DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 12715301
Ensenyament
Ciències Socials del Desenvolupam:Cultures i Desenvolupam. a Àfrica (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
12 Treball fi de màster Segon Únic anual
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Dret Públic
Història i Història de l'Art
Coordinador/a
SÁNCHEZ CERVELLÓ, JOSEP
Adreça electrònica josep.sanchez@urv.cat
Professors/es
SÁNCHEZ CERVELLÓ, JOSEP
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Analitzar i assessorar amb un enfocament interdisciplinari situacions de desenvolupament de les societats africanes
  AC2 Conèixer i ponderar la importància relativa dels factors socioeconòmics i culturals del desenvolupament
  AC3 Comprendre la diversitat i la unitat de les societats i cultures africanes, així com la seva evolució històrica i la seva capacitat per aplicar aquest coneixement a situacions de desenvolupament
  AC4 Comprendre les concepcions i els factors d'igualtat i desigualtat en les societats africanes (gènere, edat, rang, etnicitat, classe...) i tenir-los en compte en situacions de desenvolupament
  AC5 Conèixer i interpretar l'evolució de les formes artístiques i literàries africanes, així com els processos creatius corresponents, i integrar-los en situacions de desenvolupament
  AC6 Conèixer i interpretar l'evolució dels sistemes educatius africans i el seu potencial per al desenvolupament econòmic, social i polític, així com intervenir en la planificació de polítiques i projectes educatius que optimitzin la pluralitat cultural africana
  AC7 Conèixer i interpretar els diferents sistemes polítics africans –moderns i tradicionals–, els seus canvis, les seves interaccions i el seu paper en l'horitzó de desenvolupament, així com mitjançar entre els diferents actors polítics locals de projectes o polítiques de desenvolupament i assessorar-los
  AC8 Conèixer i interpretar l'evolució de les concepcions i pràctiques d'acció individual i col•lectiva en l'espai públic (ciutadania, associacionisme, xarxes tradicionals...), la diversitat de drets i deures que impliquen, així com mitjançar entre elles en situacions de desenvolupament concretes
  AC9 Conèixer i interpretar l'articulació internacional dels països africans i assessorar sobre aquest tema
  AC10 Conèixer i interpretar l'evolució dels condicionants de la comunicació sobre les societats africanes i la seva incidència en els processos de desenvolupament, així com potenciar-ne o atenuar-ne els efectes en benefici de situacions de desenvolupament concretes
  AC11 Conèixer i interpretar l'evolució dels diferents models econòmics de desenvolupament i cooperació al desenvolupament a l'Àfrica, la seva evolució, el balanç de la seva aplicació i els factors polítics i ecològics (locals i internacionals) que els han mediatitzat, així com incorporar aquesta visió crítica en l'assessorament, la gestió, la mediació o l’avaluació de projectes de desenvolupament concret
  AC12 Conèixer i interpretar l'evolució del paper dels factors socioculturals en el desenvolupament econòmic, amb especial atenció als que suposadament són més innovadors (com la sostenibilitat, la salut, el capital social, la patrimonialització o l'apoderament), així com incorporar aquest coneixement a l’assessorament, la gestió, la mediació o l’avaluació de projectes concrets de recerca i de cooperació per al desenvolupament
  AC13 Aplicar les tècniques pròpies de les CCSS i les humanitats al context d'investigació i cooperació per al desenvolupament africà en equips interdisciplinaris
  AC14 Aplicar els coneixements teòrics i temàtics propis de les CCSS i les humanitats al context d'investigació i cooperació per al desenvolupament africà en equips interdisciplinaris
  Professionalitzador
  AP1 Integrar-se en un entorn professional del desenvolupament africà i ser capaç d'assessorar sobre els factors socials implicats en les activitats de promoció del desenvolupament dutes a terme per l'empresa
  Recerca
  AR1 Integrar-se en un entorn acadèmic d'investigació i ser capaç de generar explicacions sobre casos concrets treballant en equip
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de les ciències socials
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
  BC7 Tenir sensibilització en temes mediambientals.
  BC8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Itinerario profesionalizador: O.7.2. Realizar la investigación proyectada en 6.02, demostrando la asimilación y operativización del conjunto de las competencias (cognitivas e instrumentales) del máster, aplicadas selectivamente a un caso concreto O.7.3. Introducirse en el entorno académico e investigador del desarrollo en África en situaciones de investigación concretas, demostrar la capacidad de identificar a los correspondientes actores y factores condicionantes, así como de analizar sus relaciones existentes y ofrecer explicaciones de los fenómenos observados, así como una previsión de evoluciones futuras (aprendiendo a incorporar recomendaciones y herramientas a los gestores del desarrollo, incluidos los cooperantes), en el marco de un trabajo de equipo. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC9
AC10
AC11
AC12
AC13
AC14
AR1
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
Itinerario recerca O.7.1. Ejecutar el proyecto de prácticas profesionales diseñado en 6.02, demostrando la asimilación y operativización del conjunto de las competencias (cognitivas e instrumentales) del máster, aplicadas selectivamente a un caso concreto O.7.4. Introducirse en el entorno profesional del desarrollo en África incorporándose a empresas o instituciones concretas, demostrar la capacidad para asesorar sobre los factores sociales implicados en las actividades de promoción del desarrollo de la empresa -facilitando la vinculación de investigación y cooperación- y actuar en consecuencia de forma coordinada e integrándose en equipos y redes de trabajo AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC9
AC10
AC11
AC12
AC13
AC14
AP1
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6

Procediments de selecció
Procediments


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 2 0 2
 
Selecció/assignació del treball de fi de Màster 4 0 4
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 4 0 4
Elaboració del treball de fi de màster 0 190 190
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 0 100 100
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Selecció/assignació del treball de fi de Màster Selecció i ordenació, per part de l’alumne, de les posicions que més s’adeqüen als seus interessos.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster Com es realitzarà la coordinació i el seguiment de l’alumnat a través del tutor
Elaboració del treball de fi de màster Elaboració d’un treball per part de l’alumne
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Exposició oral per part dels alumnes del treball (prèvia presentació escrita).

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Selecció/assignació del treball de fi de Màster
Activitats Introductòries
Descripció
El seguimiento y coordinación del TFM se realizará mediante tutorias personalizadas y el moodle.

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La defensa del trabajo de fin de master supondrá un 60%


Fonts d'informació

Bàsica

cada tutor de TFM indicará la bibliografia y fuentes de información a consultar

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent