mateixes parts que la prova final de l'avaluació continuada (gramàtica, comprensió auditiva i comprensió lectora) i s'aplicaran els mateixos criteris que en aquella. Aquells estudiants que hagin superat alguna d'aquestes parts en la prova final de l'avaluació continuada podran triar si repetir-la o conservar la nota obtinguda en aquella. |
Bàsica |
AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Kursbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003
AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Arbeitsbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003
CASTELL, Andreu, Gramática de la lengua alemana., Editorial Idiomas, Madrid, 2008
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LLENGUA ALEMANYA III/12264236 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LLENGUA ALEMANYA I/12264101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|