Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A7 |
Entender la lengua inglesa hablada y escrita en profundidad y en una variedad de registros |
| A8 |
Conocer la gramática de la lengua inglesa en profundidad y ser capaz de analizarla lingüísticamente |
| A9 |
Utilizar un vocabulario inglés amplio y variado |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B5 |
Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A7 |
Desarrollar la capacidad de comprensión oral y escrita para satisfacer las necesidades de uso instrumental de la lengua inglesa a nivel avanzado
| | A8 |
Es sensibilitza sobre els aspectes amb més contrast entre l'anglès i l'espanyol/català i familiaritzar-se amb els errors més comuns que es donen en el procés de transferència entre llengües, de manera que es puguin identificar i corregir
| | A9 |
Mostrar un manejo de la gramática y el vocabulario de la lengua inglesa a un nivel avanzado que permita comunicarse de forma correcta, fluida y articulada
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B5 |
Colabora en la definición, organización y distribución de las tareas del grupo.
Tiene en cuenta los puntos de vista de los otros y retroalimenta de forma constructiva.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Organising information and focus |
1.1. Existential sentences
1.2. Extraposed subjects
1.3. Cleft and pseudo-cleft sentences |
2. Inversion |
2.1. Review of adverbs
2.2. Different types of inversion |
3. Multi-word verbs |
3.1. Syntax of phrasal, prepositional and phrasal-prepositional verbs
3.2. Meaning of the most commonly used multi-word verbs |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
12 |
6 |
18 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
40 |
10 |
50 |
Estudios previos |
|
0 |
15 |
15 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
0 |
40 |
40 |
Presentaciones/exposiciones |
|
0 |
20 |
20 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas mixtas |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Course presentation (aims, content, learning methods, assessment). |
Sesión magistral |
Presentation and explanation (for each new item) of course contents, to support and complement practice with the acquisition of appropriate corresponding linguistic and meta-linguistic knowledge. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Exercises completed in the class sessions (corrections will be explained in English, preferably by the students), to:
(a) increase the student's degree of grammatical accuracy,
(b) initiate training in basic description and analysis of the English language, and
(c) detect and deal with any especially problematic aspects. |
Estudios previos |
Reviewing and revising for written tests. Complementation (with brief readings) of class lectures. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Class exercises designed to check student's current knowledge and command of each new topic, and detect any areas which may require special attention. |
Presentaciones/exposiciones |
Students will be required to design an activity that will be presented orally in class. At the end of the course students will also have to submit a final report. |
Atención personalizada |
Meetings to prepare for the presentation. Reviews of presentation and/or tests.
Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours). |
descripción |
Meetings to prepare for the presentation. Reviews of presentation and/or tests.
Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Regular active oral participation in class sessions.
Correct, punctual and complete processing of exercises. |
9% |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
Correct, punctual and complete processing of exercises done out of class. |
13,5% |
Presentaciones/exposiciones |
|
Oral activity presented in class. Quality of final report. |
22,5% |
Pruebas mixtas |
|
Written tests (85% practical, 15% theory) closely based on course content. |
55% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
${1}iSegona Convocatòria${1}i willconsist of a written test which will include questions and exercises on all thetopics covered in the course (all of which must be answered by every student).The marks for "Problem solving and (class) exercises", and "Presentations/expositions" above (as well as their overall relativevalue) will be maintained for ${1}iSegona Convocatòria${1}i whenever this proves favourable. |
Básica |
Hewings, Martin, Advanced Grammar in Use, Third Edition, Cambridge University Press
Haines, Simon & Nettle, Mark, Advanced Grammar in Use (Supplementary Exercises), , Cambridge University Press
|
The above two items are indispensable course material for both English Language 3 and 4. In both cases, students should have acquired them the previous year with answers, and in the first case, with CD-Rom. This material will be substantially complemented with material selected and/or produced by the course instructors. |
Complementária |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
INGLÉS I/12274002 | INGLÉS II/12274003 | DESTREZAS COMUNICATIVAS: READING AND WRITING II/12274110 | DESTREZAS COMUNICATIVAS: SPEAKING AND WRITING II/12274108 | DESTREZAS COMUNICATIVAS: SPEAKING AND LISTENING I/12274107 | DESTREZAS COMUNICATIVAS: READING AND WRITING I/12274109 | LENGUA INGLESA II/12274106 | LENGUA INGLESA I/12274105 | LENGUA INGLESA III/12274111 |
|
|
Otros comentarios |
The course requires a high degree of student involvement and participation. Consistent day-to-day work will be paramount, as well as following instructions correctly and fully, and meeting deadlines punctually. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|