Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A24 |
Planificar i desenvolupar programes de promoció i de prevenció de la salut. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
| B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
| B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat en l'entorn laboral i com a ciutadà |
| B9 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A24 |
Conèixer els factors de rics que influeixen en l'aparició de les malalties, així com les mesures per a la seva prevenció i control
Aplicar els principals mètodes i tècniques d'educació i planificació sanitària en la seva tasca professional
Conèixer l'organització dels sistemes sanitaris en el món
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Proposar i construir en equip solucions a problemes en diversos àmbits, amb una visió global
| | B3 |
Inculcar els avantatges de la creativitat, l’enginy i la iniciativa en l’àmbit de la nutrició
| | B4 |
Gestionar l’aprenentatge autònom utilitzant les estratègies i recursos més adequats
Respectar als companys i a la institució a la qual es pertany
| | B5 |
Participar i col·laborar activament en les tasques de l’ equip i fomentar la confiança, la cordialitat i l’orientació a la tasca conjunta
Contribuir a la consolidació i desenvolupament de l’ equip, afavorint la comunicació, el repartiment equilibrat de tasques, el clima intern i la cohesió
| | B7 |
Utilitzar els principis gnerals de la bona comunicació (pròpies i del entrevistat
| | B9 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1 Educació per la salut. Concepte actual d’EpS. Agents d’Educació per la Salut. Paper dels professionals sanitaris en l’educació sanitària.
Tema 2 Factors condicionants de la conducta alimentaria i de l’acceptació al canvi de conducta: Edat, sexe, família, entorn escolar o laboral , entorn social
Tema 3. Disseny d’un programa d’Educació per la Salut.I Identificació dels problemes, determinació de prioritats, definició d'objectius
Tema 4. Disseny d’un programa d’Educació per la Salut.II determinació de les activitats i elecció de la metodologia d'intervenció, previsió de recursos, execució i avaluació.
Tema 5. Metodologia d’un programa d’educació Nutricional. Mètodes directes
Tema 6. Metodologia d’un programa d’educació Nutricional. Mètodes indirectes
Tema 7. Avaluació d’un programa d’educació nutricional I. Funcions de l’avaluació. Tipus d’avaluació.
Tema 8. Avaluació d’un programa d’educació nutricional II. Mètodes i tècniques de l’avaluació.
Tema 9. Educació per el consum. Prevenció. Bases d’actuació. Camps d’actuació generals (infantil, adolescent, adults, gent gran, gestació i lactància). Camps d’actuació específics (consumidors sans, consumidors amb malalties específiques)
Tema 10. Educació Nutricional a grups específics de població. Població general. Embaràs i lactància. Escolars. gent gran. Discapacitats. Malalties específiques.
Tema 11. Resultats dels programes d’Educació nutricional sobre la salut de la població.
Tema 12. Programes d’Educació nutricional actuals.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
18 |
30 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
15 |
30 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Desenvolupament del bloc teòric de l'assignatura |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Realització en grup d'un programa d'educació Nutricional i exposició del treball a classe. L'últim dia es realitzarà una simulació d'una de les activitats del programa. L'assistència a les pràctiques es obligatòria. |
Atenció personalitzada |
L'alumne haurà de contactar via email amb el professor responsable de l'assignatura. |
Descripció |
Cita prèvia via email a la responsable de l'assignatura |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Es realitzarà un examen de preguntes curtes o tipus test.
Es necessari aprovar l'examen amb mínim un 5 per fer mitjana amb les pràctiques i poder aprovar l'assignatura. |
30 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Realització d'un programa d'educació Nutricional. Exposició del programa i simulació d'una activitat. Avaluació en grup. Es necessari aprovar les pràctiques amb mínim un 5 per fer mitjana amb l'examen test i aprovar l'assignatura. L'assistència a les pràctiques es obligatòria. |
60 |
Altres |
|
C2,C4. Participació i col·laboració activa durant les sessions pràctiques. Bona actitud i treball en equip. |
10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es imprescindible aprovar l'examen i les pràctiques amb mínim un 5 per poder aprovar l'assignatura. Per aprovar les pràctiques es imprescindible l'assistència. Per recuperar l'assignatura en segona convocatòria es realitzarà la mateixa metodologia amb els mateixos criteris que a la primera convocatòria. Es podrà guardar la nota de la part de l'assignatura aprovada en 1convocatòria i recuperar únicament la part suspesa. |
Bàsica |
|
Serra Majem LL, Aranceta J . Nutrición y salud pública. 2ed. Barcelona: Masson; 2006.
Piédrola Gil. Medicina preventiva y salud pública. 11 ed. Barcelona: Elsevier Masson; 2008.
Gil A. Tratado de Nutrición. 2ed. Madrid: Editorial medica panamericana; 2010.
Hernandez- Aguado I, Gil A, Delgado M, Bolumar F. Manual de Epidemiologia y salud pública. Madrid: Editorial medica panamericana; 2005.
Costa Cabanillas M, Lopez Méndez E. Educación para la salud. Madrid: Ediciones piràmide; 2008.
Perea Quesada, Rogelia. Promoción y Educación para la salud. Madrid: ediciones Díaz de Santos; 2009. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|