Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional. |
| A2 |
Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural. |
| A20 |
Coneixements rellevants sobre les evidències científiques en salut per a aplicar-lo a la investigació, la presa de decisions i la resolució de problemes en la pràctica infermera. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Manté els criteris ètics en la realització del treball
| | A2 |
El marc teòric del treball es sustenta en els principis de les cures integrals d’infermeria
| | A20 |
Reconeix la necessitat d’informació i demostra la capacitat d’identificar, localitzar, avaluar, organitzar, comunicar i utilitzar la informació de forma efectiva
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
| | B3 |
Reflexiona sobre els riscos, beneficis, limitacions i oportunitats del seu treball així com noves línies de anàlisis
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presentar resultats d'allò que s'espera en la manera adequada d'acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
| | B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
| | B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte
Estableix objectius clars pel projecte
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
Col•labora activament en la planificació del treball en equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
PROCEDIMENT DE
SOL·LICITUD D’ÀREA TEMÀTICA - Cada treball es
basarà en una àrea temàtica concreta, que serà escollida per l’alumnat d’entre
les opcions que se li ofereixen per part de la Facultat. - Cal tenir en
compte que en cada àrea temàtica es podran tutoritzar un número màxim de
treballs, per aquest motiu, en el moment de creació dels grups, els/les
estudiants marcaran,
ordenades per ordre de preferència, 6 àrees temàtiques del seu interès. - Cas que una
àrea temàtica tingui més peticions de les que poden ser ateses, el criteri d’assignació serà
la nota mitja de l’expedient acadèmic més alta. Si els treballs es realitzen en
grup, la nota mitja del grup serà la mitja aritmètica dels 2 expedients que
l’integren. Si es produeix empat, es procedirà a un sorteig. PROCEDIMENT
D’ASSIGNACIÓ DE TREBALLS - Dins de l’àrea temàtica,
la concreció i aprovació del tema a estudi es realitzarà mitjançant l’acord
tutor/a-estudiant.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
21 |
10.5 |
31.5 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
3 |
1.5 |
4.5 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
|
12 |
84 |
96 |
Elaboració del treball de fi de grau |
|
0 |
157 |
157 |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
|
1 |
10 |
11 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzaran 5 sessions de treball en les que s'abordaran:
- La realització del Treball Fi de Grau
- Els principis de metodologia qualitativa i quantitativa
- Cerca en bases de dades i instruments d'organització de documents i bibliografia. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
PROCEDIMENT DE SOL•LICITUD D’ÀREA TEMÀTICA
- Cada treball es basarà en una àrea temàtica concreta, que serà escollida per l’alumnat d’entre les opcions que se li ofereixen per part de la Facultat.
- Cal tenir en compte que en cada àrea temàtica es podran tutoritzar un número màxim de treballs, per aquest motiu, en el moment de creació dels grups, els/les estudiants
marcaran, ordenades per ordre de preferència, 6 àrees temàtiques del seu interès.
- Cas que una àrea temàtica tingui més peticions de les que poden ser ateses, el criteri d’assignació serà la nota mitja de l’expedient acadèmic més alta. Si els treballs es realitzen en grup, la nota mitja del grup serà la mitja aritmètica dels 2 expedients que l’integren. Si es produeix empat, es procedirà a un sorteig.
PROCEDIMENT D’ASSIGNACIÓ DE TREBALLS
- El procediment d’assignació de l’àrea temàtica es farà a través d’una aplicació informàtica a la que l’alumnat tindrà accés des de la pàgina web de la Facultat d’Infermeria.
- Les àrees temàtiques s’especifiquen en l’annex de la normativa del Treball Fi de Grau.
- Dins de l’àrea temàtica, la concreció i aprovació del tema a estudi es realitzarà mitjançant l’acord tutor/a-estudiant.
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
Mitjançant un mínim de quatre tutories presencials i / o virtuals, la professora-tutora:
- Acompanya l'estudiant en el desenvolupament del treball.
- Fa el seguiment i avaluació del pla de treball.
- Valora, juntament amb l’estudiant, quan el TFG està a punt per ser defensat davant del tribunal. |
Elaboració del treball de fi de grau |
El treball consisteix en l’estudi d’un tema vinculat amb els sabers assolits en les matèries específiques d’infermeria.
L'elaboració es durà a terme en cinc fases descrites en el pla de treball del moodle de l'assignatura.
El TFG es podrà realitzar de forma individual o en grups d’un màxim de dos estudiants.
En el cas que aquesta última sigui l'opció triada, aquest constarà d'un marc teòric comú del qual derivaran dos aspectes del tema clarament diferenciats.
L'informe final del treball consisteix en la redacció d'un article subceptible de publicació a la revista científica elegida pel estudinat. |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
- La defensa del TFG serà realitzada pels estudiants de forma pública i presencial. Amb caràcter excepcional i prèvia sol•licitud formal i motivada per part de l’estudiant i tutora, la Facultat podrà autoritzar la defensa a distancia de forma virtual, sempre que es donin les condicions tècniques, administratives i econòmiques que en permetin la viabilitat.
