IDENTIFYING DATA 2012_13
Subject (*) LINGÜÍSTICA Code 12274006
Study programme
Grau d'Anglès (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
12 Formació bàsica Primer Anual
Modality and teaching language
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinator
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
E-mail isabel.oltra@urv.cat
natalia.catala@urv.cat
margarita.molerob@urv.cat
elga.cremades@urv.cat
Lecturers
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
MOLERO BERNALDEZ, MARGARITA
CREMADES CORTIELLA, ELGA
Web
General description and relevant information Introducció general a la naturalesa, la història i l'ús del llenguatge humà

Competències
Type A Code Competences Specific
 A4 Conèixer els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A4 Coneix les bases teòriques de la lingüística
Coneix les bases neurofisiològiques del llenguatge humà
Coneix les característiques del llenguatge humà
Coneix les aplicacions de la lingüística
Reflexiona sobre la pròpia competència lingüística
Identifica les unitats dels diferents nivells de l’anàlisi lingüística
Distingeix els arguments lingüístics de les opinions no fonamentades sobre el llenguatge i les llengües
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes
 C1 Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
 C4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte

Continguts
Topic Sub-topic
Tema 1: LA LINGÜÍSTICA I EL SEU OBJECTE D'ESTUDI 1.1. La lingüística i els seus objectius
1.2. Característiques del llenguatge humà
1.3. El llenguatge i les llengües
1.4. Tipologia lingüística i universals
Tema 2: L'ESTRUCTURA DE LA LLENGUA 2.1. L'estructura fonètica
2.2. L'estructura fonològica
2.3. L'estructura morfològica
2.4. L'estructura sintàctica
2.5. L'estructura semàntica
Tema 3: L'ÚS DEL LLENGUATGE 3.1. La pragmàtica i el tractament del discurs
3.2. La variació lingüística
3.3. El canvi lingüístic
Tema 4: ASPECTES PSICOLÒGICS I BIOLÒGICS DEL LLENGUATGE 4.1. L’adquisició del llenguatge
4.2. La comprensió i la producció del llenguatge
4.3. Llenguatge i cervell
Tema 5: TEORIA I APLICACIÓ EN LINGÜÍSTICA 5.1. Concepte de lingüística aplicada
5.2. Les aplicacions de la lingüística

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
A4
2 0 2
Sessió Magistral
A4
50 50 100
Debats
A4
3 3 6
Fòrums de discussió
A4
0 8 8
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A4
40 40 80
Pràctiques a través de TIC
A4
5 15 20
Resolució de problemes, exercicis
A4
0 25 25
Atenció personalitzada
A4
5 0 5
 
Proves objectives de tipus test
A4
2 30 32
Proves pràctiques
A4
2 20 22
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Debats Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Fòrums de discussió Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Resolució de problemes, exercicis Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Description
L'horari d'atenció personalitzada es facilitarà a l'alumnat a principi de curs.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Resolució de problemes, exercicis
A4
Avaluació d'una sèrie d'exercicis pràctics 25%
Proves pràctiques
A4
Realització d'una prova de qüestions pràctiques 20%
Proves objectives de tipus test
A4
Realització d'una prova objectiva de tipus test 50%
Others  

Avaluació de l'assistència i la participació

5%
 
Other comments and second exam session

Per aprovar l'assignatura en l'avaluació continuada s'ha de treure un 5 en cadascuna de les parts (teroia i pràctica). La nota final serà el resultat de la mitjana de les dues parts: teoria (prova tipus test) i pràctica (exercicis, prova amb qüestions pràctiques, assistència i participació). Un No Presentat en una de les parts compta com un 0.

Si no s'aprova les dues parts amb un 5, a la segona convocatòria:

- els alumnes que suspenguin les dues parts amb menys d'un 5, han de recuperar tota la matèria.

- els alumnes que suspenguin una de les dues parts amb menys d'un 5 o amb un No Presentat, han de recuperar només aquesta part.

Si a la segona convocatòria no es tenen aprovades les dues parts amb un 5, quedarà suspesa la Lingüística pel proper curs.

Els criteris d'avaluació de l'assignatura i de cadacuna de les dues parts es comentaran detalladament durant el curs.


Fonts d'informació

Bàsica

YULE, G. (1996): The Study of Language. Cambridge: Cambridge University Press. Traducció castellana: El lenguaje. Madrid: Akal, 2007, 3 ed.

Complementària

BERGMANN, A. et alli (eds.): Language Files: Materials for an Introduction to Language and Linguistics. Columbus: Ohio State University Press, 2007, 10 ed.

FROMKIN, V. et al. (2000): Linguistics. An Introduction to Linguistic Theory. Oxford: Blackwell.

HUDSON, G. (2000): Essential Introductory Linguistics. Oxford: Blackwell.

MARTÍNEZ CELDRÁN, E. (1995): Bases para el estudio del lenguaje. Barcelona: Octaedro.

MORENO CABRERA, J.C. (1991): Curso universitario de Lingüística Gene­ral. Tomo I: teoría de la gramática y sintaxis general. Madrid: Síntesis.          

MORENO CABRERA, J.C. (1994): Curso universitario de Lingüística General. Tomo II: semántica, pragmática, morfología y fonología. Madrid: Síntesis.

NEWMEYER, F.J. (ed.) (1988): Linguistics. The Cambridge Survey. 4 vols. Cam­bridge: Cambridge University Press. Traducción castellana: Panorama de la lingüística moderna de la Universi­dad de Cambridge. Madrid: Visor.     

PÉREZ SALDANYA, M. et alli (1998): Diccionari de Lingüística. Oliva (Valencia): Colomar Editors.           

RADFORD, A. - ATKINSON, M. - BRITAIN, D. - CLAHSEN, H. - SPENCER, A. (1999): Linguistics. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press. Traducció castellana: Introducció a la lingüística. Madrid: Cambridge University Press, 2000.

TUSÓN, J. (2000): Introducció a la Lingüística. Barcelona: Columna.

Recomanacions


 
Other comments
Continuen el temari totes les assignatures de Lingüística i de Llengua dels tres graus.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.