DATOS IDENTIFICATIVOS 2012_13
Asignatura (*) ECONOMIA I ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL Código 20204010
Titulación
Grau d'Enginyeria Química (2010)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Formació bàsica Segon Segon
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
VIDAL BLASCO, MARIA ARANTZAZU
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
Correo-e teresa.torres@urv.cat
mariaarantzazu.vidal@urv.cat
Profesores/as
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
VIDAL BLASCO, MARIA ARANTZAZU
Web http://http://moodle.urv.net/
Descripción general e información relevante El principal element d’aquest curs és preparar l’alumnat pel món de la gestió i la pràctica professional. El curs pretén que l’alumnat adquireixi uns coneixements sòlids per entendre el món econòmic i el món empresarial. Per això es dota l’alumnat d’uns continguts teòrics i pràctics que li permetran desenvolupar competències per la presa de decisions en el si de les organitzacions empresarials.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria
 A3.6 Coneixement adequat del concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses (FB6)
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C1.4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1.1 Aplica correctament el concepte d’empresa, el seu marc institucional i jurídic, així com els principis d’organització i gestió d’empreses.
 A3.6 Coneix el món de les organitzacions empresarials i compren les seves necessitats estratègiques.
Aplica coneixements d’economia i organització industrial.
Analitza el context socioeconòmic de les organitzacions empresarials, a partir dels coneixements econòmics bàsics.
Aplica coneixements bàsics a la direcció d’empresa.
Descriu el sistema empresarial en termes d’inputs, processos, productes, fluxos d’informació, proveïdors, clients i entorn.
Aprèn i sap aplicar el llenguatge empresarial per interactuar en equips interdisciplinaris.
Enten el paper del professional de l’enginyeria dins de les organitzacions empresarials.
Estima de forma bàsica la viabilitat econòmica dels projectes d’inversió.
Calcula i estima a nivell elemental els costos d’un projecte d’inversió
Adquireix coneixements i competències que li permeten, en el desenvolupament de les seves funcions com a futur professional de l’empresa, contribuir a la millora de la serva competitivitat.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C1.4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
tema Subtema
Mòdul 1. Empresa i entorn En este primer mòdul, l'alumnat ha d'adquirir coneixements bàsics sobre el món empresarial i el seu entorn, amb referència especial a l'entorn econòmic. S'explora el concepte de sistema econòmic, la influència dels mercats, l'entorn competitiu i l'evoluació de l'oferta i demanda en l'activitat empresarial. S'analitzen temes de micro i macroeconomia des d'una vessant pràctica que permet l'alumnat ser capaç d'entendre la informació de la premsa econòmica i les seves implicacions en la presa de decisions en el si de les organitzacions empresarials.
Mòdul 2. La gestió de les organitzacions empresarials En aquest mòdul s'acosta l'alumnat als objectius organitzatius i al paper dels gestors i la seva tasca principal: la presa de decisions. S'aborden temes relacionats amb la direcció estratègica. És important que l'alumnat entengui la natura de les estratègies empresarials i els processos a seguir per a la seva implantació a través del disseny organitzatiu i la gestió dels seus recursos Tot això, en un marc d'organitzacions socialment responsables.
Mòdul 3. Fonaments d'anàlisi d'inversions i càlcul de costos. Aquest mòdul està dissenyat per a introduir l'alumnat en el món de l'anàlisi d'inversions i de les tècniques i programari d'anàlisi economic-financer. Es dota l'alumnat de conceptes bàsics a tenir en compte en el procés d'avaluació d'inversions productives. Al mateix temps s'acosta l'alumnat al càlcul i estimació dels costos d'un projecte d'enginyeria.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A1.1
1 0.75 1.75
Sessió Magistral
A1.1
A3.6
43 42 85
Pràctiques a través de TIC
A1.1
A3.6
12 10.5 22.5
Resolució de problemes, exercicis
A1.1
C1.4
8 9 17
Atenció personalitzada
A1.1
1 1.5 2.5
 
Proves objectives de tipus test
A1.1
A3.6
5 7.5 12.5
Proves objectives de preguntes curtes
A1.1
A3.6
3 4.5 7.5
Proves pràctiques
A1.1
A3.6
C1.4
1 0 1
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura: contingut, pla de treball i sistema d'avaluació
Sessió Magistral Presentació dels continguts teòrics de l'assignatura
Pràctiques a través de TIC Realització d'activitats que requereixen l'accés a coneixement d'última generació (xarxa, bases de dades), el desenvolupament de competències digitals (recerca i avaluació fons informació en línia) i competències comunicació escrita.
Resolució de problemes, exercicis Realització d'activitats que l'alumne realitza de manera autònoma i tutoritzada.
Atenció personalitzada Tutorització individualitzada de l'alumne.

Atenció personalitzada
descripción
Suport docent al treball autònom de l'alumnat. El professorat indicarà a l'inici de les classes el seu horari d'atenció a l'alumnat, temps en el qual els alumnes poden resoldre dubtes que se'ls plantegin al llarg de les classes.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Pràctiques a través de TIC
A1.1
A3.6
Realització d'activitats d'aprenentatge a través de l'entorn Moodle 10%
Resolució de problemes, exercicis
A1.1
C1.4
Realització d'activitats d'aprenentatge. Modalitat treball autònom tutoritzat. 10%
Proves objectives de tipus test
A1.1
A3.6
Avaluació contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb els continguts de l'assignatura 45%
Proves objectives de preguntes curtes
A1.1
A3.6
Avaluació contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb els continguts de l'assignatura. Prova final pràctica. Selecció respostes en modalitat test. 20%
Proves pràctiques
A1.1
A3.6
C1.4
Encàrrec de predisseny d’una planta de procés 15%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

La segona convocatòria és independent de la primera. En conseqüència l'alumne que no superi la primera convocatòria haurà d'examinar-se de tot el contingut del curs (modalitat examen tipus test, 100% de la nota)


Fonts d'informació

Bàsica

Material elaborat pel professor adaptat al contingut de l'assignatura i disponible al Moodle.

Complementària

Recomanacions


 
Otros comentarios
Aquesta assignatura participa en el projecte d'innovació docent "Millora i pilotatge de Quantum LEAP (Learning English for Academic Purposes), un entorn virtual de aprenentatge d’anglès a la Universitat”. Institut de Ciències de l'Educació. Cursos acadèmics 2011-2012 i 2012-13.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.