- L’estudiant disposarà de 10 minuts per exposar davant del tribunal el contingut i l’orientació del seu treball. Podrà utilitzar qualsevol material de suport informàtic.
- En el cas de treballs presentats per dos estudiants, aquest temps serà de 15 minuts. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
Les coordinadores: - Organitzen el pla de
treball en el Moodle, on s’indicarà la programació de totes les activitats:
seminaris d’assessorament, tutories, lliurament d’activitats, avaluació, etc. - Se
n’ocupen de l’adjudicació dels estudiants en les diferents línies temàtiques
seguint els criteris establerts. -
Vetllen pel bon seguiment del procés de l’assignatura. -
Comuniquen a l’estudiant els membres del tribunal assignats, data i hora de
defensa del
TFG. Professores/tutores - Orienten a l’estudiant en la selecció del tema a estudi.
- Aproven el tema seleccionat.
- Fan el seguiment i avaluació del pla de treball.
|
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
|
Seguiment del pla de treball i tutoria.
Aquest apartat ha d'estar aprovat per defensar el treball. |
30% |
|
Elaboració del treball de fi de grau |
|
Contingut, qualitat i rigor del treball.
L'avaluació d'aquesta categoria estarà a càrrec del tribunal. |
50% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
|
Presentació i defensa pública.
L'avaluació d'aquesta categoria estarà a càrrec del tribunal. |
20% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- L'avaluació del treball es farà d'acord a les competències i resultats d'aprenentatge de l'assignatura. - La tutora valora, juntament amb l'estudiant, quan el TFG està a punt per ser defensat davant del tribunal, donant el vistiplau amb la signatura del document de sol•licitud de defensa que ha de presentar l'estudiant. En cas de valoració desfavorable, orientarà a l'alumne a efectes d'assolir els objectius de cara a altres convocatòries. -Per sumar el percentatges, i obtenir la qualificació final han d'estar aprovades totes les categories d'avaluació. - L'estudiant podrà sol•licitar la revisió de la qualificació del TFG seguint la Normativa Acadèmica i de Matrícula de la URV (Art.22). |
Bàsica |
García Sanz Mari Paz; Martínez Clares Pilar, Guía práctica para la realización de trabajos de fin de grado y trabajos de fin de máster , 2012, Editum
Icart Isern MT, Fuentelsaz Gallego C, Pulpón Segura AM, Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, 2006, Publicacions i Edicions de la Universitat de Barce
Kate Gerrish, Anne Lacey, The Research Process in Nursing 6ª ed., (2010), Wiley-Blackwell
Kate Gerrish, Anne Lacey , Investigación en enfermería, (2008) , Wiley-Blackwell
|
Investigación en enfermería (2008) (Es el mismo que el anterior, pero en castellano. La versión en inglés es más completa) |
Complementària |
Txetxu Ausín, Ética de la investigación , (2008), http://arbor.revistas.csic.es/index.php/arbor/issu
Borda Pérez Mariela, Métodos cuantitativos. Herramientas para la investigación en ciencias de la salud, (2009), Uninorte
Janet Houser , Nursing Research:Reading, Using, and Creating Evidence. 2ª ed., (2011), Jones & Barltett Learning,LLC
Ruiz Olabuénaga José Ignacio, Metodología de la investigación cualitativa. 5ª ed. , (2012), Deusto
Loraine Blaxter, Christina Hughes, Malcolm Tight , Cómo Se Investiga, ? (2008), Graó
Robert E. Stake, Qualitative Research: Studying How Things Work, (2010), The Guilford Press
Llopis Llop Ramon, Grupos de discusión, (2004) , ESIC EDITORIAL
Nigel Bruce, Daniel Pope, Debbi Stanistreet , Quantitative Methods for Health Research , (2008), Wiley
Robert Murray Thomas , Blending qualitative & quantitative research methods in theses and dissertations , ? (2003), Corwin Press, Inc.
Polit D; Hungler B, Investigación Científica en Ciencias de la Salud. 6ª ed., (2000), Mcgraw-Hill
Earl R. Babbie, The practice of social research, (2012) , Wadswort
Roger Watson, Hugh McKenna, Seamus Cowman, John Keady, Nursing Research: Designs and Methods E-Book , (2008), Elsevier Health Sciences
Robert Newell, Philip Burnard, Research for Evidence-Based Practice in Healthcare, (2010) , John Wiley & Sons
|
Ética de la investigación (2008) Txetxu Ausín Ministero de Educación y Ciencia, Consejo Superior de Investigaciones Científicas És un monogràfic de la revista Arbor del CSIC, tenim accés en línea: Ausín, Txetxu ; López de la Vieja, M. Teresa (2008). “Ética de la investigación” [en línea]. Arbor : ciencia, pensamiento y cultura, vol. 184, no. 730 http://arbor.revistas.csic.es/index.php/arbor/issue/view/14/showToc |
|
Altres comentaris |
És recomanable tenir aprovades totes les assignatures bàsiques d'infermeria |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|