Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural. |
| A7 |
Conèixer i valorar els canvis associats a les diferents etapes del cicle vital i la seva repercussió en la salut, identificant les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques de formes de vida. |
| A8 |
Conèixer els processos fisiopatològics, els problemes de salut mental i les necessitats nutricionals d'aquests processos; reconèixer i interpretar factors de risc i signes normals o canviants de salut-mala salut, sofriment i incapacitat de la persona en les diferents etapes del cicle vital. |
| A9 |
Respondre a les necessitats del pacient, famílies i comunitat, planificant, executant i avaluant les cures d'infermeria. |
| A13 |
Habilitat per a realitzar procediments i tècniques coneixent l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria, tenint en compte la seguretat de la persona i del professional. |
| A14 |
Conèixer els diferents grups de fàrmacs, els principis de la seva autorització, ús, indicació i els mecanismes d'acció, avaluant els beneficis, els riscos i efectes derivats de la seva administració o consum. Demostrant habilitat per a administrar amb seguretat fàrmacs i altres teràpies. Així com identificar els nutrients que es troben en els aliments; seleccionant les recomanacions dietètiques adequades i identificant els problemes nutricionals i seleccionant/aplicant les cures d'infermeria. |
| A15 |
Habilitat per a identificar situacions de risc, dolor, sofriment, malaltia, incapacitat o mort per a respondre a les necessitats de salut de les persones durant el cicle vital i proporcionar cures que alleugin la situació dels malalts avançats i terminals |
| A21 |
Comunicar-se de forma efectiva amb pacients, família, comunitat i amb l'equip interdisciplinari. |
| A22 |
Expressar i gestionar les pròpies emocions, les del pacient, famílies i membres de l'equip. |
| A23 |
Establir relacions terapèutiques amb les persones i les seves famílies. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
És capaç d'analitzar, avaluar i aplicar els principis de la cura en situacions particulars de la pràctica
| | A7 |
Reconeix els canvis de salut i necessitats associades a les etapes de la vida
| | A8 |
Reconeix signes, símptomes i factors de risc i les seves implicacions per al pacient
| | A9 |
És capaç de respondre a les necessitats del pacient i família atenent al seu significat contextualitzant la cura en l'entorn
| | A13 |
Sap com procedir amb seguretat adaptant les guies de procediments a la situació particular del pacient
| | A14 |
Relaciona els fàrmacs i teràpia nutricional amb les necessitats clíniques del pacient
S'assegura en la seva administració de complir els estàndards de qualitat per a la prevenció de riscos
| | A15 |
Reconeix signes, símptomes, factors de risc i situacions que impliquin sofriment, malaltia, incapacitat o mort i actua en el suport a la vida i la mort des de la sensibilitat i la compassió
| | A21 |
És capaç de parlar amb el pacient i família de manera adequada a la seva comprensió i situació
| | A22 |
És capaç de contactar amb les emocions i gestionar-les (expressar-les, acceptar-les ...) en benefici del pacient
Analitza, mitjançant pràctiques reflexives, els pensaments i les emocions associades a situacions que es plantegen a la pràctica
| | A23 |
Actua des de l'escolta, des de la sensibilitat pel sofriment i des del que és terapèutic (bo) per al pacient
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Eix 1. Desenvolupament personal, relacional, ètic, social i cultural
|
Relació intra i interpesonal, valors i creences, autoconeixement, asertivitat, estils comunicatius i comunicació intercultural. |
Eix 2. Desenvolupament d'un coneixement científic i del
pensament crític
|
Actitud crítica i reflexiva ( judici clínic) davant la pràctica. Contrastar la evidència de les fonts d'informació i coneixement i utilització de les matèixes en la pràctica
( marcs teòrics, diagnòstics infermers: NANDA, NIC i NOC) . Coneixement de l'eina informàtica d'us en el contex de la pràctica.. |
Eix 3. Desenvolupament d'un cuidar
integrat al èsser humà |
Relació terapèutica efectiva, tècniques de benestar físic, psicològic, social, cultural i espiritual. Tècniques de negociació ¡ procés comunicatiu amb el sistema familiar en relació al cuidatge de la persona gran.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Pràctiques clíniques |
|
170 |
5 |
175 |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
4 |
5 |
9 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
8 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. En aquesta activitat és obligatòria l'assistència. |
Pràctiques clíniques |
Integració personal de la pràctica professional en el mon sociosanitari i sanitari. És obligatòria l'assistència en tot el periode de pràctiques clíniques |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Tècnica de recopilació i organització d’evidències que promouen la reflexió de l'estudiant sobre la seva evolució i demostren el seu assoliment de competències professionals que el capaciten per a un desenvolupament professional satisfactori. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
En el procés d'aprenentatge de l'assignatura, l'estudiant té assignat un/a tutor/a que realitza tutories
individualitzades durant l'horari de pràctiques, guiant a l'estudiant en el seu aprenentatge tant en
l'aplicació de procediments, en la observació, en la vigilància, en la reflexió en acció com en les actituds
que es precisen en la relació d'ajuda, la interrelació i la integració en l'equip profesional multidisciplinar. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
Pràctiques clíniques: avaluació continuada de l'execució de les pràctiques clíniques en l'institució social o sociosanitaria assignada.
L'avaluació consta: avaluació del/a tutor/a infermer/a de pràctiques de la institució en les què es realitzen. Autoavaluació de l'alumnat. Avaluació del/a tutor/a de la universitat. |
Pes en la nota: 70% |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
S'avaluarà el lliurament
puntual i acurat dels
diferents elements que
composen el portafoli, la
fonamentació del treball,
les evidències aportades,
les fonts d'informació, la
capacitat de síntesi i la
capacitat d'anàlisi. |
Pes en la nota 30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
És requisit aprovar cadascuna de les metodologies per aprovar l'asignatura. La recuperació serà per a l'alumnat que no hagin assolit els objectius o tinguin faltes d'assistència a les pràtiques. La recuperació d'aquestes pràctiques es realitzarà en el periode establert per la Facultat i sempre abans de la qualificació de l'acta de l'assignatura |
Bàsica |
Guillem Llera Francisco, Pérez del Molino Martín, Petidier Torregrosa Roberto., Síndromes y cuidados en el paciente geriátrico, , Últina edició disponible, Esselvier Masson
Busquets,E, Infermeria i Bioètica, Últina edició disponible, Institut Borja de Bioètica
Cibanal l et al, Técnicas de comunicación y relación de ayuda en ciéncias de la salud, Últina edició disponible , Esselvier
www.gencat.cat/salut, Generalitat de <catalunya. Departament de Salut, ,
García López, M.V., Enfermeria del Anciano, Últina edició disponible , Madrid: DAE
Johnson, Marion. et al, Diagnosticos enfermeros, resultados e intervenciones: NANDA; NOC y NIC, Últina edició disponible, Harcourt
|
|
Complementària |
Rodriguez Garcia Rosalía, Lazcano botello Guillermo, Prácticas de geriatría , Últina edició disponible , Ed. MCGrawHill
|
|
|
Altres comentaris |
Xaleu en aquestes pràtiques. La gent gran, la vellessa en general, és molt agraïda i és al que aspirem tothom a arribar!!!!! |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|