Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1 |
Mètode i objecte de la història.
Consideració jurídica i social del treball.
Modes i relacions de producció amb anterioritat a l’època contemporània.
|
Tema 2 |
Les revolucions burgeses, revolucions obreres, revolucions industrials.
Transició del feudalisme al capitalisme.
|
Tema 3 |
Propietat del treball i del capital i la seva gestió.
La formació de la burgesia, formació del proletariat.
|
Tema 4 |
Concreció jurídica de les relacions socials.
Regulació del treball.
Legislació laboral: intervencionisme estatal i regulació paccionada.
|
Tema 5 |
La resposta teòrica:
- les doctrines socials.
- Els diferents socialismes.
- El comunisme.
- L'anarquisme.
- La socialdemocràcia.
-
|
Tema 6 |
Moviments socials i conflictes socio- laborals.
Els precedents de l’activitat sindical i l’inici de l’associacionisme obrer a Europa.
Les internacionals obreres.
El sindicalisme i les relacions laborals.
Constitucions i drets socials.
|
Tema 7 |
La resposta política:
- la recepció i materialitzacions polítiques de les doctrines socials.
|
Tema 8 |
L'Estat Social. |
Tema 9 |
Aproximació a la legislació laboral contemporània a Espanya. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
40 |
60 |
100 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
23 |
38 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
3 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informació bàsica impartida pel professor/a el primer dia de curs sobre el contingut i funcionament de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Classes teòriques impartides pel professor/a |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
De forma individual o treballant en grup, es realitzaran seminaris, comentaris i/o treballs sobre:
a) textos seleccionats
b) lectures d'articles, llibres, etc.
Els comentaris es podran preparar amb material complementari fora de l'aula, i podran ser exposats a classe |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
S'informarà de l'horari en el primer dia de curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts.Es valora sobre 10. |
40%
|
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts.Es valora sobre 10. |
40 % |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova de desenvolupament que inclou preguntes curtes sobre el temari, comentaris de textos, articles, treballs, seminaris, etc. ; Es valora sobre 10. Es té en compte la correcta ortografia, redacció, anàlisi i comprensió del tema, i es podran descomptar fins a un màxim de 2 punts de la nota final de la prova. |
20 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà amb els mateixos criteris i metodologies que la primera convocatòria. |
Bàsica |
M.Alonso Olea, Introducción al derecho del trabajo, , Madrid, 1994
M. Aizpuru-A. Rivera, Manual de historia social del trabajo, , Madrid, 1994
A. Montoya Melgar, Ideología y lenguaje en las leyes laborales España, 1873-1978, , Madrid, 1992
E. Borrajo Dacruz, Introducción al derecho del trabajo, 10 Ed., Madrid, 1990
J. Rule, Clase obrera e industrialización. Historia social de la revolución industrial británica (1750-1850), , Barcelona, 1990
M.A. Purcalla Bonilla-A. Jordà Fernández, Las Relaciones Laborales en España hasta la Constitución de 1978, 1ª, Madrid, 2007
|
|
Complementària |
AAVV, La legislación social en la hsitoria de España, , Cortes Generales, Madrid, 1987
G. Ambrosius, Historia social y económica de Europa en el s. XX, , Madrid 1992
R.Aracil et. alt., El mundo actual. De la segunda Guerra Mundial a nuestros días, , Barceloa, 1995
M. Baldo Lacomba, La revolución industrial, , Madrid, 1993
S. Castillo Forcadell, El trabajo a través de la historia, , Madrid, 1997
S. Castillo Forcadell, Historia social en España: actualidad y perspectivas, , Madrid, 1991
R. Cotarelo, Del Estado del Bienestar al Estado del Malestar, 2ª Ed., Madrid, 1990
J. Droz, Historia general del socialismo, , Barcelona 1989
B. González Moreno, El Esatdo social. Naturaleza jurídica y estructura de los derechos sociales, , Madrid, 2002
A. martín Valverde, et. alt., La legislación social en la historia de España. De la revolución liberal a 1936., , Madrid, 1987
A. Montoya Melgar, Ideología y lenguaje en las leyes laborales, España 1873-1978, , Madrid, 1992
N. Hampson, Historia social de la Revolució francesa, , Madrid, 1989
M. Palomequé López, Derecho del trabajo e ideología, , Madrid, 1989
A. Schubert, Historia social de España, 1800-1990, , Hondarríbia, 1990
Mª Teresa Sosa Mancha, La emergencia del contrato de trabajo (la odificación civil y los proyectos de Ley e contrato de Trabajo, 1821-1924), Madrid 2002, , Madrid, 2002
A. Soto Carmona, El trabajo industrial en la España contemporánea, , Madrid, 1989
M. Tuñon de Lara, Metodología de la historia social en España, , Madrid, 1984
|
|
|
Altres comentaris |
És convenient comptar amb uns coneixements previs i suficients del desenvolupament històric europeu. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|