Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR1 |
Dominar l’anàlisi estadística. |
|
AR3 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia. |
|
AR5 |
Redactar documentació científica. |
|
AR6 |
Aplicar metodologies per a l'enginyeria del software. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel·lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Tenir un coneixement clar i coherent dels fonaments psicològics, ergonòmics i sociològics de les interfícies gràfiques d'usuari |
|
BC1
|
|
Saber com recollir la informació necessària per a determinar els requisits d'una interfície gràfica d'usuari |
AR1 AR3
|
|
|
Crear i organitzar la documentació relativa als requisits de la interfície d'usuari d'un programari |
AR5
|
|
|
Concebre una metàfora adient de la informació que fan servir els usuaris |
AR6
|
|
|
Dissenyar i programar una interfície gràfica a partir de la metàfora i dels requisits |
AR6
|
|
|
Organitzar, preparar i dur a terme els diferents tipus de proves de les interfícies gràfiques, resumir-ne, interpretar-ne i presentar-ne els resultats i extreure'n conclusions. |
AR1
|
|
|
Cooperar amb les persones que desenvolupen aspectes del programari altres que la interfície d'usuari |
AR6
|
BC3 BC4 BC6 BC7
|
|
Tema |
Subtema |
0. Introducció. |
|
1. Tecnologia dels dispositius per la interacció |
|
2. Disseny i implementació d'interfícies persona-ordinador |
2.1 El factor humà
2.2 Fonaments de disseny de sistemes interactius
2.3 Avaluació
2.4 Accessibilitat |
3. Introducció a la visualització de la informació |
|
4. Interfícies avançades. Interacció multimodal. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Debats |
|
4 |
4 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9 |
9 |
18 |
Treballs |
|
0 |
15 |
15 |
Pràctiques a través de TIC |
|
6 |
0 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura i la seva metodologia. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels continguts. L'exposició es farà en anglès i hi haurà apunts en català que cobriran el contingut de les exposicions. |
Debats |
Sobre comparació de solucions alternatives. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Discussió sobre els avantatges i inconvenients de diferents maneres de representar una informació concreta o d’estructurar un fragment d’interfície gràfica d’usuari. |
Treballs |
Sobre documentació de requisits d'interfície i disseny d’interfícies gràfiques. |
Pràctiques a través de TIC |
Amb algunes eines de desenvolupament d’interfícies gràfiques. |
Atenció personalitzada |
|
|
Sessió Magistral |
Treballs |
|
Descripció |
Consultes relacionades amb el continguts de l’assignatura i sobre els treballs, efectuades durant les hores de consultes dels professors en el seu despatx. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Documentació de requisits, disseny i programació d’interfícies gràfiques. |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Examen convencional amb preguntes teòriques o teòrico-pràctiques de resposta raonada. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
1era convocatòria
Es realitzaran una o més proves teòriques de desenvolupament i una o més pràctiques. Per aprovar caldrà: - Tenir una nota de 5 o superior en la darrera prova teòrica.
- Que la mitjana de les notes de les proves teòriques sigui 5 o superior.
- Que la mitjana de les proves pràctiques sigui 4 o superior
- Que el resultat de combinar la nota de teoria i pràctica sigui 5 o superior.
2ona convocatòria Es realitzarà una prova teòrica de desenvolupament i una o més pràctiques. Per aprovar caldrà: - Tenir una nota de 5 o superior en la prova teòrica.
- Que la mitjana de les proves pràctiques sigui 4 o superior
- Que el resultat de combinar la nota de teoria i pràctica sigui 5 o superior.
L'alumne només caldrà que recuperi la part que no hagi aprovat en 1era convocatòria.
|
Bàsica |
, , ,
, , ,
|
La informació i documentació necessàries per al seguiment de l'assignatura es publicaran mitjançant el Moodle. |
Complementària |
Jacko, J.A., et al., The Human-Computer Interaction Handbook, Lawrence Erlbaum Ass., 2003
Stone, D. et al, User Interface Design and Evaluation, Morgan Kaufmann Elsevier, 2005
Preece, J. et al, Human-Computer Interaction, Adison-Wesley, 1994
Barnum, C.B., Usability Testing and Research, Pearson Education Longman, 2002
Hackos, J.T. et al, User and Task Analysis for Interface Design, John Wiley&sons, 1998
Horrocks, I., Constructing the User Interface with State Charts, Morgan Kaufman, 1999
Galitz, W.O., The Essential Guide to User Interface Design, John Wiley&sons, 2002
Shneiderman, B., Designing the User Interface, Addison-Wesley, 1999
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|