Codi |
|
A10 |
El càlcul i disseny de reactors químics bàsics. |
A11 |
El càlcul i disseny bàsic d’altres operacions unitàries comuns. |
A12 |
L’aplicació de conceptes d’economia bàsica i la realització d’estimacions de costos i anàlisi d’inversions. |
A13 |
La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus. |
A14 |
L’aplicació de principis bàsics de seguretat de processos i operacions. |
A15 |
L’adquisició i ús de conceptes de gestió de l’energia. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B17 |
Creativitat. |
B18 |
Lideratge. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer i reconèixer els diferents tipus d’aigües residuals per poder proposar un esquema general de tractament en base a uns objectius a assolir. |
A13 A14
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C4 C5
|
Proporcionar a l'alumne coneixements bàsics sobre les diferents tecnologies que s'apliquen en el tractament de les aigües. |
A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C4 C5
|
Dissenyar i dimensionar instal•lacions de tractament d'aigües i adquirir una visió global de la problemàtica associada al seu tractament. |
A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C4 C5
|
Conèixer els subproductes que es generen i les vies de minimització i valorització aplicables. |
A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C4 C5
|
Agafar consciència i adquirir una visió global de la problemàtics que porta associada el tractament de les aigües residuals. |
A12 A13 A14 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C4 C5
|
Tema |
Subtema |
1. INTRODUCCIÓ AL TRACTAMENT D’AIGÜES |
- L’aigua com a recurs
- Caracterització, mostreig i anàlisis d’aigües. Indicadors de la qualitat de l’aigua
- Tractaments de les aigües: tractaments primaris, secundaris, terciaris
- Tractament de fangs
- Tecnologies BAT.
|
2. TRACTAMENTS AVANÇATS D’AIGUES: |
- Necessitat dels tractaments avançats.
- Legislació i tractaments: aigua de consum i reutilització. |
3. TRACTAMENTS PER MEMBRANES: |
- Membranes (UF,NF,OI) i les seves aplicacions (aigües de consum, reutilització, desalació).
- Principis bàsics, síntesis de membranes, mecanismes de transport, força impulsora, tipus de membranes i mòduls
|
4. TECNOLOGIA DE BIOREACTORS DE MEMBRANA: |
- Bioreactors de membrana (MBR): conceptes, avantatges i inconvenients.
- Reactors de biopel•lícula de llit mòbil (MBBR): enfocament
|
5. PROCESSOS D’OXIDACIÓ AVANÇADA (POAs o AOPs): |
- POAs basats en H2O2
- POAs basats en radiació UV-vis
- POAs basats en ozó
- Oxidació humida i oxidació humida catalítica
- Combinació de POAs i sistemes biològics
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
16 |
24 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
16 |
24 |
40 |
Pràctiques a laboratoris |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Proves mixtes |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Combinació de classe magistral i estudi de casos. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
L'atenció personalitzada serà al despatx 303 (S.Contreras), 305 (J. Font) o 310 (R. Garcia) del departament d'Enginyeria Química via cita prèvia per email o durant les hores de consulta. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Durant les classes de problemes es realitzaran alguns exercicis individuals sota la supervisió del professor que es demanarà que es lliuri al professor en acabar la sessió per tal de ser corregit i avaluat. |
20% |
Proves pràctiques |
Informe de pràctiques / Discussió i resolució d’un problema obert o cas, que pot ser individual o en grup. |
40% |
Proves mixtes |
Prova final que combina problemes, preguntes de desenvolupament, preguntes objectives curtes i/o proves objectives tipus test. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta assignatura es cursarà juntament amb l'assignatura “Tractament avançat d'aigües i la seva gestió” del màster en Enginyeria Ambiental i Producció Sostenible durant el mes de desembre de 2012, en horari de tarda i en anglès. A l'inici del curs es contactaran els alumnes per informar-los de l'horari de les classes. |
Bàsica |
S. Vigneswaran and C. Visvanathan, Water Treatment Processes: Simple options, CRC-Press, 1995
Metcalf & Eddy, Wastewater Engineering Treatment and Reuse, 4th Edition, McGraw-Hill, 2003
A.C. van Haandel, J. van der Lubbe, Handbook of Biological Wastewater Treatment: Design and Optimisation of Activated Sludge Systems, 2nd ed., IWA Publishing, 2012
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|