DATOS IDENTIFICATIVOS 2012_13
Asignatura (*) INGLÉS I Código 12274002
Titulación
Grado de Inglés
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Formació bàsica Primero Primero
Lengua de impartición
Anglès
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
SUTTON ., SARAH JANE
DOLS RODRÍGUEZ, IRENE
Correo-e sarah.sutton@urv.cat
irene.dols@urv.cat
Profesores/as
SUTTON ., SARAH JANE
DOLS RODRÍGUEZ, IRENE
Web
Descripción general e información relevante This course intends to develop and achieve the communicative skills and competences corresponding to the independent user (level B2) of CEFR. At the end of the course the student should be able to cope with the problems in everyday life situations handling suitable vocabulary and fluency to the corresponding level.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Entender la lengua inglesa y expresarse en ella oralmente y por escrito de manera fluida y precisa
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C1 Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés.

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Conocer la gramática y el vocabulario de la lengua inglesa a un nivel básico
Desarrollar la capacidad de comprensión oral y escrita para satisfacer las necesidades de uso instrumental de la lengua inglesa a un nivel básico
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C1 Expresa opiniones sobre temas abstractos o culturales de forma limitada.
Explica y justifica brevemente sus opiniones y proyectos.
Comprende instrucciones sobre clases o tareas asignadas por los profesores.
Comprende las ideas básicas de programas de rádio o televisión.
Comprende información y artículos de carácter rutinario.
Extrae el sentido general de los textos que contienen información no rutinaria dentro de un ámbito conocido.
Recollir en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
Escribe carta o toma notas sobre asuntos preisibles y contenidos.

Contenidos
tema Subtema
Grammar 1: Tense review Present, past and perfect tenses
Grammar 2: Auxiliaries Questions, tags, indirect questions, so and neither
Grammar 3:Verb patterns verb and to-infinitive, verb and -ing form, verb and preposition structures, adjective structures.
Grammar 4: Reported speech Tenses, questions
Grammar 5: Conditionals Real and unreal conditionals
Grammar 6: Narrative tenses Past simple, past continuous, past perfect and past perfect continuous
Grammar 7: Future Future continuous and perfect
Grammar 8: Present and past habit will, would, tend to, used to, always
Grammar 9: Verb patterns meaning change
Grammar 10:Present perfect Simple and continuous, stative and dynamic meanings
Grammar 11: Review of the passive tense Covering a range of tenses
Vocabulary 1: Appearances Clothes, collocations, describing people
Vocabulary 2: Relationships Sayings
Vocabulary 3: Collocation Have, make and take
Vocabulary 4: Money Expressions and sayings
Vocabulary 5: Word formation Prefixes and suffixes
Vocabulary 6: Phrasal verbs Types and use
Vocabulary 7: The body Body parts, collocations
Vocabulary 8: Food Food, restaurants and collocation
Pronunciation Integrated into the areas worked on:
Vowel sounds, intonation
Skills 1: Speaking Integrated controlled, freer and free practice
Skills 2: Listening Integrated practice. CD, film, internet.
Skills 3: Reading Integrated practice. Course book texts.
Skills 4: Writing Informal and formal

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
C1
3 0 3
Sesión magistral
A1
C1
15 30 45
Presentaciones/exposiciones
A1
C1
8 5 13
Resolución de problemas/ejercicios
A1
C1
1 35 36
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
A1
C1
23 0 23
Atención personalizada
A1
C1
3 0 3
 
Pruebas mixtas
A1
C1
1 7 8
Pruebas objetivas de tipo test
A1
C1
1 8 9
Pruebas orales
A1
C1
5 5 10
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Course presentation
Level test
Sesión magistral Language input
Presentaciones/exposiciones Group presentation:
students prepare a given language area and present it in class using a variety of presentation and practice techniques
Resolución de problemas/ejercicios Homework exercises
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Application of the syllabus through a variety of exercises in class: role-plays, discussions, individual and pair work, group activities.
Atención personalizada -

Atención personalizada
descripción
Tutorials: students can personally contact the teacher in the office or through moodle

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentaciones/exposiciones
A1
C1
Group presentations of a language area. Assessed on oral skills, content and effectiveness.
20%
Pruebas mixtas
A1
C1
Test of language areas covered 25%
Pruebas orales
A1
C1
Paired test to involve dialogue on topics covered. Assessed on language, pronunciation, discourse and communicative ability. 20%
Pruebas objetivas de tipo test
A1
C1
Test of language areas covered 25%
Otros  

Regular attendance and participation in class

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

A series of tests based on the 2nd part of the course book

To invovle any of the following: reading, listening, grammar, vocabulary, writing and speaking.


Fuentes de información

Básica Kay and Jones, New Inside Out Upper Intermediate, Student's book, , Macmillan

You may already possess a good learner's dictionary and a language practice book.
I can recommend the following:

Oxford Advanced Learner's Dictionary
Intermediate Language Practice with key, Macmillan

Complementária

Recomendaciones

Asignaturas que continúan el temario
INGLÉS II/12254003


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.