DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) NOVES TECNOLOGIES A LA CLASSE DE LLENGÜES ESTRANGERES Codi 12695214
Ensenyament
Ensenyament de Llengües Estrangeres (Esp. Llengua Estrangera/Ang.) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Castellà
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologies Romàniques
Coordinador/a
NOMDEDEU RULL, ANTONIO
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MA. DEL MAR
Adreça electrònica antonio.nomdedeu@urv.cat
diana.valades@urv.cat
Professors/es
NOMDEDEU RULL, ANTONIO
VALADES GAMEZ, DIANA
Web
Descripció general i informació rellevant El principal objetivo de esta asignatura es facilitar a los futuros profesores de lenguas extranjeras los conocimientos y los recursos necesarios para poder hacer un uso eficiente y exitoso de las nuevas tecnologías en la clase de lengua extranjera.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC2 Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua
  AC3 Actituds. coneixements i destreses. Ordenació i estructuració del procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció (comprensió, producció, interacció i mediació orals i escrites) d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües, del Consell d'Europa.)
  AC10 Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent.
  Recerca
  AR4 Capacitat organitzativa i comunicadora
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat
  BC9 Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social
  BC14 Planificació i organització
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
• Ús de les noves tecnologies com a eines per enriquir l'aprenentatge de segones llengües i per a promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat AC2
AC3
AC10
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC8
BC9
BC14
CC2

Continguts
Tema Subtema
Audio-video • Cercar material audio-visual autèntic a Internet i conèixer la manera de capturar-lo.
• Introduir els diferents formats de vídeo més importants (RM, WMV, MPEG, AVI, DIVX, DVD, VCD, etc.) i els processos per a la seva conversió.
• Aprendre el procés de passar un cassette, un CD o la pròpia veu a format mp3.
• Aprendre a crear un DVD o VCD propi amb els vídeos que es poden trobar a Internet.
Materials basats en la web • Conèixer les possibilitats de “Hot Potatoes” per crear material interactiu propi per penjar-lo a la web o crear una mena de laboratori virtual a Internet o a l’aula d’informàtica.
• Conèixer algunes de les possibilitats que ofereix Powerpoint per fer explotacions didàctiques a classe.
Conèixer materiales i programes per crear materials didàctics.
• Aprendre a utilitzar un editor de vídeo senzill (Windows Movie Maker) per editar vídeos de forma didàctica: afegint subtítols, enunciats, preguntes, tallar seccions, etc.
• Aprendre a crear Karaokes propis i els seus usos a l’aula de llengües estrangeres

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
3 0 3
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
4 8 12
Presentacions / exposicions
2 20 22
Treballs
2 20 22
 
Atenció personalitzada
15 0 15
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura i del sistema d'avaluació.
Sessió Magistral A cada sessió es veuran diferents processos i idees enfocades a les pràctiques que es faran posteriorment.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Els alumnes hauran de fer exercicis pràctics a l'aula i fora de l'aula.
Presentacions / exposicions Posada en comú de les activitats pràctiques realitzades tant a l'aula com a fora de l'aula.
Treballs Creació de material i explotacions pròpies utilitzant les TIC.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Presentacions / exposicions
Descripció
L'alumne serà atès pel professor per resoldre els dubtes i/o problemes que li plantegin els diferents continguts de l'assignatura i també altres qüestions que tinguin a veure amb la matèria. També se l'assessorarà sobre l'elaboració de les pràctiques que hagi de realitzar. Resolució de dubtes o bé de forma presencial (dimarts de 15h a 17h i dimecres de 15h a 16h) o bé a través del correu electrònic (antonio.nomdedeu@urv.cat).

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Exposicions i participació a classe 40%
Treballs Treballs que realitza l'alumne. 40%
Altres

Assistència

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Adell, J. (2003). “Internet en el aula. La caza del tesoro”. En Edutec. Revista Electrónica de Tecnología Educativa. Núm. 16, abril 2003 [http://edutec.rediris.es/Revelec2/revelec16/adell.htm].

Adell, J. (2004). “Internet en el aula: las WebQuest”. En Edutec. Revista Electrónica de Tecnología Educativa. Núm. 17, marzo de 2004 [http://www.uib.es/depart/gte/edutec-e/revelec17/adell_16a.htm].

Esteve, Francesc (2009), “Bolonia y las TIC: de la docencia 1.0 al aprendizaje 2.0”, en La Cuestión Universitaria, Nº. 5, ISSN 1988-236X, (Ejemplar dedicado a: "Europa pasa por Bolonia").

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
El que s'espera de l'alumnat: l'assistència a classe, la participació activa i una actitud oberta i col·laboradora, no exempta d'esperit crític, però sempre respectuosa. Mètode d'estudi recomanat: el seguiment puntual dels continguts explicats a les classes magistrals i la realització de les pràctiques proposades. ATENCIÓ: Tots els assistents haurian de portar a classe un dispositiu USB (o pendrive) amb un mínim de 512 MBs lliures per poder guardar material divers i les pràctiques de classe.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent