Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comun |
|
AC1 |
Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació social a partir del fet migratori, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals. |
|
AC2 |
Adquisició de les capacitats i coneixements especialitzats que permetin la comprensió del fet migratori i l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per tal d'analitzar i/o assesorar sobre les fonts del problema i sobre els possibles abordatges. |
|
AC5 |
Capacitat d'interpretació i utilització dels textos jurídics i socials i capacitat de maneig de les diferents fonts (jurídiques, socials, demogràfiques...) |
|
AC6 |
Coneixement de les institucions, empreses, fundacions i altres entitats que financien investigació bàsica i aplicada. |
|
Profesionalizador |
|
AP1 |
Adquisició d'una significativa experiència pràctica en projectes vinculats amb les migracions i la mediació, així com en el disseny de projectes d'abast multidisciplinar on s'han d'articular els diferents rols de tots els àmbits professionals que intervenen en l'abordatge del fet migratori. |
|
AP3 |
Adquisició d'un coneixement ampli del mercat de treball, per tal d'anar preparant l'alumne cap a la seva incorporació en aquest. Es tracta de preparar l'alumne, abans de la realització del practicum, en funció de les seves habilitats, background i preferències, per a una bona elecció de la institució on realitzar el practicum, per tal que la seva experiència l'encamini cap a la seva professionalització. |
|
AP4 |
Adquisició de la suficient experiència de treball de camp (en el doble sentit de saber estar i saber analitzar) com per a ser mereixedor d'una titulació que dona entrada a l'alumne al camp professional. |
|
AP9 |
Gestionar conflictes, dilemes i problemes ètics complexes identificant-los, mediant i dissenyant estratègies de superació |
|
AP11 |
Combinar les dimensions temporal i espacial en l'explicació dels processos migratoris i comprendre la importància de les relacions espacials i la seva incidència en el fenomen migratori. |
|
Investigador |
|
AR1 |
Adquisició dels coneixements bàsics i dels principals debats en matèria de planificació, mediació social i resolució de conflictes en un nivell multidisciplinar. Saber discernir, en definitiva, què es pot demanar als especialistes de les diferents disciplines socials en el disseeny d'un projecte de recerca concret. |
|
AR3 |
Adquirir el coneixement i l'expreriència suficient per a saber dialogar amb els principals actors socials que intervenen en els processos migratoris (administració, empresa i societat civil), per tal de tenir en compte aquestes sensibilitats en el moment de dissenyar una recerca, que ha de ser socialment útil i rendible per a que sigui finançable. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
|
BC1 |
Respecte profund per l’ètica i la integritat intel•lectual. |
|
Profesionalizador |
|
BP1 |
Habilitat i flexibilitat per solucionar problemes de la disciplina. |
|
BP3 |
Apreciació de que el coneixement avançat proporciona a l’estudiant la capacitat de lideratge en l’àrea d’especialitat. |
|
BP5 |
Comprendre el valor del seu coneixement per la comunitat (que inclou negocis i indústria). |
|
BP6 |
Capacitat per involucrar-se, quan s’escaigui, en aspectes de la societat contemporània. |
|
Investigador |
|
BR4 |
Habilitats ben desenvolupades per resoldre problemes. |
|
BR5 |
Habilitat per analitzar dades i resultats de recerca en un ambient canviant de la disciplina. |
|
BR8 |
Capacitat de treballar en equip. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comun |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desarrollo de procesos de incorporación al mundo del trabajo (cuenta de otros y/o emprendeduría) (Orientación profesional) |
Objetivos |
Competencias |
Orientar l'estudiant en el coneixement de pràctiques institucionals o comunitàries.
