Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.6 |
Projectar elements de màquines i estructures basant-se en els mètodes de càlcul, els materials, la funcionalitat i els condicionants de fabricació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.2 |
Adaptar-se a un entorn canviant |
| B1.4 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva |
| B2.3 |
Influir i guiar els altres per millorar el rendiment |
| B2.5 |
Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius |
| B3.1 |
Capacitat de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments |
| B5.2 |
Assumir posicions emprenedores |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Defineix la tipologia d'una estructura per a una aplicació estructural
| | A1.6 |
Aplica els conceptes de síntesi i anàlisi estructural al projecte d'un conjunt d'elements resistents
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el desenvolupament dels estudis
| | B1.4 |
Desenvolupa estratègies i mètodes per tal de solucionar els conflictes interpersonals de manera constructiva
| | B2.3 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat;
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
| | B2.5 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius
Proposa al grup metes adequades i clarament definides
| | B3.1 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions.
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
| | B5.2 |
Mostra un criteri correcte per a decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible, en un entorn de relativa incertesa
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció i objectius de l'assignatura |
|
2. Tècniques d'expressió oral i escrita |
2.1. Tècniques d'expressió oral
2.2. Tècniques d'expressió escrita |
3. Introducció als projectes de construcció |
3.1. Definició, trets generals i específics
3.2. Estructura i contingut |
4. Evolució històrica de l'enginyeria estructural |
4.1. El món estructural anterior a la Revolució Industrial
4.2. El món estructural posterior a la Revolució Industrial |
5. L'error a l'enginyeria estructural |
5.1. Causes d'error
5.2. Casos pràctics |
6. Els materials estructurals |
6.1. Els materials estructurals clàssics
6.2. Els materials estructurals moderns
6.3. Tria de materials |
7. El disseny conceptual en enginyeria estructural |
7.1. Definició i importància
7.2. Elements que intervenen |
8. Tipologia estructural |
8.1. Definició i visió de conjunt
8.2. El suport
8.3. La biga
8.4. El pòrtic
8.5. La triangulació
8.6. L'arc
8.7. El cable
8.8. La placa |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Avantprojecte |
|
30 |
60 |
90 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
6 |
9 |
Proves pràctiques |
A1.1 | A1.6 | B1.2 | B1.4 | B2.3 | B2.5 | B3.1 | B3.3 | B4.1 | B5.2 | C1.3 | C1.4 | |
9 |
13 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'exposen els objectius de l'assignatura i l'organització de la mateixa quant a mètodes i avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició del contingut teòric de l'assignatura. |
Avantprojecte |
Resolució per part de l'alumne de pràctiques que involucren la posada en pràctica dels coneixements adquirits, la intuïció i creativitat i el treball en equip. Es farà èmfasi a la participació a classe i la seva relació amb la posterior presentació pública dels treballs. |
Atenció personalitzada |
Tot i que el plantejament de l'assignatura és eminentment pràctic, en començar el curs s'establirà el mecanisme per resoldre els dubtes dels alumnes que ho requereixin. |
Descripció |
S'acordarà amb l'alumne el dia i l'hora de les consultes mitjançant email. També es poden resoldre dubtes un cop acabada cada sessió teòrica o pràctica. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Exàmens d'avaluació dels conceptes exposats a les sessions teòriques. S'exigirà a l'alumne acreditar una nota mínima de 3,00 a l'avaluació de la part teòrica per a poder optar a aprovar l'assignatura. |
25% |
Proves pràctiques |
A1.1 | A1.6 | B1.2 | B1.4 | B2.3 | B2.5 | B3.1 | B3.3 | B4.1 | B5.2 | C1.3 | C1.4 |
|
*Realització de 3 Proves pràctiques individuals.
*Realització de 4 treballs de curs en grup, que consisteixen cadascun d'ells a concebre una estructura, assajar-la, presentar un informe i realitzar l'exposició pública del mateix. |
75% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per optar a aprovar l'assignatura és necessari haver assistit a les sessions pràctiques de l'assignatura. Assignatura que pel seu caràcter eminentment pràctic sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens. |
Bàsica |
J. E. Gordon, Estructuras o por qué las cosas no se caen, Calamar Ediciones, 2004
Mario Salvadori i Robert Heller, Estructuras para arquitectos, Nobuko, 2005
|
|
Complementària |
Eduardo Torroja Miret, Razón y ser de los tipos estructurales, CSIC, 2008
Florentino Regalado Tesoro, Breve introducción a las estructuras y sus mecanismos resistentes, CYPE Ingenieros, 2001
Heino Engel, Sistemas de estructuras, Gustavo Gili, 2001
Henry Petroski, La ingeniería es humana, Cinter Divulgación Técnica, 2007
Matthew Wells, Engineers. A history of engineering and structural design, Routledge, 2010
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TEORIA I DISSENY D'ESTRUCTURES/20224118 | PROJECTE INTEGRADOR III/20224127 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LABORATORI DE MÀQUINES I MECANISMES/20224102 | LABORATORI D'ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS/20224105 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II/20224107 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA II/20224005 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA I/20224006 | PROJECTE INTEGRADOR I/20224125 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II/20224007 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 | CIÈNCIA I TECNOLOGIA DE MATERIALS/20224112 |
|
|
Altres comentaris |
Donada l'orientació al món estructural que té l'assignatura i el seu carácter integrador dels coneixements rebuts per l'alumne fins el moment, se li recomana molt especialment durant el desenvolupament del curs el portar al dia els coneixements relatius a Estàtica i Resistència de Materials. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|