Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC5 |
Capacitat d'aplicar teories d'infermeria a la pràctica professional i redefinir mitjançant un procés de recerca. |
|
AC13 |
Coneixement rellevant de la capacitat d'aplicar política nacional i internacional en matèria de salut. |
|
AC17 |
Capacitat d'acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge desenvolupament professional utilitzant l'avaluació i la investigació com a mitjà per reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats. |
|
AC18 |
Capacitat de gestionar la informació a partir de les diferents fonts documentals i sistemes d'informació. |
|
AC19 |
Capacitat d'identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic. |
|
AC20 |
Capacitat de produir nous coneixements i aplicar l'evidència científica en la pràctica professional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objectius |
Competències |
Desenvolupar la recerca en l’àmbit de la infermeria. |
|
BC1 BC2 BC6 BC7 BC13
|
|
Adquirir un sentit crític i capacitat per a la resolució de problemes. |
AC5 AC18 AC19 AC20
|
|
|
Prendre consciència de la recerca com a compromís per al desenvolupament de la ciència infermera. |
AC20
|
BC1
|
CC4
|
Desenvolupar un pojecte de recerca en l'àmbit de l'infermeria |
AC5 AC13 AC17 AC18 AC19 AC20
|
BC1 BC4 BC6 BC7 BC14
|
|
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
3 |
0 |
3 |
|
Selecció/assignació del treball de fi de Màster |
1 |
5 |
6 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
20 |
35 |
55 |
Elaboració del treball de fi de màster |
0 |
300 |
300 |
|
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
2 |
20 |
22 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà les línies i directrius fonamentals del programa i la seva organització formal i temporal. |
Selecció/assignació del treball de fi de Màster |
es demanarà a l'alumnat, a inici d'octubre, un resum del TFM que es preten elaborar per ser valorat, un cop valorat com a viable s'assigna tutor que serà qui guiarà el TFM |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
El TFM serà guiat per la tutora assignada a incici de curs, a la sessió introductòria es presenten les directrius generals per part de les coordinadores de l'assignatura |
Elaboració del treball de fi de màster |
S'eleborarà el TFM en funció d eles iretcrius generlas publicades a l'espai moodle de l'assignatura, també es comenten al seminari introductori, la tutora serà la persona de referència que guiarà a l'alumne durant el procés d'elaboració del TFM |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
L'elaboració del TFM acaba amb la presentació i defensa pública del TFM davant un tribunal avaluador |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Elaboració del treball de fi de màster |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
|
Descripció |
Es basarà en l’orientació i tutorització de l’alumne vers l’organització i fonamentació del projecte de recerca; com cercar bibliografia específica, com organitzar la informació, com portar a terme l’anàlisi de les dades, etc
Es tutoritzarà l’elaboració del projecte de recerca.
L’alumne rebrà atenció personalitzada vers com elaborar l’informe final de recerca i com presentar oralment el seu disseny. |
|
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Descripció |
Pes |
Elaboració del treball de fi de màster |
procés tutoritzat d'elaboració del TFM |
50% |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
presentació de l'informe final i defensa pública davant del tribunal avaluador |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
STRAUSS,A; CORBIN;J, Bases de la investigación cualitativa: tecnicas y procedimientos , , 2002 Antioquia
Taylor S.J, Bogdan R, Introducción a los métodos cualitativos de investigación, 1ª Reimpresión , 1992 Barcelona
ECO, U, Cómo se hace una tesis, 24 edit, 1997 Barcelona
CASSANY,D, La cuina de l'escriptura, 7ª Edició , 1998 Barcelona
TEJADA, J., El proceso de investigación científica, , 1997 Barcelona
LAPORTE,J-R, Principios bàsicos de la investigación clìnica, 2A. Edició, 2001 Barcelona
ESTELLE, P; DEREK S., Como obtener un doctorado, , 2001 Barcelona
ICART, MT; FUENTESAZ,c, Elaboraciòn y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, , 2001 Barcelona
ANDER,EG; AGUILAR,MJ, Como elaborar un proyecto , , 1998 Argentina
COROMINA , E; CASACUBERTA,X, El treball de recerca:. Procés d'elaboració, memoria escrita, exposició oral i recursos, , 2000Vic
MARTÍNEZ, P, Cualitativa.mente: Los secretos de la investigación cualitativa, , 2008 Madrid
NANCY,B; SUSSAN,K, Investigación en Enfermería , , 2004 Madrid
GARCIA,JL, Como elaborar un proyecto de investigación , , 2003 Alicante
WALKER,M, Como escribir trabajos de investigación , , 2000 Barcelona
SIERRA BRAVO, Técnicas de Investigación Social , 9ª edición , 1994 Madrid
RUIZ,A ; MORILLO,LE, Epidemiología Clínica , , 2004 Colombia
, , ,
|
|
Complementària |
NOTTER LE, H., Principios de la Investigación en Enfermería, , 1992 Barcelona
ANDER-EGG, E. AGUILAR IBAÑEZ, M.J., Cómo elaborar un proyecto, , 1996 Argentina
ANGUERA, M. T., Manual de prácticas de observación, , 1988 México. D.F.
CAMERON, J ., El derecho y el placer de escribir. Curso de escritura creativa, , 1999 Mátoles
CHALMERS, A. F., ¿Qué es esta cosa llamada ciencia?, , 1990 Madrid
DAY RA, ¿Cómo escribir y publicar trabajos científicos?, , 1996 Washintong
ECHEVARRIA, J., Introducción a la Metodología de la Ciencia, , 1999 Madrid
HEMPEL, C.G., Filosofia de la Ciencia Natural, , 1999 Madrid
HUTH, E., Cómo escribir y publicar trabajos en ciencias de la salud, , 1993 Barcelona
PINEAULT, R. DELEVUY, C., La planificación Sanitaria, , 1992 Barcelona
RUIZ OLABUÉNAGA, J.L., Metodologia de la investigación cualitativa, vol. 15, 1999 Bilbao
RUSSELL, B., La perspectiva científica, , 1989 Barcelona
SIERRA BRAVO, Técnicas de investigación social , 9ª edición , 1994 Madrid
|
Altres recursos
Trabajos de investigación: presentación, estructura, normas y citas bibliográficas.
http: // members.tripod.com/~sibumce
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
METODOLOGIA DE LA INVESTIGACIÓ I/185121106 | METODOLOGIA DE LA INVESTIGACIÓ II/185121107 | INVESTIGACIÓ EN INFERMERIA I PROCESSOS DE CANVI/185121203 | INSTRUMENTS PER A LA RECERCA BIBLIOGRÀFICA EN CIÈNCIES DE LA SALUT/185121210 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|