Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Fer front als reptes dels sistemes de cuidatges avançats vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan sigui necessari i apropiat |
|
AC2 |
Respondre a les necessitats del pacient al llarg del cicle vital amb la planificació, prestació, avaluació i investigació dels programes individualitzats més adequats d’atenció, juntament amb el cuidador principal, la família i altres treballadors sanitaris o socials |
|
AC4 |
Aplicar teories d’infermeria a la pràctica professional i en el marc de la investigació |
|
AC5 |
Investigar accions de recolzament emocional i identificar situacions complexes |
|
AC9 |
Valorar el risc i promocionar activament el benestar i la seguretat de l’equip de treball (inclús ell mateix) |
|
AC11 |
Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial |
|
AC12 |
Aplicar les habilitats necessàries per a informar, educar, supervisar i mantenir unes relacions humanes efectives (incloent l’ús de les tecnologies amb pacients, famílies i grups socials) i investigar l’efectivitat d’aquestes habilitats |
|
AC14 |
Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic |
|
AC15 |
Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població |
|
AC17 |
Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Motivar a l’alumna per adoptar una actitud científica i de recerca personal en el camp de la Psicologia de la Salut |
AC4 AC5 AC9 AC11 AC17
|
|
|
Explorar les diverses respostes psicosocials d’ajut envers les noves demandes de salut |
AC1 AC2 AC5 AC12
|
|
CC5
|
Facilitar l'aplicació de les Tècniques Cognitives a la practica de l'intervenció psicosocial en infermeria |
AC2 AC4 AC5
|
BC2 BC4
|
|
Facilitar l’aplicació dels principis del coaching per estimular el canvi i facilitar la qualitat de vida dels professionals sanitaris i els pacients |
AC14 AC15 AC17
|
BC2 BC4 BC6
|
CC5
|
Tema |
Subtema |
U DidàcticaI
Tecniques d'assessorament i coaching |
Tema 1: Consideracions bàsiques en psicologia de la salut:
Assesorament i coaching: Delimitació
conceptual
Models d’assessorament
Coaching i salut
Tema 2:
El concepte de salut mental
De la normalitat a la patologia
Característiques de la personalitat
Intel•ligència emocional
Tècniques cognitives i d'assessorament emocional
Tema 3: Entrevista motivacional : investigació i practica. Dificultats i reptes
Tema4: Tècnica de resolució de problemes com a eina bàsica de d’intervenció psicosocial
Tema 5: Reestructuració cognitiva com element facilitador en el procés d’adaptació a situacions complexes
Tema6: Dessensibilització sistemàtica aplicada als trastorns d’ansietat
|
UDidàctica III :
Algunes àrees d’aplicació i recerca en psicologia de la salut:
|
Tema7:
Salut i qualitat de vida dels professionals
Delimitació conceptual
Estrès professional
Mobing
Bulling
Prevenció i Intervenció
Tema 8:
L’adhesió als tractaments terapèutics:
Concepte
Aspectes generals
Variables relacionades amb el compliment-incompliment terapèutic
Estratègies d’actuació
Tema 9:
El dolor crònic:
Definició
Aspectes psicològics del dolor crònic
Tractaments
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
11 |
0 |
11 |
Seminaris |
|
18 |
0 |
18 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
20 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
8 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
7 |
0 |
7 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introduir a l'alumne amb els conceptes básics de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Introducció teòrica i conceptes bàsics de les diferents unitats didàctiques |
Seminaris |
Seminaris monografics i aportació de material per estimular la discussió i l'anàlisi, l'alumne ha d'arribar a unes conclusions envers les qüestions plantejades |
Resolució de problemes, exercicis |
Exercicis i casos presentats per la seva resolució |
Presentacions / exposicions |
Debat amb diferents especialistes del camp de la Psicologia de la salut |
Atenció personalitzada |
|
|
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis |
Seminaris |
|
Descripció |
Com a mínim cada alumne ha d’haver comentat la marxa de l’assignatura amb la professora. qualsevol dubte o problema es podrà resoldre per correu electrònic o personalment amb hores concertades prèviament |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Assistencia i participació els seminaris |
20% |
Resolució de problemes, exercicis |
S'avaluaran els exerxicis presentats, tenint en compte, l'estructura, el tema desenvolupat i l'aportació d'analisi i discussió |
60% |
Presentacions / exposicions |
Presentació/ exposició oral de l'exercici
realitzat |
10% |
Altres |
Assistència i participació a les sessions magistrals i esdeveniments científics i/o divulgatius. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la 2a convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació continuada que la primera i es podrà recuperar les activitats d'avaluació continuada pendents menys les sessions presencials. Nota màxima 7 |
Bàsica |
Millon, T; Davis,R, Transtornos de la personalidad en la vida moderna, Masson, Barcelona, 2001
Nieto Munuera et al, Psicología para lasCiencias de la Salud, Interamericana, Madrid, 2004
Brannon,L. Feist,J, Psicología de la Salud, Paraninfo, Madrid, 2001
Bruchon-Schweitzer,M, Introduction à la psyhologie de la santé, PUF, Paris, 1998
Penzo, W, Psicologia per les Ciències de la Salut, Universitat de Barcelona, Barcelona, 1999
Stamateas B, Gente Tóxica , ediciones B, Barcelona 2011 12.reimpressió
Conangla M, Como superar las crisis emocionales , Amat , Barcelona 2002
Nardone G, Problem Solving Estratégico, Herder , Barcelona 2010
Nardone G, Psicosoluciones , Herder , Barcelona 2011
Molins J, Coaching y Salud: Pacientes y médicos una nueva actitud, Plataforma , Barcelona 2010
Dilts, R, Coaching: Herramientas para el cambio, Urano, Barcelona 2003
Milanese R, Mordazzi P, Coaching estratégico , Herder, Barcelona 2007
|
Es facilitarà bibliografia complementaria Unitat didàctica II |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|