Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A1.4 |
Capacitat per aplicar els principis i mètodes de la qualitat (G8) |
| A5.3 |
Coneixements aplicats d'enginyeria tèrmica (M3) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'enginyeria industrial, especialitat en mecànica |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis de l'enginyeria tèrmica.
| | A1.2 |
Aprèn a planificar una experimentació, la realitza, la interpreta i valora els resultats de manera crítica. Planifica racionalment l'execució d'una sèrie de tasques a dur a terme en grup i en un temps limitat. Treballa en equip amb plena responsabilitat individual. Treballa seguint sempre les normes de seguretat.
| | A1.4 |
Aplica els criteris de qualitat a la selecció i operació de sistemes de refrigeració industrial.
| | A5.3 |
Obté correlacions dels coeficients de convecció i dels coeficients de fricció a partir de les mesures experimentals realitzades en un bescanviador de calor.
Descobreix, comprova i aplica experimentalment els coneixements teòrics dels processos. Fomenta les habilitats d'observació i interpretació del funcionament de les instal·lacions i dels fenòmens que tenen lloc.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant, amb un llenguatge apropiat a la situació
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Pràctica 1. |
Transferència de calor per conducció, convecció i radiació
• Determinació de la conductivitat d’un material aïllant.
• Estudi d’un procés de transferència de calor per convecció natural i radiació actuant en paral•lel.
• Obtenció de la correlació de convecció natural en una paret plana.
• Determinació de l’emissivitat d’una superfície brillant.
|
Pràctica 2. |
Banc de Bescanviador
• Càlcul de el calor bescanviada.
• Càlcul de l’eficiència dels bescanviadors.
• Càlcul del coeficient global experimental dels bescanviadors.
• Càlcul dels coeficients de convecció a partir de correlacions i comparació dels coeficients globals.
|
Pràctica 3. |
Bescanviador de plaques
• Obtenció de la correlació del factor de fricció en funció del nombre de Reynolds.
• Obtenció de la correlació del nombre de Nusselt en funció dels nombres de Reynolds i Prandtl.
|
Pràctica 4. |
Convecció lliure i forçada
• Estudiar el transport de calor convectiu d’una superfície escalfada a l’aire.
• Determinar les influències en aquest transport de: el flux de l’aire; la col•locació horitzontal o vertical de la superfície; tipus de superfície.
• Validar les observacions experimentals comprant-les en forma de correlacions amb les existents a la bibliografia.
|
Pràctica 5. |
Refrigeració per compressió mecànica de vapor
• Determinació experimental de la calor intercanviada al condensador i a l’evaporador i del treball del compressor.
• Representació del cicle en un diagrama P-h.
• Avaluar les influències de cada un dels paràmetres de funcionament.
|
Pràctica 6. |
Compressió d’aire en simple i doble etapa
• Estudi del funcionament dels compressores de pistó.
• Calcular les magnituds típics necessàries para entendre el seu funcionament.
• Comprovar experimentalment les condiciones òptimes de treball, podent escollir entre treballar en una o dues etapes i la incorporació de refrigeració intermitja.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
48 |
24 |
72 |
Atenció personalitzada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
Proves orals |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de les experiències, registre i anàlisi de les dades experimentals i elaboració d'informes. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes sobre els mètodes de càlcul a utilitzar i els resultats obtinguts. |
Descripció |
L'atenció personalitzada serà al despatx D109 del departament d'Enginyeria Mecànica via cita prèvia par email o bé durant les hores de consulta. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Avaluació dels resultats i informes de les pràctiques.
|
60% |
Proves orals |
|
Exposició individual d’una de les pràctiques realitzades al laboratori. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La puntuació final dels crèdits de l'assignatura inclourà el requisit d'assistència. OBSERVACIONS: Assignatura que pel seu caràcter eminentment pràctic sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol•licitar la convocatòria addicional d'exàmens. |
Bàsica |
Incropera, F.R.; DeWitt, D.P. , Fundamentos de transferencia de calor , Prentice Hall; 4a Ed., Mèxic 1999
Moran, M.J.; Shapiro, H.N., Fundamentos de Termodinámica Técnica, Editorial Reverté S.A.,
Çengel, Y.A.; Boles, M.A., Termodinámica, McGraw-Hill,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ENGINYERIA TÈRMICA I/20224108 | ENGINYERIA TÈRMICA II/20224109 | CALOR I FRED INDUSTRIAL/20224110 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|