DATOS IDENTIFICATIVOS 2012_13
Asignatura (*) INTERCULTURALITAT I LITERATURA Código 12264231
Titulación
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa Primer
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Filologies Romàniques
Coordinador/a
CAAMAÑO PIÑEIRO, MARIA ANGELES
Correo-e mariaangeles.caamano@urv.cat
Profesores/as
CAAMAÑO PIÑEIRO, MARIA ANGELES
Web
Descripción general e información relevante Aquesta asignatura desenvolupa un aspecte fondamental de la literatura del segle XXI: la interculturalitat. Enmarcada en el fenòmen de la globalització, la literatura francesa més actual es defineix per la confluencia de les cultures: escritors no francesos que escriuen en francès, escriptors francesos que s'interessen per les cultures no europees. Analizarem l'obra d'escriptors xinesos i àrabs que escriuen en francès i l'obra d'escriptors francesos que recorren Amèrica, Africa i Asia.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
J.M.G. Le Clézio La critica del món contemporani.
El colonialisme.
Imatges d’Africa.
Imatges d’América. La Conquesta de Mèxic.
François Cheng La Xina contemporània.
Relacions Europa-Xina.
La Xina tradicional.
L’art xinès tradicional. La pintura de paisatge.
Altres escriptors xinesos a França.
Amin Maalouf Europa i el món àrab: passat i present.
La crisi de les civilitzacions.
Perspectives.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
3 0 3
Sessió Magistral
B6
27 0 27
Debats
B6
30 0 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A22
30 18 48
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
A22
B4
B6
2 18 20
Proves orals
A22
B4
B6
2 18 20
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, el desenvolupament del curs, les proves d'avaluació i altres informacions d'interés pels l'alumnes
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Debats Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Temps dedicat a l'atenció dels alumnes i per resoldre els seus dubtes.

Atenció personalitzada
descripción
Atenció als alumnes al despatx, per correu electrònic i per moodle. L'horari d'atenció presencial es facilitarà a l'inici del curs.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves de desenvolupament
A22
B4
B6
Els continguts de la prova d'avaluació escrita són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. 47,5%
Proves orals
A22
B4
B6
L'avaluació oral és la presentació d'un aspecte molt precís del temari triat per l'estudiant. 47,5%
Otros  

Participació a classe

5%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Els dos exàmens són obligatoris.
La nota final és la nota mitjana dels dos exàmens, però també es valorarà la participació a classe.

La segona convocatòria consistirà en un examen pràctic que tindrà un pes del 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica

Cheng, Fr., La voz de Tianiy ,Barcelona, Losada, 2002.
Cheng, Fr., Vacío y plenitud ,Madrid, Siruela, 1995.
Jullien, Fr., La grande image n’a pasde forme , Paris, Ed. Du Seuil, 2003.
Le Clézio, J.M., El sueño mejicano oel pensamiento interrumpido, México, Fondo de cultura económico, 2002.
Maalouf, A., El desajuste del mundo ,Barcelona, Círculo de Lectores, 2009.
Todorov, T., La découverte del’Amérique , Paris, Ed. du Seuil, 2005.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.