Aprofundir en aquelles pràctiques professionals que són imprescindibles i que s'han d'incorporar en la intervenció social i la mediació en l'àmbit de la immigració. |
AC6 AP4 AP11
|
BP3 BP5 BR5
|
CC3 CC4 CC5
|
Identificar i analitzar en la realitat social i en la seva persona/ professional diferents pràctiques en les que investiga des de l'experiència per incorporar i acceptar la implicació subjectiva de l'acció social. |
AC2 AC5 AC6 AP1 AP3 AR1
|
BP3 BP5 BP6 BR4 BR5 BC1
|
CC3 CC4 CC5 CC6
|
Guiar l'estudiant en l'adquisició habilitats per poder analitzar intervencions socials, pràctiques professionals, programes i projectes de l'àmbit de les migracions
Adquirir competències per intervenir |
AC1 AC2 AC6 AP1 AP4 AP11
|
BP1 BP3 BP5 BR5
|
CC5 CC6
|
Revisar i supervisar conjuntament amb l'estudiant i en el marc del grup, les diferents respostes socials, models d'intervenció social de diferents pràctiques professionals en l'àmbit de les migracions.
Es tracta de re - conèixer des de la pròpia experiència les implicacions objectives i subjectives de l'acció en l'àmbit de les migracions. |
AC1 AC5 AP9 AR3
|
BP3 BP6 BR8
|
CC3 CC5 CC6
|
tema |
Subtema |
Sistema de pertinença del mediador
Paràmetres que operen en els agents mediadors |
Sistema Ricoh
Des centració
Pre-judicis
Nixols culturals
|
Competències per intervenir socialment.
Principis bàsics de la intervenció |
Creació d'espais comuns
Enpodarament
Autonomia - respecte |
Anàlisi d'experiències que es desenvolupen en diferents contextos innovadors |
Infància
Habilitats socials per a dones
Coneixement i difusió de les diferencies del fet religios
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
4 |
0 |
4 |
|
Seminarios |
|
10 |
7 |
17 |
Presentaciones/exposiciones |
|
38 |
10 |
48 |
Supervisión |
|
10 |
13 |
23 |
Estudio de caso |
|
10 |
8 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació del grup, dels objectius, del funcionament del seminari que acompanyarà als estudiants, dels continguts i la dinàmica de l'assignatura
|
Seminarios |
Orientació dels alumnes en l'anàlisi de diferents àmbits generadors de bones pràctiques en el context de la immigració. |
Presentaciones/exposiciones |
Visites a institucions , entitats o serveis que desenvolupin projectes generadors de bones pràctiques en l'àmbit de la immigració. |
Supervisión |
Presentació i debat de les experiències i observacions de les visites realitzades |
Estudio de caso |
Supervisió d'una situació o projecte d'intervenció. Anàlisi de models explicatius |
Atención personalizada |
|
|
descripción |
L'atenció personalitzada consistirà en atendre de forma individual i singular a l'estudiant sempre que ho requereixi. Es tracta de garantir un procés d'aprenentatge singular.
Per connectar amb la professora fer-ho via mail carmina.puig@urv.cat |
|
|
descripción |
Peso |
Estudio de caso |
Avaluació de les presentacions(casos) i de la participació del debat que és generi
|
Presentacions de situacions i casos
70% |
Otros |
Assistència a les activitas i seminaris |
30% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'assignatura s'avaluarà continuadament i es realitzarà el seguiment dels diferents d'estudiants en el marc de l'aula. Aquesta es realitzarà a partir de la presentació d'experiències i debat que es generi en el grup. També s'avaluarà el lliurament de treballs específics que s'aniran demanant al llarg del seminari. La dinàmica del seminari i la confiança per poder treballar fan imprescindible${1}i l'assistència dels estudiants a classe${1}i i així garantir el procés de treball plantejat. La presencia i l'establiment d'una bona dinàmica dels participants és un requisit imprescindible de l'assignatura.
|
Básica |
Stefan VANISTENDAEL , RESILENCIA Como crecer superando los percances, 1989,
Spector- Bitan, Graciela , La identidad Alquilada , 2010, article no publicat
Segado Sánchez-Cabezudo,, Nuevas tendencias en trabajo social con Familias. Una propuesta para práctica desde el empowerment, 2010,
PUIG CRUELLS , C, LA SUPERVISIÓN EN LOS EQUIPOS DE SERVICIOS SOCIALES , 2011,
COHEN -EMERIQUE, M, LA MEDIATION INTERCULTURELLE, LES MEDIATEURS ET LEUR FORMATION , 2008,
|
|
Complementária |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|