Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A16 |
Dominar les tècniques i els mètodes de l'anàlisi literària. |
| A22 |
Analitzar textos i discursos literaris i no literaris utilitzant degudament les tècniques d'anàlisi. |
| A26 |
Interrelacionar els diferents aspectes dels estudis lingüístics i literaris. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A16 |
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A22 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A26 |
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professor
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d'informació
Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
- Llenguatge artístic i llenguatge literari.
|
|
- El text literari: una unitat estructurada. |
- Text i context.
- Lectura, decodificació i interpretació. |
- Anàlisi del text poètic: models d'interpretació. |
|
- Anàlisi del text narratiu: aplicació de tècniques i recursos. |
|
- Els gèneres literaris. |
|
- L'interpretació: fonaments i límits. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
35 |
0 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
30 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
8 |
10 |
Proves pràctiques |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, criteris d'avaluació i informació bibliogràfica comentada de les obres més relevants. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels elements que conformen la lectura i interpretació d'un text literari. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Conferències, amb especialistes de prestigi, per aprofundir en el coneixement d'aspectes específics de la matèria. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aplicació pràctica de la metodologia de la interpretació del text literari en els seus diferents aspectes. |
Resolució de problemes, exercicis |
Lectura, reflexió i interpretació, degudament documentada, de textos de diferents moments de la història literària per part de l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Temps dedicat a tendre i resoldre dubtes dels alumnes que ho demanin, tant els problemes que sorgeixin a l'aula com als exercicis realitzats i les proves. |
Descripció |
Temps dedicat a tendre i resoldre dubtes dels alumnes que ho demanin, tant els problemes que sorgeixin a l'aula com als exercicis realitzats i les proves. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Participació a les classes en la resolució d'exercicis. |
5% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Participació a les classes en la resolució d'exercicis i lliurament de pràctiques fets fora de l'aula. |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
Prova d'avaluació. |
15% |
Proves pràctiques |
|
Prova d'avaluació. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- La no presentació d'una pràctica será qualificada amb la nota de zero. |
Bàsica |
|
- Rafael Lapesa: Introducción a los estudios literarios, Cátedra.
- Antonio Quilis: Métrica española, Ariel.
- Antonio Domínguez Caparrós: Diccionario de métrica española, Alianza.
- Kurt Spang: Géneros litararios, Síntesis.
- Óscar Tacca: Las voces de la novela, Gredos.
- Darío Villanueva: Estructura y tiempo reducido en la novela, Bello. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
METODOLOGIA DE L'ANÀLISI LITERÀRIA/12264115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|