Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Recerca |
|
AR18 |
Entendre l’expressió gènica, funció de l’ADN i els processos que se’n deriven. |
|
AR19 |
Entendre el paper de les proteïnes, enzims i anticossos en el cos humpa i com les propietats dels anticossos poden ser explotades per a ús terapèutic i en diagnòstics. |
|
AR21 |
Entendre la genòmica, transcriptòmica i proteòmica i les eines que són utilitzades per estudiar cada una d’elles. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Recerca |
|
BR2 |
Treballar de manera autònoma amb iniciativa. |
|
BR4 |
Capacitat d’organització i planificació. |
|
BR8 |
Capacitat d'apendre |
|
BR10 |
Habilitats crítiques: anàlisi i sintesi. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Comú |
|
CC3 |
Comunicar-se de manera efectiva en la pràctica professional i com a ciutadà. |
|
CC4 |
Dominar l’expressió i la comprensió de, pel cap baix, un idioma estranger. |
Objectives |
Competences |
Introduir a l'alumne els conceptes bàsics de bioquímica i biologia molecular |
AR18 AR19 AR21
|
BR2 BR4
|
|
Adquirir els principis immediats i la seva estructura, fent especial èmfasi en aquelles molècules biològiques amb interès nanotecnològic |
|
BR8 BR10
|
CC3 CC4
|
Topic |
Sub-topic |
1- General view of Biochemistry. |
Cellular, chemical and genetic fundamentals of live. Water. Glycids. Lipids. Nucleic acids. |
2- Aminoacides, peptides and proteins. |
Amino acides. Peptide bond and primary structure. Three-dimensional structure of proteins. Folding and denaturalization. |
3- Methods to study proteins. |
Purification and characterization. Determination of amino acidic sequence. Mass spectrometry. Determination of three-dimensional structure; X ray diffraction and nuclear magnetic resonance. |
4- Enzymes. |
Enzymatic catalysis. Michaelis-Menten model. Allosteric enzymes. Enzymatic inhibition. Regulation of enzymatic activity. Catalytic strategies. General view of metabolism. |
5- Biomembranes. |
Lipids as a biomembrane components. Proteins as a biomembrane components. Transport and energy transduction. Examples of biomembranes components: membrane transporters, potassium-sodium pump, ATPases, TMS transporters. |
6- Nucleic acids. |
Composition and structure of DNA and RNA. Physic and chemical properties. Interactions between proteins and nucleic acids. Special nucleotides: TFOs, TFBs. Hairpins, aODNs, iRNAs, biological applications. |
7- Methods to study nucleic acids. |
Electrophoresis. Nucleic acid hybridisation. Enzyme to handle nucleic acids. Polymerase chain reaction (PCR): fundamentals and applications. DNA sequencing. DNA cloning. |
8- Micro arrays. |
Types. Construction: lithographic techniques. Applications: gene expression determination, genotyping, SNPs identification, specific binding to transcription factors, identification of protein interactions. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Treballs |
|
5 |
10 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
7 |
14 |
21 |
|
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
7 |
0 |
7 |
Proves de desenvolupament |
|
6 |
6 |
12 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Una sessió de presentació de l’assignatura on també es relacionen els conceptes bàsics que els alumnes hauríen de tenir adquirits. |
Sessió Magistral |
Sessions de classe magistral on s’exposaran els continguts dels temes que componen l’assignatura. Les classes magistrals es realitzaran amb el recolzament de medis audiovisuals. Presentacions « power-point » amb videos i animacions. |
Treballs |
Treball en profunditat d'un tema per part de l'alumne.
Aquests treballs tenen una relació directa amb els continguts impartits en les sessions magistrals. Resolució d'exercicis.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició i defensa pública a classe d’un treball elaborat per l’alumne individualment o en grup.
|
Atenció personalitzada |
|
|
Description |
Reunions amb els alumnes bé individualment o en petits grups per tal de resoldre dubtes, indicar punts de millora i orientar en el desenvolupament general de l'assignatura |
|
|
Description |
Weight |
Treballs |
Resolució d'exercicis |
20% |
Presentacions / exposicions |
Exposició i defensa pública a classe d’un treball elaborat per l’alumne individualment o en grup.
|
15% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Dues proves objectives al llarg del curs. (primera prova: 25%) i (segona prova: 40%) |
65% |
|
Other comments and second exam session |
|
Bàsica |
NELSON, COX, Lehninger Principles of Biochemistry., Worth Publishers, darrera edició
DEVLIN, T. M., Bioquímica, Ed. Reverté, darrera edició
LODISH, Harvey et al., Biología celular y molecular. , Editorial Médica Panamericana, darrera edició
LUQUE, J.; HERRAEZ, A., Biologia Molecular e Ingeniería Genética., Harcourt, darrera edició
McKEE, T., Bioquímica. La base molecular de la vida. , McGraw Hill/Interamericana, darrera edició
STRYER, L., Bioquímica., Reverté, darrera edició
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|