Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| A2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| A10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Genèric
| | A2 |
Coneix els recursos humans de les organitzacions públiques i privades
Aprèn a organitzar els recursos humans de les organitzacions públiques al servei dels ciutadans amb criteris d’eficiència i eficàcia
| | A4 |
Genèric
| | A5 |
Comprèn i explica les diferents categories jurídiques del Dret administratiu
| | A10 |
Genèric
| | A12 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B7 |
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entén les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
|
Tema |
Subtema |
I. La formació històrica i el concepte Dret Administratiu |
1. El dret administratiu com a fenomen històric
2. L'evolució històrica del dret administratiu
3. El concepte de dret administratiu
4. Les bases constitucionals del dret administratiu
5. La Constitució i l'Administració pública
6. Les perspectives actuals
|
II.Organització administrativa |
1. Organització administrativa
2. Els principis de l'organització administrativa
3. La potestat organitzatòria
4. Els òrgans administratius i el principi de competència
5. L'Administració territorial
6. L'Administració corporativa |
III. Fonts del Dret administratiu |
1. L'Administració i el sistema de fonts normatives: consideracions prèvies
2. Principis bàsics de la relació entre llei i el reglament
3. El concepte i la justificació del reglament
4. Els límits de la potestat reglamentària
5. Les classes de reglament
6. El règim d'invalidesa dels reglaments
7. La legislació delegada
8. Altres fonts de l'ordenament juridicoadministratiu |
IV. La posició jurídica de l’Administració |
1. La posició jurídica de l'Administració : L'Administració i la Llei
2. L'Administració com a titular de potestats
3. Les relacions entre Administració i Justícia : el principi d'autotutela
4. Conflictes entre l'Administració i el poder jurisdiccional. La regulació dels conflictes jurisdiccionals. |
V. El procediment administratiu |
1. El procediment administratiu
2. La legislació sobre procediment administratiu. Classes de procediments
3. Els principis del procediment
4. L'element subjectiu del procediment. L'interessat
5. Les fases del procediment
6. Els recursos administratius
7. Les reclamacions prèvies a la via judicial civil o laboral |
VI: L'Acte administratiu |
1. L'acte administratiu
2. Validesa i invalidesa dels actes administratius
3. Anul·lació i revocació
4. La coacció administrativa |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
50 |
80 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
30 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
17 |
19 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels objectius del curs, la metodologia que se seguirà, els horaris, els casos pràctics, el sistema d'avaluació i el contingut de l'examen. |
Sessió Magistral |
S'explica de manera molt clara i nítida els conceptes fonamentals de cadascú dels temes per tal d'assolir els objectius descrits anteriorment. |
Resolució de problemes, exercicis |
Els casos pràctics es resolen en grup per tal de tenir en compte les aportacions de tots els alumnes en la resolució de tots els casos pràctics, que són sempre complements de les explicacions magistrals. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
S'atén a les preguntes formulades a classe i en les hores convingudes en el despatx del professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Es segueix un sistema d'avaluació continuada.
L'avaluació es realitzarà de forma continuada mitjançant l'estudi i resolució de casos, problemes i exercicis que seran lliurats i exposats a classe.
Al llarg del curs, es realitzaran 5 casos pràctics. Tot i que la mitja d'avaluació continuada es calcularà en base a 4 casos practics. Això possibilita que un alumne pugui deixar de presentar i assistir a una classe pràctica. EN el cas que l'alumne entregui els 5 casos pràctics, en el moment de fer la nota mitjana de l'avaluació continuada, es calcularà en base a les 4 millors notes.
Els casos pràctics seran entregats, en la data indicada per part del professor/a, i a través dels medis que aquests indiquin. Si es presenten fora de termini, no seran acceptats. |
L'avaluació dels treballs lliurats i presentats a classe, representa un 50% de la nota final.
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es realitzarà un examen final format per: 1) Prova tipu test ( valoració 5 punts). 2) Dos preguntes relatives des continguts tractats al llarg del curs (valoració 3 punts). 3) Cas pràctic (valoració 2 punts).
Es valorarà la concreció i la qualitat en la redacció de les respostes. |
40% de la nota final |
Proves pràctiques |
|
A l'examen final caldrà resoldre un cas pràctic que relatiu als continguts del curs. |
10% de la nota final |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Primera convocatòria: En cas de que els alumnes hagin assistit a classe i superat degudament la resolució dels casos pràctics al llarg del curs:Hauran de superar un Examen final format per un tipu test, dos preguntes a desenvolupar i un cas pràctica, per fer mitja, serà necessari, que el casos pràctics siguin superats amb una qualificació mínima de 5, i que les tres parts de l'examen, siguin superades cada part, amb una qualificació mínima de 4. En el cas que l'alumne no hagi assistit a classe i no hagi superat la resolució dels casos pràctics entregats al llarg del curs hauran de realitzar la següent prova d'avaluació final : 1) Test, amb una valoració de 50% de la nota 2) l'examen teòric, amb una valoració d'un 30% de la nota i 3) la resolució del cas, equivalent a una valoració del 20% de la nota. Cadascuna d'aquestes parts hauran de ser superades amb una nota mínima d'un 4 per tal de fer mitja. Segona Convocatòria: Els alumnes/as, que no hagin superat aquesta assignatura en primera convocatòria. Podran realitzar les corresponents proves de superació de l'assignatura en segona convocatòria: Les proves consistiran en: 1) Test, amb una valoració de 50% de la nota 2) l'examen teòric, amb una valoració d'un 30% de la nota i 3) la resolució del cas, equivalent a una valoració del 20% de la nota. Cadascuna d'aquestes parts hauran de ser superades amb una nota mínima d'un 4 per tal de fer mitja. En el tipu test, les respostes equivocades resten 0,10, les no contestades no descompten. |
Bàsica |
AJA, ALBERTÍ, FONT, PADRÓS, TORNOS, Manual de Dret Públic de Catalunya, Institut d'Estudis Autonòmics, Barcelona, Institut d'Estudis Autonòmics, Barcelona, Institut d'Estudis Autonòmics, Barcelona
COSCULLUELA MUNTANER, , Manual de Derecho Administrativo, , Ed. Civitas, Madrid., , Ed. Civitas, Madrid.
GARCIA DE ENTERRIA - FERNANDEZ RODRIGEZ, Curso de Derecho Administrativo I i II, Ed. Civitas, Madrid., Ed. Civitas, Madrid.
PARADA VAZQUEZ, Derecho Administrativo I, II i III, Ed. Marcial Pons, Madrid., Ed. Marcial Pons, Madrid.
PAREJO ALFONSO (y otros), Manual de Derecho Administrativo, Ed. Ariel, Madrid., Ed. Ariel, Madrid.
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ELEMENTS DE DRET ADMINISTRATIU/15204114 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ELEMENTS DE DRET CONSTITUCIONAL/15204004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|