Temes 1,2,5 i 6
AA.VV.,Cuba siglo XX modernidad y sincretismo,
Barcelona, Centre d’Art Santa Mònica, p.244 AA.VV.
Différents Natures, Visions de l'art
contemporain, Lindau, Epad. Ministère de la Culture et de la Francophonie D´légation
aux arts plasriques. Juin-septembre 1993 AA.VV. Otro Mirar, Arte Contemporáneo Argentino, Barcelona, Centre d'Art Santa Mònica, 17 de
junio!31 de agosto 1997, AA.VV. Artistas
Latinoamericanos del siglo XX, Sewvilla, Ayuntameinto de Sevilla, The
Museum of Modern Art, 1992, p.364. AA.VV. Ibarrola,
Madrid, Centro Cultural del Conde Duque, Ayuntamiento de Madrid, Concejalía de
Cultura, Enero de 1987 AA.VV., Patrimoni, memòria i
Identitat, Tarragona, Universitat Rovira i Virgili, Facultat de Lletres,
2008 ASENSIO SERVER, Francisco, World Enviromental design. Elements of Lanscape, Barcelona, 1995 GARRAUD,
Colette, L’idée de nature dans l’art
contemporain, Paris, Flammarion, 1997 LE GOFF, Jacques El
orden de la memoria. Paidos, barcelona 1991. LOPEZ LILLO, Antonio y RAMOS, Ángel: Valoración del
Paisaje Natural, Editorial Abada, Serie Lecturas de Paisaje, Madrid, 2010 MADERUELO, Javier, Arte
y Naturaleza, , Huesca, La Val de Onsera, 1996 MADERUELO, Javier,
La Pérdida del Pedestal, Madrid, Círculo de Bellas Artes, 1994 MADERUELO, Javier (ED), Paisaje y Patrimonio. ,
Editorial Abada, Serie Lecturas de Paisaje, Madrid, 2010 MADERUELO, Javier (ED), Paisaje y Arte. ,
Editorial Abada, Serie Lecturas de Paisaje, Madrid, 2007 RAQUEJO,
Tonia, Land art, Madrid, Nerea, 1998 SEYMOUR, Anne, Piedras,
Richard Long, Palacio de cristal, Parque del Retiro 28 Enero/20 abril 1986,
Ministerio de Cultura. Madrid. SALCEDO MILIANI, Antonio,
América Latina, Arte y Territorio, http://www.upo.es/historia_arte/export/sites/historia_arte/ATRIO/Atrio_10/Antonio_Salcedo_Miliani_America_Latina_Arte_y_Territorio.pdf SULLIVAN, Edward, “Artistas del siglo XX en
Latinoamérica: Una perspectiva de fin de siglo, Artistas latinoamericanos del Siglo XX, Sevilla, Ayuntamiento de
Sevilla, 1992 Temes 2 i 3 ALCOY I PEDRÓS, Rosa, (ed.) Pintura
I. De l’inici a l’italianisme. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 2005.
L’Art Gòtic a Catalunya. ·
“El
Mestre de Santa Coloma de Queralt i l’italianisme del segle XIV: el retaule
dels Sants Joans", Recull (Santa
Coloma de Queralt) 4 (1996) p. 7-26. BATLLE I HUGUET, Pere, "Las pinturas
góticas de la Catedral
de Tarragona y de su Museo Diocesano", Boletín
Arqueológico de Tarragona (Tarragona) LXX (1952) p. 198-218. BESERAN I RAMON, Pere, Jordi de Déu i
l’italianisme en l’escultura catalana del segle XIV. Tarragona: Diputació
de Tarragona, 2003. CAPDEVILA I FELIP, Sanç, La Seu de Tarragona. Barcelona: Biblioteca
Balmes, 1935. Biblioteca Històrica, II. CARBONELL I BUADES, Marià, L'Escola
del camp de Tarragona en l'arquitectura del segle XVI a Catalunya. Tarragona: Diputació de Tarragona. Institut d'Estudis Tarraconenses
Ramon Berenguer IV, secció d'arqueologia i història, 1986. - El Palau de la Generalitat a
l'època del Renaixement. Barcelona: Generalitat de Catalunya / Museu Nacional d'Art de
Catalunya, 2004.
- El Palau de la Generalitat de
Catalunya, 600 años. Arte y arquitectura. Barcelona:
Generalitat de Catalunya / Museu Nacional d'Art de Catalunya, 2005.
CHUECA GOITIA, F., La arquitectura del siglo XVI. Madrid:
Plus Ultra, 1953. Ars Hispaniae, 11. COMPANYS I
FARRERONS, Isabel: MONTARDIT, Núria, "El mestre pintor trescentista Joan de Tarragona",
Universitas Tarraconensis (Tarragona)
(1982), p. 23-36. DURAN I SANPERE,
Agustí, Els retaules de pedra.
Barcelona: Alpha, 2 vols, 1932-1934. L’Escola
del Camp i l’Arquitectura del Renaixement a Catalunya. Barcelona: Fundació
Caixa de Barcelona, 1990. ESPAÑOL, Francesca, Guillem
Seguer de Montblanc. Un mestre trescentista, escultor, pintor i arquitecte.Montblanc:
Consell Comarcal de la Conca
de Barberà, 1994. FLORENSA, A. “Un
arquitecto catalán renacentista: Pere Blay”. Revista Nacional de Arquitectura (Madrid) 92 (1949), p. 377. FORT I COGUL,
Eufemià, El Santuari de la Mare de Déu de Paret Delgada,
a la Selva del
Camp de Tarragona. La Selva
del Camp: Analecta Selvatana, 1947. - El Convent de Sant Agustí a la Selva del Camp de Tarragona. La Selva
del Camp: Analecta Selvatana, 1950.
- L’ermita de Sant Pere del Puig (La Selva del Camp). La Selva
del Camp: Analecta Selvatana, 1953.
FUGUET I SANS, Joan,
“Una casa del arquitecto Pere Blai en Alcover”. Revista del Centre d’Estudis Alcoverencs (Alcover) 10 (abril-juny
1980) p. 1-13. GARRIGA I RIERA;
Joaquim, (amb la col·laboració de Marià Carbonell) L’Època del Renaixement. S. XVI. Barcelona: Ed. 62, 1986. Història
de l’Art Català, IV. GUDIOL RICART,
Josep; ALCOLEA BLANCH, Santiago, Pintura
gòtica catalana. Barcelona: Polígrafa, 1986. LIAÑO MARTÍNEZ,
Emma, “Guillem Timor, un artista de Montblanc en el siglo XIV”. Quaderns d’Història Contemporània. Homenatge
a Maria Antònia Ferrer i Bosch (Tarragona) ... (1991), p. 273-293. MARTINELL, Cèsar , “El
arquitecto Pere Blay en el Campo de Tarragona”. Boletín Arqueológico de Tarragona (1952) p. 273-279. RÀFOLS, Joan F., Pere Blay i l’arquitectura del Renaixement a
Catalunya. Barcelona: Associació d’Arquitectes de Catalunya, 1934. RICOMÀ I VENDRELL, Francesc Xavier, “Notas sobre el castillo de Torredembarra (s. XVI)”.
Quaderns d’Història Tarraconense
(Tarragona) II (1980) p. 77-98. SERRA VILARÓ, Joan,
“Pedro Blay”. Boletín Arqueológico de
Tarragona (1950) p. 154-155. |