Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Principis generals de la bona comunicació (pròpies i del entrevistat) |
| B3 |
Comunicació amb els companys i treball en equip |
| B7 |
Metodologia científica i de recerca |
| B17 |
Medicina basada en l’evidència (MBE) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Conèixer les tècniques de la comunicació verbal (claredat, ordre ,llenguatge, ...)
Conèixer les tècniques de la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat, escenari, ...)
Conèixer les fórmules de la comunicació escrita
| | B3 |
Mantenir una actitud de confiança i respecte, oberta al canvi, juntament amb una predisposició a la col•laboració
Fer una exposició científica davant d’un auditori de col•legues
| | B7 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement
Conèixer la metodologia científica
Conèixer com redactar un model d’article científic.
| | B17 |
Conèixer la metodologia científica per obtenir una medicina basada en l’evidència
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Classe 1: Mètode científic |
Aspectes a tenir en compte durant la redacció de documents científics. |
Classe 2: Estructura i components d’un article científic |
Guia dels continguts essencials de cada part de l’article. |
Classe 3: Procés de revisió d’un article científic. |
Procés de revisió i presa de decisió.
Paper dels revisors.
Papers dels editors.
|
Seminar 1: Títol, resum i introducció. |
Quin missatge ha de transmetre el títol?
Quina informació ha de contenir el resum?
Resums estructurats vs resums no estructurats.
Informació que ha de transmetre la introducció.
Exercici en equip: com crear i com relacionar els títols amb els documents.
Elaboració d'hipòtesis i dels objectius d'un document.
Exercici en equip: redactar un resum.
Informació que ha de contenir cada secció. |
Seminar 2: Mètodes, resultats i discussió. |
Exercici en equip:
1) elaboració dels mètodes i dels resultats d'un article.
2) identificació d'informació rellevant per a la introducció o la discussió d'un document.
|
Seminar 3: Revisió d’un article. |
Estructura de l’informe d’avaluació.
Punts forts i limitacions de l’article. |
Seminar 4: Comparació crítica de 2 articles que tracten el mateix tema. |
Exercici en equip:
Indicacions que cal seguir en l’avaluació d’un article.
Debat entre equips sobre els punts forts i les limitacions dels articles.
|
Seminar 5: Presentació de l’informe d’avaluació de l’article assignat |
Un membre da cada equi serà escollit a l’atzar per presentar (amb un powerpoint) l’informe elaborat per l’equip. |
Seminar 6: Informe editorial i decisió final. |
Els factors a considerar en la presa de la decisió.
Els equips de redacció utilitzen els informes del revisor per decidir com procedir amb un article presentat per a la seva publicació
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
6 |
9 |
15 |
Seminaris |
|
12 |
6 |
18 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
29 |
31 |
Supervisió |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
5 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs. |
Sessió Magistral |
En 3 classes teòriques es parlarà dels antecedents i dels punts essencials de l’assignatura. |
Seminaris |
Les habilitats necessàries per dur a terme l’avaluació crítica d'un article científic s’adquiriran durant els seminaris en que es treballarà en equip. |
Pràctiques a través de TIC |
Els equips faran servis les eines virtuals presentadees als seminaris per treballar fora de classe. |
Supervisió |
Els tutors supervisaran el progrés de cada equip en la redacció d'un informe crític a través de Moodle.
Cada equip tindrà com a mínim una sessió de tutoria per a resoldre dubtes sobre el seu treball.
|
Atenció personalitzada |
Aquest concepte està inclos amb la supervisió. |
Descripció |
Els alumnes podran consultar als profesors a l'hora de les classes i seminaris.
Es pot demanar atenció personalitzat per email (des del compte de correu electrònic d'estudiants URV). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Els continguts de les classes teòriques s’avaluaran a la prova final. |
0 |
Seminaris |
|
Les habilitats adquirides durant els seminaris seran avaluades com a part del treball en equip.
Els continguts dels seminaris seran també avaluats a la prova final.
|
20 |
Pràctiques a través de TIC |
|
El treball pràctic (avaluació crítica d'un article científic assignat prèviament) serà avaluats en equips i individualment. |
40 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
L’examen consta de preguntes curtes i / o preguntes d'opció múltiple per avaluar el coneixement dels continguts i els conceptes adquirits. |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Gehlbach, SH, Interpreting the medical literature. Practical epidemiology for clinicians., , MacMillan, NY
Alejandro M, Astete B, El artículo científico original. Estructura, estilo y lectura crítica., , Escuela Andaluza de Salud Pública
Huth EJ, Cómo escribir y publicar trabajos en ciencias de la salud, , Masson-Salvat, Medicina
Day RA, Cómo escribir y publicar trabajos científicos., , Organización Panamericana de la Salud, Publicación
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Les classes i seminaris es faran Anglès sempre que sigui possible.
La participació dels alumnes fent servir l’anglès serà positivament avaluada.
No obstant, els treballs escrits i les presentacions en PowerPoint han d’estar preparats del tal manera que la llengua escollida s’empri correctament.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|