Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | EI3 |
Coneixement dels fonaments i les aplicacions de l'electrònica digital i els microprocessadors.
|
| EI6 |
Capacitat per dissenyar sistemes electrònics analògics, digitals i de potència.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| EI3 |
Coneix els blocs funcionals d'un microcontrolador
Desenvolupa habilitats bàsiques de programació en assemblador
Programa convertidors i temporitzadors
| | EI6 |
Tria el microcontrolador adequat per a una aplicació específica
Programa microcontroladors de baix cost
Programa comunicacions punt a punt
Utilitza estratègies de validació de sistemes digitals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Importància, aplicacions i mercat dels microcontroladors.
Estructura bàsica.
Microcontrolador vs. microprocessador.
Arquitectura Von Neumann vs. Harvard.
CISC vs. RISC.
Característiques i fonts d'informació. |
Memòria |
Memòria de programa i memòria de dades.
Característiques de les memòries.
Tipus de memòria.
|
Unitat Central de Procés |
Mapa de memòria.
Cicle d'instrucció.
Registres.
Modes d'adreçament.
Conjunt d'instruccions.
Processament d'excepcions. |
Programació |
Programació en assemblador.
Estructures de dades.
Gestió de la pila.
Subrutines. Pas de paràmetres.
Servei a les interrupcions.
Validació de software encastat. |
Periférics |
Entrada/sortida.
Coversors: DAC, ADC, PWM.
Temporitzadors, watchdogs.
Interrupcions.
Circuits d'alimentació, reset i oscil·lació.
Comunicacions. |
Comunicacions |
Característiques.
Serie vs. Paral·lel
Asíncrona vs. síncrona.
Detecció i correcció d'errors.
Standards i protocols: RS232, I2C, SPI, USB i d'altres.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
25 |
15 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
15 |
16 |
Pràctiques a laboratoris |
|
28 |
42 |
70 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
5 |
6 |
Proves objectives de tipus test |
|
0.5 |
2.5 |
3 |
Proves de desenvolupament |
|
1.5 |
7.5 |
9 |
Proves pràctiques |
|
0.5 |
3 |
3.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Descripció dels continguts, mètodes d'avaluació, calendari previst, moodle i pla de treball.
Contextualització dels continguts a la societat, entorn industrial i la pròpia titulació. |
Sessió Magistral |
Explicació a classe, per part del professor, dels diferents conceptes de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució per part de l'alumne, com a treball autònom i individual, de problemes o exercicis plantejats periòdicament pel professor. Activitat via Moodle. |
Pràctiques a laboratoris |
Implementació pràctica al laboratori de la solució trobada a un problema proposat prèviament. Els problemes es proposaran periòdicament i s'hauran de solucionar dissenyant codi assemblador pel PIC24F de la placa Explorer 16 de Microchip. |
Atenció personalitzada |
Les pràctiques tindran atenció personalitzada al mateix laboratori. Es pretén tant ajudar l'alumne a resoldre tot tipus de problemes, com avaluar la seva metodologia de treball, actitud i independència de forma continuada.
L'atenció personalitzada genèrica es durà a terme al despatx 324. Servirà per ajudar l'alumne a resoldre els dubtes que apareguin a qualsevol de les activitats relacionades amb l'assignatura. L'aprofitament d'aquest servei permet la resolució eficient de dubtes concrets i la detecció d'errors de concepte. |
Descripció |
Les pràctiques tindran atenció personalitzada al mateix laboratori. Es pretén tant ajudar l'alumne a resoldre tot tipus de problemes, com avaluar la seva metodologia de treball, actitud i independència de forma continuada.
L'atenció personalitzada genèrica es durà a terme al despatx 324. Servirà per ajudar l'alumne a resoldre els dubtes que apareguin a qualsevol de les activitats relacionades amb l'assignatura. L'aprofitament d'aquest servei permet la resolució eficient de dubtes concrets i la detecció d'errors de concepte. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Entrega de la resolució de problemes plantejats periòdicament, via moodle. Es valorarà: el compliment dels terminis d'entrega, els resultats obtinguts i la seva correcta presentació escrita. |
0.10 |
Pràctiques a laboratoris |
|
Al desenvolupament de les pràctiques de laboratori es valorarà: el compliment dels terminis d'entrega, la metodologia de treball, l'actitud proactiva a la recerca i correcció d'errors, els resultats obtinguts i la seva correcta presentació escrita. |
0.25 |
Proves mixtes |
|
Prova de control, cap a meitat de curs, amb preguntes tipus test i proves de desenvolupament. Es valorarà: els resultats obtinguts, el mètode per aconseguir-los i la seva correcta presentació escrita. |
0.15 |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova de control, a final de curs, amb preguntes tipus test de resposta múltiple. Es valorarà: el nombre d'encerts i el de fallades. |
0.10 |
Proves de desenvolupament |
|
Prova de control, a final de curs, amb proves de desenvolupament. Es valorarà: els resultats obtinguts, el mètode per aconseguir-los i la seva correcta presentació escrita. |
0.15 |
Proves pràctiques |
|
Prova individual de control, a final de curs. Es valorarà: el compliment dels terminis d'entrega, la metodologia de treball, l'actitud proactiva a la recerca i correcció d'errors, els resultats obtinguts i la seva correcta presentació escrita. |
0.25 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura, la mitja ponderada ha de ser més gran o igual que 5.00 i totes les notes parcials han de ser individualment més grans que 2.00. La segona convocatòria consistirà en una prova mixta (un test de resposta múltiple i proves de desenvolupament) amb un pes del 60%. Les pràctiques no es poden recuperar i la nota obtinguda a l'avaluació continua tindrà un pes del 40% a la segona convocatòria. |
Bàsica |
, PIC24FJ128GA010 FAMILY Datasheet, Microchip Technology Inc., 2007
, Explorer 16 Development Board User’s Guide, Microchip Technology Inc. , 2005
|
|
Complementària |
Fernando E. Valdés Pérez, Ramon Pallàs Areny, Microcontroladores : fundamentos y aplicaciones con PIC , Marcombo, 2007
Predko, Michael, 123 PIC microcontroller experiments for the evil genius , McGraw-Hill, 2005
Roger L. Stevens, Serial communications : using pic microcontrollers , Square 1 Electronics, 2002
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
INFORMÀTICA INDUSTRIAL II/17204120 | APLICACIONS AMB MICROCONTROLADORS/17204205 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE COMPUTADORS/17204002 | FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ/17204001 | INFORMÀTICA INDUSTRIAL I/17204119 | ELECTRÒNICA DIGITAL/17204108 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|