DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 12695301
Ensenyament
Ensenyament de Llengües Estrangeres (Esp. Llengua Estrangera/Ang.) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de màster Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
MADRONA CAO, MARIA ALICÍA
Adreça electrònica sandra.iglesia@urv.cat
alicia.madrona@urv.cat
mariacarmen.pelaez@urv.cat
diana.valades@urv.cat
lismarycristina.castillo@urv.cat
Professors/es
IGLESIA MARTÍN, SANDRA
MADRONA CAO, MARIA ALICÍA
PELAEZ TORROBA, MARIA CARMEN
VALADES GAMEZ, DIANA
CASTILLO MARENGO, LISMARY CRISTINA
Web
Descripció general i informació rellevant El objetivo de esta asignatura es que el alumno aplique los contenidos teóricos vistos en las diferentes asignaturas del máster a la programación de clases de español y a la programación de una unidad didáctica para un mínimo de tres sesiones de clase.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC2 Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua
  AC5 Confiança en la classe de llengua estrangera. Capacitat per a portar a terme un tasca educativa eficaç tenint en compte l'especificitat de l'ensenyament de llengües
  AC7 Capacitat per dissenyar i desenvolupar tasques d'ensenyament/aprenentatge. Disseny de materials i activitats orientats a un alumnat específic
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC10 Lideratge
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o empreneduria)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Ser capaz de realizar una observación crítica y posterior evaluación personal de las clases de E/LE efectuadas por un docente oficial. AC2
BC6
CC6
Saber preparar e impartir unas sesiones docentes a diversos niveles de enseñanza de español, aplicando las enseñanzas recibidas en el programa AC5
BC2
BC10
CC4
CC5
Que el alumnado demuestre sus capacidades docentes y el dominio y la gestión de las habilidades en clase de E/LE AC5
BC10
CC5
Que el alumnado demuestre de manera práctica los conocimientos y las destrezas adquiridos durante el desarrollo del Máster AC7
BC1
CC4
CC5

Procediments de selecció
Procediments


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 9 30 39
 
Presentacions / exposicions 1 100 101
 
Pràctiques de camp/sortides 50 40 90
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Planteamiento previo del tema, elección pactada del docente tutor/a del mismo y selección de los puntos clave de la Unidad didáctica propuesta, con especial atención al diseño de la Tarea final.
Presentacions / exposicions Presentación pública ante un tribunal formado por tres docentes del programa de la Unidad Didáctica y defensa de la misma.
Pràctiques de camp/sortides Realización de las prácticas docentes en un centro de enseñanza de E/LE, bajo tutorización de un docente del programa encargado de las prácticas

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Presentacions / exposicions
Pràctiques de camp/sortides
Descripció
Tutorización a partir del mes de marzo del desarrollo y evolución de la Unidad Didáctica elegida por parte de un docente del programa. Tutoritzación del planteamiento, desarrollo y posterior aplicación de las unidades docentes correspondientes a las diez horas de clase impartidas por el alumno bajo supervisión de un tutor o tutora del programa.

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Se evaluará la adecuación de la Unidad Didáctica a los objetivos propuestos, la idoneidad de la misma en relación con el grupo de aprendientes elegido, la fluidez y agilidad en la presentación y la adaptabilidad del aluno a los problemas o cuestiones planteadas por el tribunal. 50%
Pràctiques de camp/sortides Se evaluará la adaptabilidad del alumno a los distintos niveles de aprendientes y el desarrollo de sus clases, así como la gestión del tiempo en el aula. 50%
Altres

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Véase bibliografía básica de la asignatura "Programación de unidades didácticas".

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Las prácticas se realizarán después de superadas las materias del programa y antes de la presentación del trabajo final. La unidad didáctica se presentará después de haber realizado las prácticas docentes obligatorias y haber superado con éxito las asignaturas del Programa.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent