Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques i física a les biociències moleculars |
| A2 |
Conèixer i aplicar de forma adequada les bases de la química general i química orgànica a les biociències moleculars |
| A13 |
Identificar les possibilitats de transferència de biotecnologia a partir de l'experimentació bàsica, i l'escalat de processos tenint en compte els paràmetres econòmics, racionalitzant l'ús de matèria i energia, i minimitzant els impactes ambientals |
| A15 |
Conèixer la diversitat de processos i productes biotecnològics existents, així com els recents avenços biotecnològics, i saber explicar-los i comunicar-los a auditoris diversos |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer i dissenyar de forma preliminar les operacions de separació més comunes basades en la transferència de matèria i en el flux de fluïds
Conèixer les equacions de velocitat que regeixen els fenòmens de transport per a posteriorment estudiar la seva aplicació pràctica a operacions unitàries concretes.
| | A2 |
Conèixer i dissenyar de forma preliminar les operacions de separació més comunes basades en la transferència de matèria i en el flux de fluïds
Conèixer les equacions de velocitat que regeixen els fenòmens de transport per a posteriorment estudiar la seva aplicació pràctica a operacions unitàries concretes.
| | A13 |
Conèixer i dissenyar de forma preliminar les operacions de separació més comunes basades en la transferència de matèria i en el flux de fluïds
Integrar els coneixements de la Enginyeria Bioquímica al disseny de processos biotecnològics i obtenir dades per a aquest disseny al laboratori i la bibliografia.
| | A15 |
Conèixer les operacions bàsiques d'enginyeria bioquímica.
Conèixer i dissenyar de forma preliminar les operacions de separació més comunes basades en la transferència de matèria i en el flux de fluïds
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B8 |
Fa una estimació de l’ eficàcia i l’ eficiència de les accions, aprofitant els recursos que té a la seva disposició
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
Introducció als fenòmens de transport |
Equacions de velocitat, transport molecular en estat estacionari. |
Operacions de separació basades en el flux de fluids: |
Filtració, sedimentació, centrifugació. |
Operacions de separació de separació basades en la transferència de matèria: |
Extracció líquid-líquid, extracció sòlid-líquid, destil·lació i rectificació de mescles binaries, adsorció, intercanvi iònic i cromatografia. |
Recuperació de productes intracel·lulars |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.75 |
1.25 |
Sessió Magistral |
|
20.5 |
30.75 |
51.25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
9 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves pràctiques |
|
7 |
10.5 |
17.5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
5 |
7.5 |
12.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Atendre als alumnes de forma individual per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements tècnics i competències socials. Les consultes normalment es fan en visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor. L'horari i el lloc d'atenció a l'alumne s'establirà al començament del curs. És recomanable concertar cita per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Exercicis a entregar
Freqüència: Cada una o dues setmanes |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Dues proves d'avaluació de coneixements. Cada avaluació representa un 40% del total. |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació contínua: Per poder superar l'assignatura és necessari assolir com a mínim 4 punts sobre 10 en la mitja entre les dues proves d'avaluació de coneixements i 3.5 punts sobre 10 en els exercicis a entregar. Segona convocatòria: Es realitzarà una nova prova d'avaluació (corresponent als continguts no superats en l'avaluació contínua) que substituirà la nota d'una o dues de les proves d'avaluació ja realitzades. En aquesta prova caldrà assolir com a mínim 4 punts sobre 10 per fer mitja amb els exercicis a entregar. |
Bàsica |
GHOSH, R., Principles of Bioseparations Engineering, World Scientific, 2006
BAILEY, J.E., OLLIS, D.F., Biochemical Engineering Fundamentals, McGraw-Hill, 1986
|
|
Complementària |
McCABE, W.L., SMITH, J.C., HARRIOTT, P., Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill, 1993
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ENGINYERIA DE BIOREACTORS/19204119 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MATEMÀTIQUES/19204001 | ENGINYERIA BIOQUÍMICA/19204118 | TERMODINÀMICA I CINÈTICA/19204111 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|