Codi |
|
A1 |
Anamnesi del pacient i/o dels seus familiars |
A2 |
Exploració física general i per sistemes, apropiada a l’edat del pacient, al sexe, a l’estat mental i físic, d’una manera completa i sistemàtica |
A3 |
Interpretar els resultats de l’anamnesi, de l’examen físic i de les exploracions complementàries |
A4 |
Fer una orientació diagnòstica |
A5 |
Establiment d’un pla d’actuació |
A6 |
Registre de les troballes |
A18 |
Proves de diagnòstic del laboratori |
A19 |
Diagnòstic per la imatge |
A31 |
Cures i tractaments en situacions agudes |
A36 |
Reconèixer les causes de la malaltia i les amenaces per la salut dels individus i poblacions de risc |
A37 |
Habilitat per establir, basant-se en la millor evidència disponible, estratègies individualitzades que redueixin els riscs en els pacients |
A39 |
Implementació d’accions preventives per promocionar la salut tant a nivell individual com poblacional |
A40 |
Desenvolupament d’estratègies de salut i screening |
A41 |
Els coneixements bàsics |
A46 |
Les causes de la malaltia i formes d’emmalaltir |
A47 |
Terapèutica |
A48 |
Epidemiologia i Salut Pública |
B1 |
Principis generals de la bona comunicació (pròpies i del entrevistat) |
B2 |
Comunicació amb els pacients i familiars |
B4 |
Comunicació com a educador |
B13 |
Aspectes psicosocials |
B16 |
Raonament clínic |
B18 |
Judici crític i capacitat de fer front a la incertitud i l’error en la presa de decisions |
Objectius |
Competències |
Conèixer les bases i conceptes morfodinàmics i patològics, així com la treminologia de les principals malaties dermatològiques |
A41 A46
|
|
|
Conèixer la semiologia, fisiopatologia, evolució, pronòstic i tractament de les principals malalties dermatològiques |
A1 A2 A3 A4 A46 A47
|
|
|
Saber reconèixer les manifestacions cutànies de les malalties d'altres òrgans i sistemes |
A3 A4 A46
|
|
|
Compendre la problemàtica personal i social de les malaties de transmissió sexual, i saber defensar l'actitud més apropiada davant d'aquests processos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A31 A36 A37 A39 A40 A48
|
B1 B2 B4 B13
|
|
Compendre la importància d'un correcte diagnòstic i orientació terapeutica dels processos relacionats amb l'oncologia cutània |
A1 A2 A3 A4 A5 A36 A40 A47 A48
|
B16 B18
|
|
Coneixer les bases teòriques dels mètodes diagnòstics en dermatologia, en especial la història clínica, l'exploració física, la biòpsia cutània, els estudis d'immunopatologia, la presa de mostres per microbiologia i micologia, les probes epicutànies i les exploracións fotobiològiques |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A18 A19
|
B16
|
|
Demostrar la coneixença, capacitat d'orientar i d'indicar el tractament més apropiat de les següents malalties dermatològiques: verrugues víriques, herpes simple i herpes zoster, piodermitis, micosis cutànies, lepra, malalties de transmissió sexual, excemes, psoriasi, malalties ampolloses, dermatosis reactives, limfomes cutanis, tumors benignes, precancerosis cutànies i de mucoses i tumors malignes de la pell |
A1 A2 A3 A4 A5
|
B16
|
|
Tema |
Subtema |
0. Classe Introductoria
TEMES:
1. Anatomia macroscòpica i microscòpica de la pell normal (autoaprenentatge, s'entregarà PDF previament a l'inici del curs)
2. Semiologia dermatològica
BLOC 1. INFECCIONS
3. Bacterianes
4. Micobacteries
5. Micosi
6. Parasits
7. Malalties de transmissió sexual
8. Virus
BLOC 2. INFLAMATORIES
9. Eritematoescatoes
10. Urticaria. Vasculitis, Paniculitis
11. Èczèmes
12. Ampolloses
13. Conectivopaties
BLOC 3. TUMORALS
14. Tumors Benignes
15. Precancer i Cancer Epitelial
16. Nevus i Melanoma
17. Limfomes, Histio i Mastocitosi
BLOC 4. MISCELÀNIA
18. Discromies
19. Toxicodermies i fotodermatosi
20. Alopècies i Acné
21. Genodermatosi |
|
Després de cada Block s'impartirà 1 seminari per aprofondir i interelacionar les patologies explicades en les classes magistral. Per tant hi haura un total mínim de de 4 seminaris. Segons disponibilitat d'hores s'impartiran més seminaris per millorar les aptituds diagnòstiques i de tractament en dermatologia |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Seminaris |
|
4 |
8 |
12 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
5 |
10 |
15 |
Pràctiques clíniques |
|
10 |
20 |
30 |
Sessió Magistral |
|
21 |
42 |
63 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Seminaris |
Profundització de casos pràctics dels diferents blocs temàtics |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Formulació, anàlisi, resolució d'un qüestionari via moodle de cada bloc temàtic de l'assignatura. L'alumne haurà de resoldre tots els qüestionaris.
Seràn 4 qüestionaris de 20 preguntes autotest
|
Pràctiques clíniques |
Realització de visites o estades de formació en hospitals.
No seràn obligatories
|
Sessió Magistral |
Classes habituals de uns 50 minuts |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Contacta amb els professors el dia de la classe teòrica o be escriu-los a:
Alumnes de Tarragona : vilaplana.juan@gmail.com
Alumnes de Reus: antoni.azon@urv.cat |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Hi haurà 4 seminaris obligatoris que corresponen als 4 blocks temàtics.
La seva assistencia serà comprovada i cada seminari computarà un 25% del pes de la nota d'aquest apartat.
|
10% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Es faran 4 qüestionaris de 20 preguntes múltiples amb una sola opció correcta.
No puntuació negativa
L'autotest per considerar-lo com aprovat hauran de respondre 18 de les 20 preguntes
|
20% |
Proves objectives de tipus test |
60 preguntes amb 4 possibles respostes, i una sola correcta.
Cada 3 preguntes mal contestades es resta un punt del total.
Es necessari superar amb un 5 aquesta prova per fer mitjana amb la resta d'avaluació.
No hi haurà sistema de campana.
|
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Freeedberg et al, Fitzpatrick - Deermatología en Medicina General, 6a, Panamericana
Du Vivier, Atlas of clinical dermatology, 3a, Churchil Livingston
Ackerman et al, Atlas clínico de las 101 enfermedades más comunes de la piel, , Marbán Libros
TP Habif, Enfermedades de la piel. Diagnóstico y tratamineto, 2a, Elsevier
JM Mascaró et al , Claves para el diagnóstico clínico e dermatologia, 3a, Elsevier
C. Ferrandiz, Dermatologia Clinica, 3, Elsevier
Universitat de Lleida, http://www.dermatoweb.net, ,
Hospital del Mar. BCN, http://www.dermatologia.cat/, ,
Universitat de Valencia, http://www.uv.es/derma/, ,
Atlas de imatges, http://www.dermis.net/dermisroot/en/home/index.htm , ,
Atlas de imatges, http://dermatlas.med.jhmi.edu/derm/ , ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|