Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| A14 |
Intervenir, assessorar i gestionar la prevenció de riscos laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
Analitza els sistemes, procediments, instruments de gestió i les tècniques d’avaluació de la qualitat de les organitzacions
| | A12 |
Genèric
| | A14 |
Gestiona eines de mesura de la qualitat de vida laboral dels recursos humans
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. La psicologia de la salut ocupacional. |
|
Tema 2. Diferencies individuals i qualitat de vida laboral. |
|
Tema 3. Estructura organitzativa, sistemes d'organització i qualitat de vida laboral. |
|
Tema 4. Factors psicosocials: estrés laboral, assetjament, "burnout" i comportament absentista. |
|
Tema 5. Intervenció psicosocial en organitzacions saludables. |
|
Tema 6. Exemples pràctics. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Treballs |
|
10 |
15 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura a l’alumne, bàsicament, els seus continguts, objectius, metodologia i criteris d’avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura. Relacionant-los amb les sessions anteriors, posant èmfasi amb les idees importants i posant exemples. L’exposició anirà recolzada amb presentacions fetes amb el programa informàtic Powerpoint i altres mitjans tradicionals. |
Treballs |
Elaboració d'un treball sobre algun dels tòpics de l'assignatura basat en la literatura científica actual i exposició oral a classe. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació de casos o problemes dins o fóra de l'aula, individual o en grup, a resoldre verbalment o per escrit.
|
Atenció personalitzada |
Atenció als dubtes respecte l'assignatura així com la preparació del treball d'investigació a realitzar sobre un del temes tractats de QVL. |
Descripció |
Personalment al despatx en horari d'atenció i prèvia petició o bé virtualment mitjaçant e-mail o moodle |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Elaboració i presentació d'un treball original sobre algun dels tòpics de l'assignatura. |
Aquesta part tindrà un valor del 50% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Assistència mínima obligatòria del 80%, participació i resolució de les activitats i casos pràctics que es vagin plantejant durant l'assignatura dins del termini fixat per la professora. La no entrega en data o forma implica qüalificació de no apte. convocatòria. |
Aquesta part tindrà un valor del 50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura és d'avaluació continuada i requereix d'una puntuació mínima de 5 en cadascuna de les parts (activitats i treball). En cas de no poder seguir dita avaluació s'haurà de comunicar com a màxim una setmana desprès d'iniciada la docència per tal d'establir activitats compensatòries. Si no es fa aquest tràmit no es podrà superar l'assignatura. |
Bàsica |
Tous, J, Aspectes psicosocials de la qualitat de vida laboral en el sector hoteler., , Publicacions URV
Tous, J., El comportamiento absentista y sus repercusiones en la calidad de vida y calidad delservicio en el sector hotelero. , , Septem
Tous, J. , Quemarse en el trabajo: El síndrome del “Burnout”, , Formación en Seguridad Laboral. Volumen 4 Págs, 14
Tous, J. , Psicosociologia de la salud ocupacional (1): Evaluación en intervención psicosocial., , AEPA-Publidisa
Tous, J., Psicosociologia de la salud ocupacional (2): Promoción de la salud ocupacional. , , AEPA-Publidisa
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
SELECCIÓ DE RECURSOS HUMANS/15204206 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PSICOLOGIA DEL TREBALL I DE LES ORGANITZACIONS/15204010 | PSICOLOGIA DELS RECURSOS HUMANS/15204115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|