Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A3.2 |
Comprensió i domini dels conceptes bàsics sobre les lleis generals de la mecànica, termodinàmica, camps i ones i electromagnetisme i la seva aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria (FB2) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3.1 |
Capacitat de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari |
| B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els conceptes bàsics sobre les lleis generals de la mecànica, termodinàmica, camps i ones i electromagnetisme per a la resolució de problemes propis de la enginyeria.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A3.2 |
Compren la teoria de la mecànica newtoniana.
Aplica els conceptes del càlcul vectorial a la resolució de problemes de mecànica newtoniana i del sòlid rígid.
Coneix els fonaments dels fenòmens elèctrics i magnètics
Resol problemes de circuïts en corrent continua i alterna
Relaciona els Camps elèctric i magnètic.
Coneix els principis de la teoria d’ones
Identifica els fonaments teòrics aplicats a la resolució de problemes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3.1 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
| | B3.2 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Cinemàtica del sòlid rígid |
Introducció. Translació. Rotació al voltant d’un eix fix. Equacions que defineixen la rotació de un sòlid rígid al voltant d’un eix. Moviment pla general. Velocitat absoluta i velocitat relativa en el moviment pla. Centre instantani de rotació en el moviment pla. Acceleració absoluta i relativa en el moviment pla. Derivada temporal d’un vector respecte a un sistema de referència en rotació. Moviment pla d’una partícula respecte a un sistema de referència en rotació. Acceleració de Coriolis |
Moviment pla del sòlid rígid, forces i acceleracions |
Equacions del moviment del sòlid rígid. Moment angular del sòlid rígid en el moviment pla. Moment d’inèrcia. Moviment pla del sòlid rígid. Principi de d'Alembert. Moviment pla vinculat. |
Moviment pla del sòlid rígid; Mètodes de l’energia i els moments |
Teorema de la força viva per sòlids rígids. Treball de les forces aplicades a un sòlid rígid. Energia cinètica de un sòlid rígid en el moviment pla. Sistemes de sòlids rígids. Conservació de la energia.. Potencia. Teorema dels moments en el moviment pla del sòlid rígid. Conservació del moment angular. Moviment impulsiu. Xoc excèntric. |
Introducció a la Termodinàmica |
Variables d’estat, temperatura, pressió, etc. Gasos ideals i equació d’estat Primera Llei de la termodinàmica. Segona Llei de la Termodinàmica. |
Electrostàtica |
Estructura elèctrica de la matèria. Conductors. Llei de Coulomb. Camp electrostàtic. Flux elèctric, Teorema de Gauss, aplicacions. Potencial. Capacitat electrostàtica. Condensadors, tipus i associacions. Dielèctrics. |
Corrent continua |
Llei d’Ohm. Generadors i força electromotriu. Llei de Joule. Associació de resistències. Lleis de Kirchhoff. Circuits RC. |
Camp magnètic |
Força de Lorentz. Propietats magnètiques dels materials. Inducció electromagnètica. Llei de Lenz. Circuits LC y RL. |
Corrent alterna |
Generador de força electromotriu. sinusoïdal. Magnituds eficaces. Impedància complexa |
Ones |
Propagació. Reflexió i refracció
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
26 |
39 |
65 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
6 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
En aquestes hores el professor aten i resol dubtes als alumnes al despatx 203. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Avaluació de les pràctiques
Condició indispensable, però no suficient, per superar l'assignatura haver realitzat i aprovat les pràctiques de laboratori. |
10 % |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Problemes/exercicis realitzats individualment/grup lliurats al final de una sessió d’exercicis a l’aula/moodle. |
10 % |
Proves pràctiques |
|
Prova a mitat de quadrimestre
Prova al final de quadrimestre |
30 %
50 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: Pels alumnes que no hagin superat l'avaluació continua hi haurà una prova final on s'avalua tota la matèria del curs. Continua sent condició indispensable, però no suficient, per superar l'assignatura haver realitzat i aprovat les pràctiques de laboratori. |
Bàsica |
BEER - JOHNSTON, Mecánica Vectorial para Ingenieros; Estática; Dinámica, Ed McGraw Hill,
TIPLER, Física, Ed. Reverté,
|
|
Complementària |
MERIAM - KRAIGE, Mecánica para Ingenieros; Dinámica, Ed Reverté,
, Internet, ,
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II/20224007 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA I/20224004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|